Skip to main content

Αύξηση 4% της διαδικτυακής λιανικής αγοράς για το 2022

Σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία που δημοσίευσε το υπουργείο Εμπορίου της Κίνας, το 2022 το εμπόριο υπηρεσιών της χώρας συνέχισε να αναπτύσσεται ταχύτατα. Ο ετήσιος όγκος εισαγωγών και εξαγωγών υπηρεσιών έφτασε τα 5.980,19 δισ. γιουάν, σημειώνοντας αύξηση 12,9% σε ετήσια βάση. Οι εξαγωγές υπηρεσιών ήταν 2.852,24 δισ. γιουάν (αύξηση 12,1%), οι εισαγωγές 3.127,95 δισ. (αύξηση 13,5%) και το έλλειμμα 275,71 δισ., με την ανταγωνιστικότητα των «υπηρεσιών της Κίνας» να ενισχύεται περαιτέρω.

Συγκεκριμένα, οι εισαγωγές και εξαγωγές υπηρεσιών έντασης γνώσης αυξήθηκαν σταθερά και το 2022 έφτασαν συνολικά τα 2.506,85 δισ. γιουάν (αύξηση 7,8%), με τις εξαγωγές να αντιστοιχούν σε 1.416,08 δισ. (αύξηση 12,2%). Οι υπηρεσίες των δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας, και των τηλεπικοινωνίων, των ηλεκτρονικών υπολογιστών και των πληροφοριών γνώρισαν την πιο ταχεία ανάπτυξη κατά 17,5% και 13% αντίστοιχα. Οι εισαγωγές υπηρεσιών έντασης γνώσης έφτασαν τα 1.090,77 δισ. γιουάν (αύξηση 2,6%), με τις εισαγωγές ασφαλιστικών υπηρεσιών να γνωρίζουν ραγδαία αύξηση κατά 35,8%.

Ταυτόχρονα, το 2022 οι εισαγωγές και εξαγωγές ταξιδιωτικών υπηρεσιών συνέχισαν να ανακάμπτουν, φτάνοντας συνολικά τα 855,98 δισ. γιουάν (αύξηση 8,4%).

Με μια νέα επιστημονική και τεχνολογική επανάσταση να αναδύεται τα τελευταία χρόνια, καθώς και με τους πρόσφατους βιομηχανικούς μετασχηματισμούς, οι ψηφιακές τεχνολογίες έχουν διεισδύσει σε όλες τις πτυχές της παραγωγής, της διανομής προϊόντων και της κατανάλωσης, ενισχύοντας σημαντικά την εμπορευσιμότητα των υπηρεσιών. Η ίδια η έννοια και το πεδίο του εμπορίου υπηρεσιών συνεχώς εμπλουτίζεται και διευρύνεται. Η επιδημία επηρέασε το παραδοσιακό εμπόριο υπηρεσιών, ταυτόχρονα όμως γέννησε πολλές και νέες τεχνολογίες, νέες μορφές και νέα πεδία εφαρμογής, οδηγώντας στην ταχεία ανάπτυξη των εξ αποστάσεως υπηρεσιών και της «ανέπαφης οικονομίας». Το εμπόριο υπηρεσιών έντασης γνώσης που χαρακτηρίζεται από υψηλή ψηφιοποίηση και πνευματική εργασία, και διαθέτει ισχυρό οικολογικό προσανατολισμό έχει καταστεί μια νέα κινητήρια δύναμη για την ανάπτυξη.

Επιπλέον, η διαδικτυακή λιανική αγορά της Κίνας κατάφερε επίσης να διατηρήσει σταθερή αναπτυξιακή πορεία για το 2022. Σύμφωνα με τα δεδομένα της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας της Κίνας, οι διαδικτυακές λιανικές πωλήσεις στη χώρα έφτασαν συνολικά τα 13,79 τρισ. γιουάν, σημειώνοντας αύξηση 4% σε ετήσια βάση. Μεταξύ αυτών, οι πωλήσεις φυσικών αγαθών έφτασαν τα 11,96 τρισ. (αύξηση 6,2% σε ετήσια βάση), αντιπροσωπεύοντας το 27,2% των συνολικών λιανικών πωλήσεων καταναλωτικών αγαθών.

Η ζωτικότητα των νέων μορφών και προτύπων του ηλεκτρονικού εμπορίου είναι εμφανής. Αθροιστικά ο αριθμός των ζωντανών μεταδόσεων στις κύριες πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου υπερβαίνει τα 120 εκατ., ο αριθμός των τηλεθεατών το 1,1 τρισ. άτομα, τα προϊόντα που αφορούν είναι πάνω από 95 εκατ. και ο αριθμός των παρουσιαστών πάνω από 1 εκατ. άτομα. Το άμεσο λιανικό εμπόριο διεισδύει σε όλο και περισσότερους κλάδους και καλύπτει όλο και περισσότερα πεδία εφαρμογής. Με μεγάλη ταχύτητα αναπτύσσεται επίσης και το διασυνοριακό ηλεκτρονικό εμπόριο. Σύμφωνα με στοιχεία των τελωνιακών αρχών, το 2022 οι εισαγωγές και εξαγωγές του διασυνοριακού ηλεκτρονικού εμπορίου της Κίνας (συμπεριλαμβανομένου του εμπορίου μεταξύ επιχειρήσεων) έφτασαν τα 2,11 τρισ. γιουάν (ετήσια αύξηση 9,8%). Συγκεκριμένα, οι εξαγωγές ήταν 1,55 τρισ. γιουάν (ετήσια αύξηση 11,7%) και οι εισαγωγές 0,56 τρισ. (ετήσια αύξηση 4,9%).