Skip to main content

Όμιλος Αγγελικούση: Παραγγελίες «πράσινων» πλοίων

Έχει ήδη παραλάβει τα πρώτα πλοία με LNG- dual-fuel με ελληνική σημαία

Σε δύο πράσινες ρότες προκειμένου να απεξαρτηθεί σταδιακά από τον άνθρακα και  με τελικό στόχο το μηδενικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα, προχωρά ο Όμιλος Αγγελικούση.

Προς το παρόν ο Ομιλος έχει προχωρήσει σε παραγγελίες πλοίων με μηχανές διπλού καυσίμου (dual-fuel), με δυνατότητα καύσης LNG, καθώς όλα τα πλοία κρίνεται απαραίτητο να κατέχουν ένα εφεδρικό σύστημα παροχής καυσίμων σε περίπτωση απουσίας διαθεσιμότητας του εναλλακτικού καυσίμου σε κάποιο λιμάνι, με στόχο να διασφαλίζεται η ασφάλεια του πληρώματος του φορτίου και του περιουσιακού στοιχείου. Παράλληλα συμμετέχει σε συμφωνίες και ερευνητικά προγράμματα προκειμένου να επιτευχθεί η πορεία προς το net zero για τα ναυτιλιακά καύσιμα

Τα πρώτα πλοία με LNG- dual-fuel με ελληνική σημαία

Ειδικότερα, η Maran Dry Management Inc. (MDM), ο ναυτιλιακός βραχίονας ξηρού χύδην φορτίου του ομίλου Αγγελικούση, παρέλαβε πρόσφατα δύο πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου τύπου newcastlemax με ελληνική σημαία,τα πρώτα dual-fueled bulk carriers στην ελληνική αγορά που θα ταξιδεύουν με LNG.

Πρόκειται για το Ubuntu Unity και το Ubuntu Community  που παρέλαβε από το ναυπηγείο Shanghai Waigaoqiao Ship Building Co., Ltd στις 28 Φεβρουαρίου και  18 Απριλίου αντίστοιχα.

Τα πλοία είναι χωρητικότητας 190.000-dwt. ενώ μπορούν να αναπτύσσουν ταχύτητα 14 κόμβων.  Μπορούν να χρησιμοποιούν τόσο LNG όσο και συμβατικά καύσιμα και είναι εξοπλισμένα με δύο δεξαμενές καυσίμου LNG τύπου C.  Η χωρητικότητα των δεξαμενών υγροποιημένου φυσικού αερίου σημαίνει ότι τα πλοία μπορούν να λειτουργήσουν για 20.000 ναυτικά μίλια με καύσιμο το φυσικό αέριο, επιτρέποντας στα πλοία να ολοκληρώσουν δύο δρομολόγια μετ’ επιστροφής από την Κίνα προς την Αυστραλία ή ένα δρομολόγιο μετ’ επιστροφής από την Κίνα προς τη Βραζιλία.

Η χρήση LNG θα οδηγήσει σε σημαντική μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα CO2 και οξειδίων του αζώτου NOx.

Με ένα συνδυασμό διπλού καυσίμου, βελτιστοποιήσεων της γάστρας και μέτρων ενεργειακής απόδοσης, τα πλοία έχουν πλεονεκτική και χαμηλή βαθμολογία του Δείκτη Σχεδιασμού Ενεργειακής Απόδοσης (EEDI).

“Η Maran Dry Management, ως μέρος του ομίλου Αγγελικούση, έχει δεσμευτεί για την απεξάρτηση από τον άνθρακα και αγκαλιάζει πρωτοβουλίες βιωσιμότητας για τη βελτιστοποίηση των περιβαλλοντικών επιδόσεων του στόλου της”, δήλωσε ο καπετάν Μπάμπης Κουβακάς, διευθύνων σύμβουλος της Maran Dry Management Inc. (MDM).

Εξέφρασε επίσης την ικανοποίησή του για τη συνεργασία με το νορβηγικό νηογνώμονα  DNV και την SWS για τον σχεδιασμό και την ανάπτυξη αυτών των σύγχρονων και φιλικών προς το περιβάλλον πλοίων.

Επίσης η θυγατρική του ομίλου Maran Tankers  συμφώνησε πρόσφατα με την κινεζική γιάρδα New Times Shipbuilding (NTS) για τη ναυπήγηση 4 suezmaxes (χωρητικότητας περίπου 160.000 dwt), με δικαίωμα option για 4 ακόμη πλοία (4+4). Τα tankers θα είναι dual-fuel με δυνατότητας καύσης LNG.

To 2023 η Μaran tanker παρέλαβε επίσης δύο νεότευκτα υπερ-δεξαμενόπλοια (VLCCs)  που θα μπορούν να χρησιμοποιούν εναλλακτικά καύσιμο LNG ενώ αναμένεται η παραλαβή άλλων δύο.  Συγκεκριμένα, ήδη το πρώτο τρίμηνο του έτους παρελήφθησαν τα Antonis I. Angelicoussis και Maria A. Angelicoussis, ενώ μέχρι τον Ιούλιο θα είναι έτοιμα και τα Maran Danae και Maran Dione.

Συνεργασία για μεταφορά αμμωνίας και δοκιμή βιοκαυσίμου

Ο όμιλος Αγγελικούση που διαχειρίζεται έναν μικτό στόλο με περισσότερα από 150 πλοία, προχώρησε πρόσφατα σε συμφωνία με τον ενεργειακό όμιλο Chevron. Στόχος είναι να υπάρξει διερεύνηση του τρόπου με τον οποίο δεξαμενόπλοια θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τη μεταφορά αμμωνίας, ενός πιθανού ναυτιλιακού καυσίμου με χαμηλότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Θα υπάρξει μία αξιολόγηση της μεταφοράς  αμμωνίας,οι υποδομές στα υπάρχοντα λιμάνια και οι απαιτήσεις ασφαλείας.

Σημειώνεται, τέλος, ότι ο όμιλος έχει προχωρήσει, επίσης, σε επιτυχημένη δοκιμή βιοκαυσίμων σε ένα από τα bulk carriers του στόλου.

Η αξιοποίηση αυτού του βιώσιμου καυσίμου μειώνει ουσιαστικά τις εκπομπές άνθρακα και ενισχύει τις τεχνικές και λειτουργικές δυνατότητες του ομίλου για τη διαχείριση τέτοιων καυσίμων με αποτελεσματικό τρόπο