Skip to main content

«Εξαιρετικά bullish» για τα LPG carriers η Naftomar

Ενισχύει τον στόλο με νέα πλοία και επεκτείνεται στα product tankers - Με πίστη στην αμμωνία

Επιθετική στρατηγική ανάπτυξης του στόλου με LPG carriers και product tankers θέτει σε ισχύ η Naftomar, συμφερόντων της οικογένειας Zein του Λιβάνου, η οποία από το 1991 εδρεύει στη Βούλα.

Σε αυτό το πλαίσιο, πηγές της εταιρείας επιβεβαίωσαν στη «Ν» την αγορά του πλοίου μεταφοράς LPG, τύπου VLGC (Very Large Gas Carrier), «Saltram» (χωρητικότητας 82.441 κυβικών μέτρων και κατασκευής 2015), η οποία κυκλοφόρησε στις εβδομαδιαίες εκθέσεις των περισσότερων ναυλομεσιτικών οίκων.

Το τίμημα διαμορφώθηκε στα 73,5 εκατ. δολάρια, ποσό ενδεικτικό της ανόδου των αξιών στην αγορά των LPG carriers, απόρροια της θεαματικής αύξησης των ναύλων.

Σημειώνεται ότι τα έσοδα στη spot για ένα VLGC διαμορφώνονται σήμερα πάνω από τα 130.000 δολάρια την ημέρα και ανέρχονται στα 80.000 δολ. ημερησίως μέχρι τώρα στο έτος, κατά μέσο όρο.

«Είμαστε εξαιρετικά bullish για την αγορά» λέει στη «Ν» ο Talal Zein, επικεφαλής trading στη Naftomar, συμπληρώνοντας ότι η εξαιρετική εικόνα που αποτυπώνεται σήμερα στα VLGCs θα κλιμακωθεί και στα μικρομεσαία μεγέθη της αγοράς.

Ο ίδιος αναφέρει ότι η Naftomar εξετάζει διάφορα projects επέκτασης του στόλου με LPG carriers, κοιτάζοντας και για ναυπηγήσεις VLGCs και των μεσαίων MGCs (Medium Gas Carriers). «Σύντομα θα έχουμε νεότερα» αναφέρει, χωρίς να μπορεί  να προβεί σε λεπτομέρειες, λόγω και των εμπιστευτικών όρων που διέπουν τέτοιες συμφωνίες.

Επιθετική ανάπτυξη

Όπως αναφέρει ο Talal Zein, η νέα στρατηγική επιθετικής ανάπτυξης και διαφοροποίησης προχώρησε με μεγαλύτερη ένταση, μετά τις διοικητικές αλλαγές στη Naftomar πριν από κάποια χρόνια. Η Hallah Zein και ο Riad Zein άλλαξαν, όπως λέει, την εταιρεία στο καλύτερο, επιφέροντας θετικές αλλαγές.

Άνοιγμα στα product tankers

Στον στόλο της περιλαμβάνονται σήμερα 22 ιδιόκτητα LPG carriers -εάν συμπεριληφθεί και το «Saltram»-, ενώ έχει ναυλώσει και τέσσερα ακόμη για να καλύψει τις ανάγκες εμπορίας LPG, εξηγεί ο Γιώργος Χατζάκος από το τμήμα ναυλώσεων της Naftomar.

Την ίδια ώρα, η Naftomar επιδιώκει να διογκώσει σημαντικά το αποτύπωμά της και στην αγορά των δεξαμενόπλοιων μεταφοράς προϊόντων πετρελαίου, η οποία παρουσιάζει ενθαρρυντικά θεμελιώδη μεγέθη.

Η εταιρεία αποφάσισε να επεκταθεί στον εν λόγω κλάδο αποκτώντας το πρώτο της βαπόρι πριν από μερικούς μήνες, ενώ πλέον διαθέτει τρία MR tankers (χωρητικότητας 37.000 – 50.000 dwt έκαστο).

Πράσινη αμμωνία

Την ίδια ώρα, η Naftomar εξετάζει προσεκτικά τις «πράσινες» προοπτικές που εμφανίζει η αμμωνία. «Πιστεύουμε ότι είναι η λύση για την απανθρακοποίηση» σημειώνει ο Talal Zein.

Μάλιστα, πριν από δύο μήνες η ναυτιλιακή εταιρεία υπέγραψε μνημόνιο συνεργασίας με τη γερμανική DAI Infrastruktur GmbH (DAI) για ένα 10ετές συμβόλαιο απορρόφησης 400.000 τόνων πράσινης αμμωνίας ετησίως. Οι πρώτες παραγγελίες αναμένεται να παραδοθούν το πρώτο τρίμηνο του 2028.

Η πράσινη αμμωνία θα παράγεται στο East Port Said της Αιγύπτου, όπου η DAI αναπτύσσει επί του παρόντος μια μονάδα πράσινης αμμωνίας δυναμικότητας 2.000.000 τόνων ετησίως (2mtpa) με την ονομασία «Ra».

Η Naftomar αναμένεται να χρησιμοποιήσει την πράσινη αμμωνία για εμπορία σε παγκόσμιες αγορές και ως ναυτιλιακό καύσιμο στα πλοία.