Skip to main content

Απολύθηκες; Τι πρέπει να ποστάρεις στα social media και τι όχι

Κρίσιμες συμβουλές για το πώς πρέπει να ανακοινώσει κάποιος ότι έχασε τη δουλειά του και αναζητεί νέα.

Με τις απολύσεις στον τεχνολογικό χώρο να έχουν λάβει μαζικές διαστάσεις στις ΗΠΑ, πληθαίνει και η αρθρογραφία στα αμερικανικά μέσα σχετικά με το πώς μπορεί να διαχειριστεί κανείς αυτή τη δύσκολη στιγμή και να προχωρήσει, κάνοντας το επόμενο επαγγελματικό βήμα του. Στο πλαίσιο αυτό το CNN παρουσιάζει μία σειρά από συμβουλές για το πώς θα ανακοινωθεί το δυσάρεστο νέο στα social media.

Αν βρεθεί κανείς στη δυσάρεστη θέση να απολυθεί, ανάμεσα στις πολλές ανεπιθύμητες  εργασίες που έχει στη λίστα των υποχρεώσεων είναι και το πώς και πότε θα ανακοινώσει στο ευρύτερο περιβάλλον του ότι έχασε τη δουλειά του. Για να ειδοποιηθεί το επαγγελματικό δίκτυο ένα μέρος στο οποίο καταφεύγουν πολλοί είναι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης όπως το LinkedIn, το Twitter, το Instagram, το Facebook και άλλα. Αλλά ο τρόπος που μεταδίδετε το μήνυμα έχει σημασία εάν ο στόχος σας είναι να προετοιμαστείτε καλά για νέες ευκαιρίες.

Αφιερώστε λίγο χρόνο πριν δημοσιεύσετε

«Διαθέστε χρόνο για να αφομοιώσετε το γεγονός ότι δεν έχετε πλέον δουλειά», λέει η σύμβουλος καριέρας Ανέρι Ντεσάι, η οποία εργάζεται κυρίως με μετανάστες. «Πάρτε το χρόνο σας για να κατανοήσετε την κατάστασή σας. Εάν είστε αναστατωμένοι, πείτε το στον σύντροφό σας, στον φίλο σας ή στο μαξιλάρι σας. Αλλά μην μεταφέρετε την πικρία σας με αναρτήσεις στο Διαδίκτυο».

Σκεφτείτε πρώτα μια «χαλαρή» ανακοίνωση

Εάν δεν είστε ακόμα σίγουροι τι πρόκειται να κάνετε — ή ακόμα και αν θέλετε να παραμείνετε στην ίδια καριέρα — μπορείτε να δημοσιεύσετε μια αρχική «χαλαρή» ανάρτηση απλώς για να ενημερώσετε τους άλλους η θέση σας καταργήθηκε, αναφέρει η Ντεσάι. Είναι εντάξει να πείτε «Δεν είμαι σίγουρος ακόμα ποια θα είναι η επόμενη κίνησή μου, αλλά μείνετε συντονισμένοι. Θα επικοινωνήσω και πάλι μαζί σας όταν έχω νέα για τα επόμενα βήματα».

Αυτή μπορεί να είναι μια ιδιαίτερα χρήσιμη κίνηση εάν οι απολύσεις της εταιρείας σας γίνονται πρωτοσέλιδα και βομβαρδίζεστε με μηνύματα από φίλους και συναδέλφους που ρωτούν αν επηρεαστήκατε.

Κρατήστε το σύντομο

Είτε έχετε εργαστεί σε ένα μέρος για πέντε χρόνια είτε για 25 χρόνια, θα μπορούσατε πιθανώς να γράψετε ένα βιβλίο για τις εμπειρίες σας. Αλλά μην το κάνετε, παρακαλώ. Το πιο σύντομο είναι το καλύτερο — λίγες παραγράφους το πολύ. «Μην χρησιμοποιείτε όλους τους χαρακτήρες που μπορείτε. Θέλετε να το διαβάσουν οι άνθρωποι», εξηγεί ο ειδικός προσλήψεων και συγγραφέας του «Wanted: A New Career», Μάρλο Λάιονς.

Η ευγνωμοσύνη είναι καλή, αλλά μην ξεχάσετε τα επιτεύγματά σας

Αν είναι γνήσια, εκφράστε την εκτίμηση για τους μέντορες και τους συναδέλφους σας και τις ευκαιρίες που είχατε στη δουλειά σας. Αλλά μην ξοδεύετε το μεγαλύτερο μέρος της ανάρτησής σας ευχαριστώντας τους ανθρώπους, λέει η Ντεσάι. «Τόσοι πολλοί άνθρωποι γράφουν «πόσο τυχερός ήμουν που δούλεψα με αυτήν την ομάδα», αλλά ξεχνούν να δώσουν εύσημα στον εαυτό τους».

Είναι σημαντικό να σημειώσετε μερικούς από τους τρόπους με τους οποίους προσθέσατε αξία στην εταιρεία σας: για παράδειγμα, πώς αυτοματοποιήσατε και επιταχύνατε τη διαδικασία αξιώσεων στον εργοδότη σας, κάνοντας την εμπειρία ευκολότερη και ταχύτερη για τους 50.000 πελάτες που εξυπηρέτησε τελευταία η εταιρεία έτος.

Να είστε συγκεκριμένοι σχετικά με το τι θέλετε και τις δεξιότητές σας

Όταν είστε έτοιμοι να αναζητήσετε μια νέα δουλειά και να λάβετε βοήθεια από το δίκτυό σας ή να ακούσετε από υπαλλήλους προσλήψεων, η ανάρτησή σας θα πρέπει να είναι «πολύ σαφής».  λέει ο Λάιονς. Αναλυτικά τα σκληρά και μαλακά skills που θα φέρετε σε έναν νέο εργοδότη. Καθορίστε σε ποιο πεδίο ή σε ποιο σύνολο σχετικών πεδίων θέλετε να βρίσκεστε (όπως πωλήσεις, διαχείριση λογαριασμού, επιχειρηματική ανάπτυξη), ποιοι τίτλοι ρόλων σας ενδιαφέρουν εάν προτιμάτε να εργάζεστε εξ αποστάσεως ή υβριδικά. Γράψτε οποιεσδήποτε άλλες λεπτομέρειες που θα βοηθήσουν τους ανθρώπους να σας βοηθήσουν.

Επεκτείνετε την απήχηση της ανάρτησής σας

Θέλετε να δουν όσο το δυνατόν περισσότερα άτομα. Επομένως, μπορείτε να το προσθέσετε με ετικέτα #openforwork, ένα hashtag που χρησιμοποιείται συχνά στο LinkedIn, προτείνει η Ντεσάι.

Μπορείτε επίσης να προσθέσετε ετικέτα σε άτομα που ευχαριστείτε στην ανάρτησή σας. Αλλά αυτή μπορεί να μην είναι η σωστή κίνηση για όλους. Εάν υπάρχει κίνδυνος να αφήσετε έξω κάποιον που σας βοήθησε ιδιαίτερα – ή αντίστροφα, εάν κάποιος δεν θα ήθελε πραγματικά να συνδεθεί με την ανάρτηση, θα μπορούσε να αφήσει αρνητική εντύπωση. Σε αυτήν την περίπτωση, καλύτερα να επικοινωνήσετε ιδιωτικά με τα άτομα που θέλετε να ευχαριστήσετε.

Διατηρήστε αισιόδοξο τόνο

Εάν είστε οικονομικά φρικιασμένοι, μην το λέτε, τονίζει ο Λάιονς. Δεν θέλετε να δώσετε την εντύπωση ότι θα κάνετε την πρώτη δουλειά που θα βρεθεί στον δρόμο σας.

«Οι εταιρείες θέλουν να τις θέλεις – όχι μόνο να αναλάβεις τη δουλειά επειδή δεν έχεις κάτι άλλο», λέει ο Λάιονς. «Είναι εντάξει να λες ότι θα ήθελες μια δουλειά νωρίτερα παρά αργότερα. Προσέξτε όμως να μην φανείτε απελπισμένοι».

Να είστε συνεπείς σε όλες τις πλατφόρμες

Το πιθανότερο είναι ότι μπορείτε να ανακοινώσετε την απόλυσή σας σε περισσότερες από μία πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης. Γι’ αυτό να είστε συνεπείς στο μήνυμά σας. Δεν θέλετε να δημοσιεύσετε μια πολύ επαγγελματική ανάρτηση, για παράδειγμα, στο LinkedIn, αλλά στη συνέχεια να ξεκινήσετε μια θυμωμένη καταιγίδα από tweets στο Twitter.