Skip to main content

Mega deals σε bulk carriers «λοκάρει» η Danaos

Σε πρώτη φάση φέρεται να αγόρασε 5 capesize, εκτιμώμενης επένδυσης 106,5 εκατ. δολ.

Στο κυνήγι μεγάλων deals για την απόκτηση πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου βρίσκεται, σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές, η Danaos Corporation, συμφερόντων Γιάννη Κούστα.

Η εισηγμένη στο αμερικανικό χρηματιστήριο εταιρεία θα εστιάσει στη δευτερογενή αγορά και όχι σε νεότευκτα, με βάση τις ίδιες πηγές. Ήδη από την Παρασκευή, ναυλομεσιτικές εκθέσεις έχουν συνδέσει την ελληνική ναυτιλιακή με το πρώτο deal που επιβεβαιώνει τους σχεδιασμούς της.

Όπως αναφέρει ο βρετανικός ναυλομεσιτικός οίκος Clarksons στο τελευταίο report, η Danaos φέρεται να αγόρασε πέντε μεγάλα bulk carriers, τύπου capesize. Ο λόγος για τα Bulk Integrity (κατασκευής 2010), Bulk Ingenuity, Bulk Achievement (αμφότερα κατασκευής 2011), Bulk Genius και Bulk Joyance (αμφότερα κατασκευής 2012). Ναυλομεσίτες τοποθετούν το ύψος της συνολικής επένδυσης μεταξύ 103 και 106,5 εκατ. δολαρίων συνολικά.

Η ναυλομεσιτική Hartland Shipping Services αποτιμά το βαπόρι κατασκευής 2010 στα 20,5 εκατ. δολάρια, αυτά της κατασκευής 2011 στα 21,5 εκατ. δολάρια το καθένα και τα άλλα δύο κατασκευής 2012 στα 22,5 εκατ. δολάρια έκαστο. Πωλητής είναι η κινεζική CDB Leasing, η
οποία κάλεσε τους ενδιαφερομένους για προσφορές την προηγούμενη εβδομάδα.

Δεδομένου ότι, σύμφωνα με την Clarksons, ένα capesize 10ετίας κοστίζει σήμερα περίπου 29,5 εκατ. δολάρια, οι τιμές που φέρεται να εξασφάλισε η Danaos μοιάζουν αρκετά ελκυστικές.

Ο κλάδος των bulk carriers προσφέρει σήμερα σημαντικές ευκαιρίες για deals αγοραπωλησιών, καθώς η διόρθωση των ναύλων έχει επιφέρει και μερική υποχώρηση στις αξίες των περιουσιακών στοιχείων. Οι τιμές των capes 5-15 ετών είναι μειωμένες το τελευταίο τρίμηνο από 2% έως 6%, με βάση την Clarksons.

Αυτή η φερόμενη συμφωνία σηματοδοτεί την επιστροφή της Danaos στην ιδιοκτησία bulk carriers μετά από 16 χρόνια. Το 2002 η ναυτιλιακή αγόρασε οκτώ φορτηγά, τα οποία παραχώρησε έως το 2006.

To ενδιαφέρον της Danaos για την αγορά του ξηρού φορτίου καταγράφηκε πριν από περίπου έναν μήνα, όταν αποκάλυψε την απόκτηση μετοχικού μεριδίου, της τάξης του 9,99%, στην αμερικανική ναυτιλιακή με στόλο bulk carriers Eagle Bulk Shipping.

Μετά από επιπλέον αγορές μετοχών και την απόφαση της Eagle Bulk να αποσύρει κοινές μετοχές της, η ναυτιλιακή, συμφερόντων κ. Κούστα, έγινε ο μεγαλομέτοχος της αμερικανικής εταιρείας, με μερίδιο 16,7%.

Υπενθυμίζεται ότι άνοιγμα στα bulk carriers, αποκλειστικά μέσω της δευτερογενούς αγοράς, έκανε στη διάρκεια του 2021 η Costamare του Κωστή Κωνσταντακόπουλου, η οποία έως τότε ήλεγχε στόλο αποτελούμενο μόνο από πλοία μεταφοράς containers.

Η εισηγμένη στόχευσε τότε αρχικά μικρά και μεσαία μεγέθη, ενώ εσχάτως απέκτησε και τα πρώτα μεγάλα πλοία, τύπου capesize.

Οι επενδύσεις σε νεότευκτα

Πέρα, όμως, από τα φορτηγά, η Danaos διοχετεύει σημαντικά κεφάλαια και στη στρατηγική αγορά δραστηριοποίησής της, αυτήν των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Στο τέλος Ιουνίου, η «Ν» αποκάλυψε την παραγγελία δύο containerships, χωρητικότητας 8.000 TEUs έκαστο, στο κινεζικό ναυπηγείο Yangzijiang Shipbuilding. Μετά και το τελευταίο συμβόλαιο, το βιβλίο παραγγελιών της Danaos αποτελείται πλέον από 10 containerships.

Ο υφιστάμενος στόλος της εισηγμένης στο αμερικανικό χρηματιστήριο εταιρείας αποτελείται από 68 containerships, συνολικής χωρητικότητας 421.293 TEUs.

Η Danaos είναι από τις εταιρείες που επωφελήθηκαν τα μέγιστα από το ράλι της αγοράς των containerships την προηγούμενη τριετία, κατορθώνοντας να συρρικνώσει το χρέος της, γεγονός που της επιτρέπει να χαράξει μια καλά σχεδιασμένη στρατηγική κατανομής κεφαλαίου.