Ο γερμανικός κολοσσός Siemens εγκαινίασε «το μεγαλύτερο σταθμό ηλεκτρόλυσης του κόσμου», σχεδιασμένο για την αποθήκευση περίσσειας αιολικής ενέργειας σε υδρογόνο, για χρήση κυρίως σε οχήματα.
Το εργοστάσιο στο Μάιντς της Γερμανίας θα αποθηκεύει το υδρογόνο μέσω της τεχνολογίας μεμβράνης ανταλλαγής πρωτονίων (ΡΕΜ), με το αέριο να χρησιμοποιείται αργότερα είτε ως καύσιμο γενικής χρήσης είτε σε αγωγούς φυσικού αερίου.
Η μονάδα, η οποία μπορεί να επεξεργάζεται μέχρι έξι μεγαβάτ ηλεκτρικής ενέργειας, είναι η μεγαλύτερη εγκατάσταση ΡΕΜ στον κόσμο. Η Siemens ανακοίνωσε ότι θα μπορεί να προμηθεύει με καύσιμα έως και 2.000 υδρογονοκίνητα αυτοκίνητα, και να ανταποκριθεί αποτελεσματικά στις διακυμάνσεις της παραγωγής αιολικής ενέργειας.
Η μεμβράνη ΡΕΜ χρησιμοποιείται στην ηλεκτρόλυση για το διαχωρισμό των δύο ηλεκτροδίων στα οποία σχηματίζονται το οξυγόνο και το υδρογόνο. Στο μπροστινό και πίσω μέρος της μεμβράνης βρίσκονται ηλεκτρόδια από πολύτιμα μέταλλα που συνδέονται με τους θετικούς και αρνητικούς πόλους της πηγής τάσης, διαχωρίζοντας το νερό χρησιμοποιώντας το πλεόνασμα ενέργειας.
Το έργο αποτελεί μια συνεργασία μεταξύ της Siemens, της ετειρείας ενέργειας του Μάιντς, της εταιρείας βιομηχανικών αερίων Linde και του Πανεπιστημίου Εφαρμοσμένων Επιστημών Rhein-Main.
Η Linde θα είναι υπεύθυνη για τον καθαρισμό, τη συμπίεση, την αποθήκευση και τη διανομή του υδρογόνου, το οποίο θα μπορεί να χορηγηθεί σε βιομηχανικά συστήματα, στο δίκτυο αγωγών φυσικού αερίου, ή να χρησιμοποιηθεί για να προμηθεύσει βυτιοφόρα..
Η Siemens δοκίμασε προηγουμένως την τεχνολογία και επιβεβαίωσε ότι μπορεί να ανταποκριθεί στις διακυμάνσεις της παραγωγής ενέργειας μέσα σε χιλιοστά του δευτερολέπτου.
Με την επικείμενη παύση λειτουργίας των πυρηνικών αντιδραστήρων της, καθώς και τη συνεχή αύξηση του μεριδίου της ανανεώσιμης ενέργειας, η Γερμανία θα πρέπει να επικεντρωθεί στην ανάπτυξη τεχνολογιών αποθήκευσης ενέργειας, όπως το συγκεκριμένο έργο.