Skip to main content

«Κλειδώνουν» τα νέα μέτρα στήριξης

Από την έντυπη έκδοση

Του Θάνου Τσίρου
[email protected]

Αναστολή πληρωμών για ακόμη περισσότερες φετινές φορολογικές υποχρεώσεις -ειδικά για τουριστικές επιχειρήσεις και επαγγελματίες του επισιτισμού που κλείνουν μια εφιαλτική τουριστική σεζόν-, αλλά και άμεση καταβολή των αναδρομικών και στους συνταξιούχους του δημοσίου πριν καν εκδοθεί η απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου προγραμματίζει το οικονομικό επιτελείο, σε μια προσπάθεια να κλείσει όσο το δυνατόν περισσότερες εκκρεμότητες πριν οριστικοποιήσει το προσχέδιο του προϋπολογισμού του 2021.

Εκτός από την 3η φάση της επιστρεπτέας προκαταβολής, η οποία θα έχει προϋπολογισμό 1,2 δισ. ευρώ, θα υπάρξει και 4η φάση η οποία θα μοιράσει περίπου 500 εκατ. ευρώ, ανάλογα με την πορεία των εσόδων των επιχειρήσεων κατά τους μήνες Αύγουστο και Σεπτέμβριο (σε αντίθεση με την 3η φάση της επιστρεπτέας προκαταβολής η οποία θα στηριχτεί στην πορεία των οικονομικών μεγεθών των επιχειρήσεων μέχρι και το τέλος Ιουλίου). Για τη στήριξη των εργαζομένων, εκτός από την παράταση των επιδομάτων ανεργίας και του προγράμματος αναστολής των συμβάσεων εργασίας, στο τραπέζι πέφτει και το σενάριο ενός επιδοτούμενου προγράμματος κατάρτισης για να στηριχθούν οι εποχικοί υπάλληλοι οι οποίοι θα έχουν ως μόνη πηγή εισοδήματος το επίδομα ανεργίας.

Η κατακόρυφη μείωση των εσόδων στις επιχειρήσεις, η ανάγκη να επιβληθούν πρόσθετα περιοριστικά μέτρα για να καταπολεμηθεί ο κορονοϊός, αλλά και η συνεχιζόμενη μείωση της απασχόλησης, υποχρεώνουν την κυβέρνηση να κάνει πράξη αυτό που έχει υποσχεθεί εδώ και αρκετές εβδομάδες, δηλαδή να «ρίξει ακόμη περισσότερα πυρομαχικά» για την καταπολέμηση των συνεπειών της πανδημίας. Με αυτό το δεδομένο, στο οικονομικό επιτελείο επικρατεί πυρετός διαβουλεύσεων καθώς μέσα στις επόμενες εβδομάδες πρέπει να «κλειδώσει» το νέο φθινοπωρινό πακέτο στήριξης της αγοράς και ταυτόχρονα να ολοκληρωθεί η κατάρτιση του προσχεδίου του προϋπολογισμού του 2021 αλλά και να συνταχθεί το αναπτυξιακό σχέδιο για την περίοδο 2021-2023 που θα αποτελέσει και τον οδικό χάρτη για την αξιοποίηση των 32 δισ. ευρώ.

Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο στη Ναυτεμπορική