Skip to main content

Πληθωρισμός: Μικρή υποχώρηση στο 2,9% για τον Φεβρουάριο – 63,7% πάνω το ελαιόλαδο

Dimitris Kapantais / SOOC

Εκτινάχθηκε το ελαιόλαδο

Στο 2,9% υποχώρησε  ο πληθωρισμός τον Φεβρουάριο από 3,1% τον Ιανουάριο και 3,5% το Δεκέμβριο του 2023. Οι τιμές σε ρεύμα και φυσικό αέριο συνέχισαν την πτωτική τους πορεία. Στα τρόφιμα παρά το γεγονός ότι καταγράφηκε μικρή επιβράδυνση, εξακολουθούν να κατέχουν πρωταγωνιστικό ρόλο στο κύμα των αυξήσεων.

Η εφαρμογή του μέτρου που αφορούσε στην τρίμηνη απαγόρευση των προσφορών σε προϊόντα που έχουν αυξηθεί οι τιμές από τις 10 Ιανουαρίου και μετά οδήγησε πολλές βιομηχανίες στην ανάκληση των ανατιμήσεων. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής, σε ετήσια βάση ο κλάδος των τροφίμων αυξήθηκε κατά 6,7% έναντι αύξησης 8,3% τον Ιανουάριο.

Στις πέντε πρώτες θέσεις με τις μεγαλύτερες αυξήσεις σε ετήσια βάση στα τρόφιμα είναι το ελαιόλαδο με αύξηση 63,7%, μεταλλικό νερό-χυμοί φρούτων-αναψυκτικά 13,8%, φρούτα 12,3%, ψάρια 9,7% και λαχανικά με άνοδο 6,5%.

Στο σκέλος της ενέργειας η μεγαλύτερη μείωση καταγράφεται στο φυσικό αέριο που μειώθηκε κατά 52% ενώ ο ηλεκτρισμό σημείωσε πτώση 1,1%.

Σημαντικές αυξήσεις καταγράφηκαν τον Φεβρουάριο στα ασφάλιστρα υγείας που μέσα σε ένα χρόνο αυξήθηκαν κατά 14%.

Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ) σε ετήσια βάση καταγράφεται αύξηση :

·         6,7% στην ομάδα Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ψωμί και δημητριακά, κρέατα (γενικά), ψάρια (γενικά), ελαιόλαδο, φρούτα (γενικά), λαχανικά (γενικά), ζάχαρη-σοκολάτες-γλυκά-παγωτά, λοιπά τρόφιμα, καφέ-κακάο-τσάι, μεταλλικό νερό-αναψυκτικά-χυμούς φρούτων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στα γαλακτοκομικά και αυγά.

·         2,4% στην ομάδα Αλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα αλκοολούχα ποτά (μη σερβιριζόμενα).

·         1,3% στην ομάδα Ένδυση και υπόδηση, λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.

·         1,6% στην ομάδα Διαρκή αγαθά-Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: έπιπλα και διακοσμητικά, είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού, οικιακές υπηρεσίες.

·         3,5% στην ομάδα Υγεία, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: φαρμακευτικά προϊόντα, ιατρικές-οδοντιατρικές και παραϊατρικές υπηρεσίες, νοσοκομειακή περίθαλψη. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στα ιατρικά προϊόντα.

·         0,5% στην ομάδα Μεταφορές, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: καινούργια αυτοκίνητα, μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, ανταλλακτικά και αξεσουάρ αυτοκινήτου, συντήρηση και επισκευή εξοπλισμού προσωπικής μεταφοράς. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στα καύσιμα και λιπαντικά, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο.

·         2,9% στην ομάδα Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: εξοπλισμό επεξεργασίας πληροφοριών, μικρά είδη αναψυχής-άνθη-κατοικίδια ζώα, κινηματογράφους-θέατρα, πακέτο διακοπών.

·         3,5% στην ομάδα Εκπαίδευση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: δίδακτρα προσχολικής και πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, δίδακτρα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, δίδακτρα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.

·         6,5% στην ομάδα Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: εστιατόρια-ζαχαροπλαστεία-καφενείακυλικεία, ξενοδοχεία-μοτέλ-πανδοχεία.

·         1,7% στην ομάδα Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: κομμωτήρια και καταστήματα προσωπικής φροντίδας, ασφάλιστρα υγείας, ασφάλιστρα οχημάτων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στα άλλα είδη ατομικής φροντίδας.

Αντίθετα μείωση καταγράφεται κατά :

·         0,3% στην ομάδα Στέγαση, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: ηλεκτρισμό, φυσικό αέριο. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών σε: ενοίκια κατοικιών, επισκευή και συντήρηση κατοικίας, πετρέλαιο θέρμανσης, στερεά καύσιμα.

·         1,9% στην ομάδα Επικοινωνίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στις τηλεφωνικές υπηρεσίες.