Skip to main content

ΕΣΕΕ: Μετάβαση σε ένα βιώσιμο μοντέλο σε όλο το «οικοσύστημα» του τουρισμού

Έρευνα της ΕΣΕΕ επιβεβαιώνει τη σημαντική θέση του εμπορίου στο οικοσύστημα του τουρισμού και αναδεικνύει τα σημαντικά περιθώρια για την περαιτέρω ενεργοποίηση των πολλαπλασιαστικών επιπτώσεων του τουρισμού στις εμπορικές επιχειρήσεις.

Σήμερα παρουσιάστηκε από την ΕΣΕΕ, παρουσία του υπουργού Τουρισμού Βασίλη Κικίλια η έρευνα στο πλαίσιο του Έργου «Πολλαπλασιαστικές επιπτώσεις της τουριστικής δραστηριότητας στο εμπόριο», το οποίο είναι ενταγμένο στο ΕΠ «Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα & Καινοτομία 2014 – 2020» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.

Η έρευνα της ΕΣΕΕ επιβεβαιώνει τη σημαντική θέση του εμπορίου στο οικοσύστημα του τουρισμού και αναδεικνύει τα σημαντικά περιθώρια για την περαιτέρω ενεργοποίηση των πολλαπλασιαστικών επιπτώσεων του τουρισμού στις εμπορικές επιχειρήσεις.

Με αφορμή την έρευνα, ο υπουργός Τουρισμού, Β. Κικίλιας και ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ, Γιώργος Καρανίκας, σχολίασαν τις δυνατότητες και τις προϋποθέσεις ενδυνάμωσης και διεύρυνσης των συνεργειών Τουρισμού και Εμπορίου.

Ο κ. Κικίλιας ανέφερε: «Η ΕΣΕΕ εκπροσωπεί τη ραχοκοκαλιά της ελληνικής οικονομίας, τη μικρή και μεσαία επιχειρηματικότητα. Αυτή που στηρίζει το ελληνικό τουριστικό προϊόν. Αυτή που έχει ανάγκη το τουριστικό προϊόν ώστε να συνεχίσει να έχει αυτή τη μοναδική ταυτότητά του και να προσφέρει την ανεπανάληπτη εμπειρία του. Τουρισμός και Εμπόριο είναι δύο έννοιες αλληλένδετες. Οι Έλληνες έχουν το εμπόριο στο DNA τους από τα αρχαία χρόνια ως ένας λαός της Θάλασσας. Οι Έλληνες επίσης έχουν τη φιλοξενία στο αίμα τους για αυτό οι επισκέπτες έρχονται ξανά και ξανά στη χώρα μας. Όποτε ως Υπουργός Τουρισμού θα ήθελα να προτείνω μια μεγαλύτερη σύνδεση με την ΕΣΕΕ. Μέσα από 2 τρόπους. Πρώτον να προχωρήσουμε σε ένα Μνημόνιο Συνεργασίας για να προωθήσουμε στοχευμένα το Shopping in Greece. Και δεύτερον, στη λογική που είχε κινηθεί η καμπάνια μας Greekend η οποία είχε γίνει viral – επισκέπτες για ένα τριήμερο στις πόλεις μας, που διασκεδάζουν, ψωνίζουν, επισκέπτονται τα μουσεία μας – να δούμε τον ΕΟΤ με ποιο τρόπο θα μπορούσε να γίνει μια καμπάνια στοχευμένη προς αυτήν την κατεύθυνση».

Ο κ. Καρανίκας τόνισε πως Τουρισμός χωρίς διακλαδικές διασυνδέσεις δεν υπάρχει.. Η αναγγελία του Υπουργού Τουρισμού για κοινή καμπάνια του ΕΟΤ με την ΕΣΕΕ για την ενίσχυση της προβολής του ελληνικού εμπορίου μέσω του τουρισμού ικανοποιεί ένα διαχρονικό αίτημα του εμπορικού κόσμου της χώρας. Σημείωσε ότι το ζητούμενο είναι να καταφέρουμε να μεταβούμε σε ένα βιώσιμο μοντέλο σε όλο το «οικοσύστημα» του τουρισμού το οποίο θα συμπεριλάβει και όλους τους υπόλοιπους κλάδους που βρίσκονται γύρω του, όπως είναι το εμπόριο, η αγροδιατροφή η δημιουργική οικονομία κ.λπ. Ειδικά για το εμπόριο τόνισε πως το στοίχημα είναι να δοθούν «εργαλεία» στις μικρές και πολύ μικρές εμπορικές επιχειρήσεις ώστε να πωλούν τα προϊόντα τους εξ αποστάσεως στους αλλοδαπούς τουρίστες, μετά την αναχώρησή τους από τη χώρα μας. Έθεσε το μείζον ζήτημα της χρηματοδότησης της μικρομεσαίας επιχειρηματικότητας και το θέμα της θεσμοθέτησης της τουριστικής εμπορικής επιχείρησης, ώστε να δικαιούται συμμετοχής στα χρηματοδοτικά προγράμματα που αφορούν τον τουρισμό..