Skip to main content

Ο «επιμελώς ατημέλητος» Μακρόν

Της Νατάσας Στασινού
[email protected] 

Τι κάνει ένας υποψήφιος πρόεδρος που έχει κατηγορηθεί για «απόσταση» από τους απλούς πολίτες  και αδυναμία να προσεγγίσει τους νέους; Επισκέπτεται χώρους, όπως  υπαίθριες αγορές, εργοστάσια, στέκια της νεολαίας, στους οποίους μπορεί να συναντήσει απλούς ανθρώπους και να ακούσει τα προβλήματα και τις αγωνίες τους. ‘Η δίνει στη δημοσιότητα «αυθόρμητες» φωτογραφίες από τα παρασκήνια της προεκλογικής εκστρατείας, στις οποίες εμφανίζεται χαλαρός, χαμογελαστός και «επιμελώς ατημέλητος», σαν τους σελέμπριτι που πρωταγωνιστούν στα social media. 

Στην εποχή που τα επικοινωνιακά επιτελεία ασχολούνται πρωτίστως με το τι μπορεί να γίνει «viral», από την τακτική αυτή δεν κατάφερε να ξεφύγει ούτε Εμανουέλ Μακρόν. Ο Γάλλος πρόεδρος φέρεται να διευρύνει το προβάδισμά του έναντι της υποψηφίας της ακροδεξιάς, Μαρίν Λεπέν, λίγα 24ωρα πριν από τον δεύτερο γύρο των γαλλικών εκλογών, που θα κρίνει πολλά για το μέλλον όχι μόνο της Γαλλίας, αλλά και συνολικά της Ευρώπης. Ωστόσο μάλλον εξακολουθεί να ανησυχεί για το σενάριο μία δυσάρεστης έκπληξης. Και η ανησυχία αυτή έρχεται να αποκαλύψει το… δασύτριχο στήθος του.

Μία φωτογραφία «παρασκηνίων»  από την επίσημη φωτογράφο του Μακρόν μας παρουσιάζει τον Μακρόν με ανοιχτό πουκάμισο να περνάει λίγες στιγμές χαλάρωσης στον καναπέ. Η Soazig de la Moissonnière την ανέβασε στο Instagram και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης πήραν φωτιά. Η φωτογράφος προσπαθεί εδώ και εβδομάδες να μας δείξει έναν πιο «ανθρώπινο», πιο casual, πιο σέξι και θελκτικό (περί ορέξεως…) πρόεδρο και όχι τον απόμακρο, αυστηρό Μακρόν με τέτοιου είδους εικόνες, που δεν θα ανέβαιναν ποτέ στον προεδρικό λογαριασμό, αλλά δυσκολευόμαστε να πιστέψουμε ότι δεν έχουν την έγκρισή του. 

Το έχει ανάγκη αυτό ο Μακρόν, ενδιαφέρει τη γαλλική και διεθνή κοινή γνώμη; Θα θέλαμε να απαντήσουμε όχι, αλλά οι χιλιάδες κοινοιποιήσεις στα social media, που καθιστούν «υποχρεωτική» την αναπαραγωγή του θέματος και στα παραδοσιακά μέσα θα μας διέψευδαν. Η εικόνα αυτή «πουλάει» και αυτό οι επικοινωνιολόγοι του Γάλλου πρόεδρου το γνωρίζουν. Αυτό αρκεί. Δεν χρειάζονται βαθυστόχαστες αναλύσεις για την ερμηνεία της. Ο,τι παραπάνω πούμε θα είναι επικοινωνιακός θόρυβος.