Skip to main content

Seanergy: Κερδοφορία σε μια δύσκολη αγορά

Πηγή φωτ. facebook.com/seanergy.maritime

Πέτυχε υπεραπόδοση του στόλου κατά 20% σε σχέση με τον δείκτη Baltic Capesize Index σε όλο το α' εξάμηνο

Ανέβασε ταχύτητες το β’ τρίμηνο του 2023 η Seanergy Maritime Holdings. Η εταιρεία, παρά το γεγονός ότι η αγορά των capes ήταν υπό πίεση, πέτυχε υπεραπόδοση του στόλου της κατά 20% σε σχέση με τον δείκτη Baltic Capesize Index, σε όλη τη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου του έτους.

Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να κλείσει το β’ τρίμηνο με έσοδα 28,3 εκατ. δολάρια, έναντι 32,8 εκατ. δολαρίων πέρσι, ενώ πέτυχε και προσαρμοσμένα κέρδη ύψους 3,4 εκατ. δολαρίων.

Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Seanergy Σταμάτης Τσαντάνης: «Παρά το δύσκολο και ευμετάβλητο περιβάλλον της αγοράς, τα οικονομικά μας αποτελέσματα για το δεύτερο τρίμηνο του 2023 ήταν κερδοφόρα».

Τόνισε επίσης ότι σύμφωνα με τη δέσμευση της εταιρείας να παρέχει σταθερές αποδόσεις στους μετόχους, ανεξάρτητα από τις επικρατούσες συνθήκες της αγοράς, αποφασίστηκε η καταβολή τριμηνιαίου μερίσματος ύψους 0,025 δολ. ανά κοινή μετοχή, ενώ παράλληλα ολοκληρώθηκαν επαναγορές μετοχών ύψους 1,6 εκατ. δολαρίων σε μια μέση τιμή περίπου 4,35 δολαρίων, η οποία είναι 23% χαμηλότερη από την τρέχουσα τιμή διαπραγμάτευσης της μετοχής.

Όσον αφορά τις οικονομικές επιδόσεις του στόλου της, η εταιρεία το β’ τρίμηνο του έτους πέτυχε TCE (ισοδύναμο χρονοναύλωσης) 18.700 δολάρια την ημέρα. Ο αριθμός αυτός αντιπροσωπεύει μια διαφορά ύψους περίπου 20% σε σύγκριση με τον μέσο όρο των 15.600 δολαρίων του BCI κατά την ίδια περίοδο.

Η αγορά

Από την αρχή του έτους έχουμε δει μια ουσιαστική αύξηση άνω του 7% στη ζήτηση με όρους τονομιλίων όσον αφορά φορτία σιδηρομεταλλεύματος, άνθρακα και βωξίτη. Ωστόσο, η αγορά δεν έχει αποδώσει ανάλογα, σημειώνει ο κ. Τσαντάνης.

«Ο κύριος λόγος είναι η μείωση της συμφόρησης των λιμένων σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα, η οποία έχει αυξήσει την πραγματική προσφορά πλοίων. Ταυτόχρονα, τα μεγαλύτερα πλοία μεταφοράς μεταλλεύματος στη διαδρομή C3 (Βραζιλία-Κίνα) λειτουργούν με ταχύτητες κοντά στη μέγιστη δυνατή υπηρεσιακή ταχύτητα, γεγονός που αυξάνει επίσης και τις αντίστοιχες εκπομπές CO2. Πιστεύουμε ότι προς το τέλος του έτους θα δούμε τη συμφόρηση να φτάνει τους ιστορικούς μέσους όρους σύμφωνα με τα συνήθη εποχικά πρότυπα, ενώ από το 2024 οι αυστηρότεροι κανονισμοί και οι εισφορές άνθρακα θα αναγκάσουν τους φορείς εκμετάλλευσης να μειώσουν τις ταχύτητες σε πιο “πράσινα” επίπεδα σε όλους τους τομείς. Καθώς αυτοί οι παράγοντες προσφοράς αρχίζουν να εξομαλύνονται, αναμένω να δω ναύλους που θα αντανακλούν περισσότερο την υγιή ζήτηση”, σημείωσε ο επικεφαλής της Seanergy Maritime.

Kαι κατέληξε: «Η Seanergy βρίσκεται σε ευνοϊκή θέση για να έχει καλές επιδόσεις μέσα σε αυτό που πιστεύουμε ότι είναι τα καλύτερα θεμελιώδη στοιχεία της αγοράς Capesize που έχουμε δει τις τελευταίες τρεις δεκαετίες».

Όσον αφορά τις χρηματοδοτικές συναλλαγές, η Seanergy έχει συνάψει δύο συμφωνίες πώλησης και επαναμίσθωσης με Ιάπωνες αντισυμβαλλόμενους, καθώς και ένα νέο δάνειο από  ευρωπαϊκό οργανισμό, συνολικού ύψους 53,8 εκατ. δολαρίων, για την αναχρηματοδότηση υφιστάμενου χρέους. Σύμφωνα με την εταιρεία, το κόστος επιτοκίου είναι χαμηλότερο, αντισταθμίζοντας εν μέρει την αύξηση των επιτοκίων αναφοράς, ενώ προσθέτει και καθαρή ρευστότητα ύψους περίπου 15 εκατ. δολαρίων.

Χρονοναύλωση newcastlemax

«Οι πρόσφατες συμφωνίες για δύο χρονοναυλώσεις με κυμαινόμενο ναύλο, οι οποίες εξασφαλίστηκαν με πριμοδότηση έναντι του δείκτη, αποτελούν μια καλή απόδειξη της ανταγωνιστικότητας των πλοίων μας», σημείωσε μεταξύ άλλων ο κ. Τσαντάνης, προσθέτοντας: «Περνώντας σε άλλες εξελίξεις, κατά τη διάρκεια του δεύτερου τριμήνου συμφωνήσαμε να ναυλώσουμε bare boat bulk carrier τύπου newcastlemax, κατασκευής 2011, για περίοδο 12 μηνών, με παράδοση στον στόλο μας μέχρι το τέλος του έτους.

Κατά τη λήξη της χρονοναύλωσης, η Seanergy έχει την επιλογή να αγοράσει το πλοίο έναντι 20,2 εκατ. δολ., με αποτέλεσμα η συνολική δαπάνη σε μετρητά, συμπεριλαμβανομένων των προκαταβολών και των πληρωμών ενοικίασης bareboat, να ανέλθει σε περίπου 30,5 εκατ. δολ.».

Η Seanergy, σύμφωνα με τον κ. Τσαντάνη, θα έχει την ευκαιρία να εκμεταλλευτεί ένα μεγαλύτερο πλοίο με το υψηλότερο premium επί του BCI που έχει καταγραφεί μέχρι σήμερα σε επίπεδο στόλου της εταιρείας. «Ως αποτέλεσμα, θεωρώ ότι πρόκειται για μια πολύ επικερδή συμφωνία, που θα αποφέρει υψηλές αποδόσεις κεφαλαίου για την εταιρεία», σημείωσε.