Skip to main content

H Turkish Airlines παραγγέλνει 600 επιβατικά αεροσκάφη

REUTERS/Murad Sezer

Η Τουρκία είχε μόλις 215 αεροπλάνα πριν από 10 χρόνια.

Η εθνική αεροπορική εταιρεία της Τουρκίας ανακοίνωσε ότι σχεδιάζει να αγοράσει περισσότερα από 600 αεροσκάφη, σκοπεύοντας  να υπερδιπλασιάσει τον στόλο της εντός δέκα ετών.

Η τουρκική αεροπορική εταιρεία διαθέτει  σήμερα 435 αεροσκάφη.

Ο Αχμέτ Μπολάτ, πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της Turkish Airlines, μιλώντας  στη γενική συνέλευση της Διεθνούς Ένωσης Αερομεταφορών (Iata), στην Κωνσταντινούπολη, αποκάλυψε  την ύπαρξη συνομιλιών με την Airbus και την Boeing για την αγορά 400 αεροσκαφών 737 MAX και A320neo, καθώς και 200 ​​jumbo jet -κυρίως αεροσκάφη της σειράς Boeing 787 ή Airbus A350, ικανά να φιλοξενήσουν περίπου 300 επιβάτες.

Ο Μπολάτ πρόσθεσε ότι εξετάζεται ακόμη η απόκτηση 25 έως 30 777X ή  A350-1000, ικανά να μεταφέρουν 400 επιβάτες με μεγάλη αυτονομία. «Είμαστε  πολύ κοντά στη σύναψη σύμβασης με έναν από τους κατασκευαστές  », είπε ο Αχμέτ Μπολάτ, επικαλούμενος καθυστερήσεις που σχετίζονται με τις πρόσφατες προεδρικές εκλογές στην Τουρκία και την επιθυμία για αμεροληψία μεταξύ της Airbus και της Boeing: «  Για να είμαστε δίκαιοι με τον άλλο κατασκευαστή,   θα περιμένουμε δύο μήνες πριν ανακοινώσουμε την τελική μας απόφαση», πρόσθεσε .

Ποτέ στην ιστορία των αεροπορικών μεταφορών μια εταιρεία δεν προχώρησε σε μια τόσο κολοσσιαία παραγγελία, καθώς τα 600 αεροσκάφη που ανακοίνωσε ότι θα παραγγείλει η Turkish Airlines είναι- για παράδειγμα- περίπου τρεις φορές περισσότερα  από τον  σημερινό στόλο της Air France.

Πρόκειται για μια παραγγελία που αντανακλά την αισιοδοξία του κλάδου για τη συνεχή ανάπτυξη της παγκόσμιας εναέριας κυκλοφορίας και, προφανώς, τις φιλοδοξίες  της τουρκικής εταιρείας, που την καθιστά ακόμη πιο ανταγωνιστική για τις ευρωπαϊκές  και τις εταιρείες του Κόλπου.

Η Turkish Airlines δραστηριοποιείται ιδιαίτερα προς την Αφρική και την Ασία, εκμεταλλευόμενη το νέο αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης, που είναι το μεγαλύτερο στον κόσμο.

Η Τουρκία είχε μόλις 215 αεροπλάνα πριν από 10 χρόνια.

Εάν υλοποιηθεί, η παραγγελία αυτή θα ξεπεράσει αυτή της Air India στις αρχές του έτους για 470 αεροπλάνα. Ο ινδικός αερομεταφορέας, που ιδιωτικοποιήθηκε πρόσφατα, υπέγραψε σύμβαση για την αγορά 400 αεροσκαφών μεσαίων αποστάσεων και 70  για μακρινές- 250 Airbus και 220 Boeing.

Η ινδική αεροπορική εταιρεία IndiGo, με επικεφαλής τον πρώην επικεφαλής της KLM, Πίτερ Έλμπερς, βρίσκεται σε συζητήσεις με την Airbus για την αγορά 500 αεροσκαφών Airbus A320.

Επιπλέον, η σαουδαραβική εταιρεία Riyadh Air σκοπεύει να παραγγείλει 175 αεροσκάφη μεσαίων αποστάσεων.

Οι παραγγελίες αυτές αντικατοπτρίζουν τη θεαματική επιστροφή των αεροπορικών μεταφορών μετά την κρίση του Covid-19. Οι  αεροπορικές εταιρείες αναμένουν να μεταφέρουν 4,35 δισεκατομμύρια επιβάτες παγκοσμίως εφέτος, όχι πολύ μακριά από το ρεκόρ των 4,54 δισεκατομμυρίων το 2019. Οι πτήσεις αυτές αναμένεται να αποφέρουν 9,8 δισεκατομμύρια δολάρια σε καθαρά κέρδη το 2023-ένα ποσό διπλάσιο από ό,τι είχε προβλέψει προηγουμένως η Iata, που την ίδια περίοδο μείωσε στο μισό τις εκτιμήσεις για τις ζημίες για το 2022, σε 3,6 δις. Τα συνολικά έσοδα των αεροπορικών εταιρειών αναμένεται να φτάσουν τα 803 δισεκατομμύρια δολάρια φέτος, από  838 δισεκατομμύρια δολάρια το 2019.