Skip to main content

«Ούριος άνεμος» για πλοία μεταφοράς υγραερίου

Από την έντυπη έκδοση

Του Λάμπρου Καραγεώργου
[email protected]

Σε θετική ρότα αναμένεται να πλεύσουν τα πλοία μεταφοράς υγραερίου το 2018, καθώς εκτιμάται ότι θα σημειωθεί αύξηση της ζήτησης, ενώ και η προσφορά χωρητικότητας τουλάχιστον στα μικρού και μεσαίου μεγέθους πλοία είναι περιορισμένη.

Το παγκόσμιο εμπόριο LPG σημειώνει άνοδο 5% περίπου σε ετήσια βάση την τελευταία δεκαετία καθοδηγούμενη από τις αυξημένες εξαγωγές από τις ΗΠΑ με κατεύθυνση την Ασία. Στις ΗΠΑ παράγεται περισσότερο LPG από ό,τι στην Κίνα και Σαουδική Αραβία μαζί, που είναι οι χώρες με τη δεύτερη και τρίτη αντίστοιχα παραγωγή στον κόσμο, ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της StealthGas Χάρης Βαφειάς μιλώντας σε conference call επενδυτών, με την ευκαιρία της ανακοίνωσης των αποτελεσμάτων της εταιρείας του για το τρίτο τρίμηνο του 2017. Όσον αφορά τη ζήτηση υγραερίου, η Ινδία και η Κίνα θα συνεχίσουν να είναι οι κύριοι οδηγοί στην επόμενη δεκαετία. 

Εστιάζοντας στο τμήμα του παγκοσμίου στόλου που κινείται και η StealthGas και συγκεκριμένα στα πλοία μεταφοράς υγραερίου (LPG Carriers) μεταφορικής ικανότητας από 3.500 κυβικά μέτρα μέχρι 7.500 κυβικά μέτρα, σημειώνεται ότι στη διάρκεια του τρίτου τριμήνου του 2017 οι ναύλοι κινήθηκαν ανοδικά κατά 10% σε μέσους όρους από την αρχή του τρέχοντος έτους και εκτιμάται ότι εάν αυτή η ανοδική τάση συνεχιστεί μέχρι το 2018, αυτό θα είναι ένα πολύ ισχυρό για μία καλή αγορά. Ένας άλλος παράγοντας που μπορεί να βοηθήσει στην περαιτέρω ενίσχυση των ναύλων είναι οι αυξανόμενες τιμές του πετρελαίου που παρατηρήθηκαν κατά το τελευταίο τρίμηνο, σύμφωνα με τον κ. Βαφειά.

Από την πλευρά της μεταφορικής ικανότητας σημειώνεται η διάλυση δέκα πλοίων από τις αρχές του 2017 και το γεγονός ότι το 22% του υφιστάμενου στόλου στις μικρότερες  χωρητικότητες είναι άνω των 20 ετών, γεγονός που σημαίνει ότι οι ρυθμοί απόσυρσης πλοίων προς τα διαλυτήρια θα αυξηθούν. Παράλληλα σύμφωνα με τις δημοσιευμένες παραγγελίες νεότευκτων μόλις το 1,7% του υφιστάμενου στόλου αναμένεται να παραδοθεί από τα ναυπηγεία το διάστημα 2018-2019, γεγονός ιδιαίτερα θετικό για την ισορροπία ζήτησης και προσφοράς χωρητικότητας.

Η ζήτηση για τα πλοία της Stealth Gas, που δραστηριοποιείται αποκλειστικά στη μεταφορά διά θαλάσσης υγραερίου, ήταν ισχυρή στο τρίτο τρίμηνο του 2017, με αποτέλεσμα η αξιοποίηση του στόλου να αυξηθεί στο 95,5%, αντί του 88% το αντίστοιχο διάστημα του 2016. Επίσης, αξίζει να σημειωθεί ότι τα εξασφαλισμένα έσοδα από ναυλοσύμφωνα του στόλου ανέρχονται στα 177 εκατ. δολ. 

Η StealthGas παρουσίασε αύξηση εσόδων τόσος το τρίμηνο του 2017 σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2016 όσο και στο εννεάμηνο του τρέχοντος εχτούς, ενώ μείωσε σημαντικά τις ζημίες της.

Ειδικότερα τα έσοδα της εταιρείας ανήλθαν στο τρίτο τρίμηνο στα 38,54 εκατ. δολ. έναντι 34,4 εκατ. δολ. έναν χρόνο πίσω και στο εννεάμηνο στα 115,9 εκατ. δολ. έναντι 106,7 εκατ. δολ. πέρυσι. Η άνοδος των εσόδων οφείλεται κυρίως στη βελτίωση των ναύλων. Οι ζημίες μειώθηκαν στο τρίτο τρίμηνο στα 2,2 εκατ. δολ. έναντι 2,5 εκατ. δολ. το τρίτο τρίμηνο του 2016 και στο εννεάμηνο στα 2 εκατ. δολ. έναντι ζημιών 3,4 εκατ. δολ. πέρυσι.

Ωστόσο, πρέπει να σημειωθεί ότι η εταιρεία παρουσίασε προσαρμοσμένα κέρδη 1,07 εκατ. δολ. και 4,7 εκατ. δολ. στο τρίμηνο και εννεάμηνο έναντι ζημιών (προσαρμοσμένων) 2,4 εκατ. δολ. και 3,8 εκατ. δολ. αντιστοίχως πέρυσι. 

Καταλήγοντας στο conference call ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Χάρης Βαφειάς, σημείωσε ότι τα θεμελιώδη μεγέθη της αγοράς μεταφοράς υγραερίου βελτιώνονται και υπόσχονται καλύτερες επιδόσεις, αυξημένα έσοδα και ενδυνάμωση της κερδοφορίας για το μέλλον.

H StealthGas ελέγχει έναν στόλο από 52 πλοία, εκ των οποίων 48 LPG carriers, τρία M.R. product tankers και ένα Aframax δεξαμενόπλοιο. Επίσης, έχει συμφωνήσει εντός του 2018 να αγοράσει και παραλάβει άλλα τρία LPG Carriers.