Skip to main content

Ανάπτυξη στόλου μεταφοράς υγροποιημένου CO2 από Ecolog

Συμφωνία με τον ABS, την Hanwha Ocean και τη Babcock για το πρώτο πλοίο

Στην υλοποίηση του σχεδιασμού της για την ανάπτυξη ενός στόλου 60 πλοίων που θα μεταφέρουν υγροποιημένο CO2 προβαίνει η Ecolog, συμφερόντων Πήτερ Λιβανού.

O κ. Λιβανός μέσω των ναυτιλιακών εταιρειών του ομίλου του πρωταγωνιστεί στην πράσινη μετάβαση του κλάδου. Το τελευταίο δημιούργημά του είναι η Ecolog, η οποία ιδρύθηκε προκειμένου να αναπτύξει ένα παγκόσμιο δίκτυο μεταφοράς CO2 το οποίο θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για την κατασκευή πράσινων καυσίμων.

Για την επίτευξη του στόχου αυτού η εταιρεία, ο Αμερικανικός Νηογνώμονας (ABS), η Hanwha Ocean και η Babcock International Liquid Gas Equipment (LGE), συμφώνησαν να εργαστούν από κοινού για την ανάπτυξη ενός πρωτοποριακού πλοίου 40.000 cmb που θα μεταφέρει υγροποιημένο CO2.

Σύμφωνα με τον ABS, ο τελικός σχεδιασμός θα μεγιστοποιεί την ενεργειακή ενσωμάτωση και θα ελαχιστοποιεί τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου (GHG), ενώ θα έχει τη δυνατότητα για υπεράκτια εκφόρτωση του υγροποιημένου CO2.

Ο κ. Πάνος Δεληγιάννης, επικεφαλής του τομέα ναυτιλίας της Ecolog, ανέφερε ότι «αυτή η συμφωνία μεταξύ της Hanwha, της ABS, της Babcock και της Ecolog συγκεντρώνει την τεχνογνωσία που διαθέτουν οι εμπλεκόμενοι στους τομείς δραστηριότητάς τους, προκειμένου να υποστηρίξουν την αγορά CCUS με πρότυπα σχεδιασμού και λειτουργίας. Πρόκειται για μια πρώτη στο είδος της επιστημονική εργασία που επικεντρώνεται στη μεταφορά CO2 με πλοία μεγάλης κλίμακας, η οποία είναι πολύ απαραίτητη για την υλοποίηση των στόχων της συμφωνίας των Παρισίων».

Ο κ. Πάνος Κουτσουράκης, αντιπρόεδρος της Global Sustainability του ABS, δήλωσε ότι «ο Νηογνώμονας υποστηρίζει αυτή τη συνεργασία, αφού η μεταφορά υγροποιημένου CO2 αποτελεί κρίσιμο μέρος της αλυσίδας αξίας του άνθρακα».

Από την πλευρά του ο κ. SangDon Kang, της Hanwha Ocean, δήλωσε: «Η Hanwha Ocean προσδοκά να αναπτύξει τον βέλτιστο σχεδιασμό πλοίων μεταφοράς LCO2 μέσω αυτής της συνεργασίας και να βρεθεί ένα βήμα μπροστά από τους ανταγωνιστές όσον αφορά την τεχνολογία ναυπήγησής τους».

Να σημειωθεί ότι, καθώς οι τεχνολογίες δέσμευσης, αξιοποίησης και αποθήκευσης άνθρακα (CCUS) αποκτούν όλο και μεγαλύτερη σημασία, η ζήτηση για μεταφορείς LCO2 αναμένεται να αυξηθεί.

Η Ecolog έχει στα σχέδιά της να ναυπηγήσει τα 60 εξειδικευμένα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου CO2 αλλά και να αναπτύξει ένα συνδεδεμένο δίκτυο λιμενικών τερματικών, για τη μεταφορά 50 εκατομμυρίων τόνων CO2 ετησίως έως το 2035.

Τα πλοία και οι τερματικοί σταθμοί θα λειτουργούν σε πίεση οκτώ bar, γεγονός που θα επιτρέψει την αποστολή μεγάλων όγκων CO2 για να διατηρηθεί το κόστος σε χαμηλά επίπεδα.

Η Ecolog σε ανακοίνωσή της έχει επισημαίνει ότι όλες οι τεχνολογίες που πρόκειται να αναπτυχθούν σε αυτό το δίκτυο έχουν καθιερωθεί εδώ και πολλά χρόνια, απλώς πρέπει να αναδιαμορφωθούν σε κλίμακα.

Κέντρο απανθρακοποίησης

Εκτός από την ανάπτυξη του νέου πλοίου ο Όμιλος Λιβανού (Drylog – Gaslog), σε συνεργασία με την Olympic Shipping του Ιδρύματος Ωνάση δημιούργησαν στην καρδιά του Πειραιά το κέντρο απανθρακοποίησης της ναυτιλίας, με την κωδική ονομασία «Cleos».

Όπως επεσήμανε στη «Ν» ο γενικός διευθυντής της Cleos δρ Γιώργος Σκεύης, «η Cleos είναι το όχημα που θα αξιολογεί τις λύσεις που κυκλοφορούν στην αγορά και σε συνεργασία με τα τεχνικά τμήματα των εταιρειών-ιδρυτών μας θα δει ποιες από αυτές έχουν πραγματική δυναμική και σε δεύτερο στάδιο θα προχωρήσει σε πιλοτικά προγράμματα δοκιμών για να καταλήξει στις βέλτιστες επιλογές».