Skip to main content

Κρήτη: Ανοικτός ο ΒΟΑΚ έως αρχές 2024 – Μεγάλο πρόγραμμα έργων 3,6 δισ. ευρώ

«Ο ρυθμός κατασκευής εξελίσσεται πολύ καλά και αναμένεται περαιτέρω επιτάχυνση το επόμενο διάστημα», τονίζει ο Κ. Καραγιάννης.

Εργοτάξια στην Κρήτη επισκέπτονται πλέον από το υπουργείο Υποδομών παρουσιάζοντας τα έργα των τελευταίων 3,5 ετών σε αυτόν τον τομέα, σύμφωνα με τον υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιο για τις Υποδομές, Γιώργο Καραγιάννη.

Ο κ. Καραγιάννης, μιλώντας στο Creta TV, αναφέρθηκε στο μεγάλο πρόγραμμα έργων ύψους 3,6 δισ. ευρώ που υλοποιείται στην Κρήτη.

Αναφέρθηκε στο μεγάλο έργο του ΒΟΑΚ που «ήταν ένα όνειρο δεκαετιών για την Κρήτη και τους Κρητικούς και πλέον γίνεται πραγματικότητα καθώς έχουν αρχίσει και επίσημα οι εργασίες στο τμήμα Νεάπολη – Αγ. Νικόλαος, ενώ και οι υπόλοιποι διαγωνισμοί είναι λίγο πριν την ολοκλήρωσή τους, αφού στο μεν μεγάλο έργο Χανιά – Ηράκλειο θα κατατεθούν δεσμευτικές προσφορές εντός Μαρτίου και στο ΣΔΙΤ, Χερσόνησος – Νεάπολη είμαστε ένα βήμα πριν την υπογραφή της σύμβασης».

Σύμφωνα με τον κ. Καραγιάννη «στα τέλη του 2023 με αρχές 2024 όλα τα μέτωπα στον ΒΟΑΚ θα είναι ανοιχτά και θα εξελίσσονται έργα κατασκευής».

Υπογράμμισε ότι με τις ενέργειες της παρούσας κυβέρνηση και με εντολή του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη «ο ΒΟΑΚ θα είναι ενοποιημένος από τον Κίσσαμο έως την Σητεία και με τις παρακάμψεις των πόλεων».

Αναφερόμενος στο Σχέδιο Ανάπτυξης της Κρήτης με 480 έργα, το οποίο παρουσιάστηκε χθες Τετάρτη, ο κ. Καραγιάννης υπογράμμισε ότι «από το σύνολο των έργων πάνω από το 50% υλοποιείται από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, αγγίζοντας τα 3,6 δισ. ευρώ».

Από τα εμβληματικότερα έργα είναι το Νέο Διεθνές Αεροδρόμιο Ηρακλείου στο Καστέλι, το οποίο όπως σημείωσε ο υφυπουργός Υποδομών «τρέχει» με γρήγορους ρυθμούς και το ποσοστό ολοκλήρωσης έχει ξεπεράσει το 20%.

«Το νέο Διεθνές Αεροδρόμιο στο Καστέλι έπρεπε να γίνει. Έπρεπε, επίσης, να το μεγαλώσουμε καθώς οι εκτιμήσεις αναφέρουν ότι μετά το 2030 θα εξυπηρετεί περισσότερους από 14 εκατομμύρια τουρίστες. Κατασκευάζουμε, λοιπόν, ένα αεροδρόμιο – κόσμημα για την Κρήτη, ένα αεροδρόμιο ανθεκτικό, βιώσιμο, πράσινο και πάνω απ’ όλα, καινοτόμο», είπε.

Μάλιστα, όπως αποκάλυψε ο κ. Καραγιάννης «ο ρυθμός κατασκευής εξελίσσεται πολύ καλά και αναμένεται περαιτέρω επιτάχυνση το επόμενο διάστημα. Έτσι, εκτιμούμε ότι η παράδοση του αεροδρομίου θα γίνει έναν χρόνο νωρίτερα από το χρονοδιάγραμμα».

Εκτός από τα δύο εμβληματικά έργα, στην Κρήτη, σύμφωνα με τον κ. Καραγιάννη «υλοποιούμε έργα φιλοπεριβαλλοντικά που θα αναδείξουν την ανθεκτικότητα του νησιού. Βρίσκεται, έτσι, σε εξέλιξη ο αντιπλημμυρικός σχεδιασμός καθώς και έργα άρδευσης και καλλιέργειας, όπως τα φράγματα στον Ταυρωνίτη, τον Μπραμιανό και το Πλατύ».

Τόνισε, επίσης, τα έργα οδικής ασφάλειας και τα αντικατολισθητικά που εκτελούνται στον υπάρχοντα ΒΟΑΚ και τα οποία, όπως έκανε γνωστό, «έχουν ολοκληρωθεί στο  μεγαλύτερο βαθμό τους».

«Πήγαμε σε εργοτάξια και παρουσιάσαμε έργα, κάτι που δεν γινόταν στο παρελθόν. Σκοπός μας είναι να προχωρήσουμε μπροστά και ο κάθε πολίτης να αντιληφθεί ότι είμαστε μία κυβέρνηση με σχέδιο που δουλεύει σοβαρά. Έτσι θα συνεχίσουμε» ανέφερε, κλείνοντας, ο κ. Καραγιάννης.