Skip to main content

Σταύρος Καφούνης: Ενωτικές πρωτοβουλίες για διαρκή, ισχυρή ανάπτυξη

Από την έντυπη έκδοση

Tου Γιάννη Κανουπάκη
[email protected]

Η «απενοχοποίηση» στα μάτια της ελληνικής κοινωνίας της έννοιας της επιχειρηματικότητας και του κέρδους αποτελούν πρώτιστο μέλημα του νέου προέδρου του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών (ΕΣΑ) Σταύρου Καφούνη. Μόνον έτσι, όπως μας εξηγεί, μέσα από την αλλαγή αντίληψης, θα έρθει η διαρκής ισχυρή ανάπτυξη που επιζητούν όλοι. «Για να γίνει αυτό», τονίζει χαρακτηριστικά, «χρειάζεται να βρεθούμε αντιμέτωποι με τα προβλήματα ενωμένοι και προς αυτή την κατεύθυνση παίρνουμε πρωτοβουλίες που θα φέρουν κοντά τον δημόσιο με τον ιδιωτικό τομέα, τους εργαζόμενους με τους εργοδότες, τις μικρές με τις μεγάλες επιχειρήσεις, τους εμπόρους με τους καταναλωτές».

Ομαδικό πνεύμα

Ο κ. Καφούνης έχει ήδη δημιουργήσει μια ομάδα από νέους, δραστήριους και ενεργούς, σε διαφορετικούς κλάδους, εμπόρους της Αθήνας, οι περισσότεροι εκ των οποίων ασχολούνται με τα κοινά για πρώτη φορά, με τη δέσμευση να επιχειρήσουν από κοινού να προσεγγίσουν τα προβλήματα από μια διαφορετική οπτική γωνία. Αξιολογούν και ιεραρχούν τα σημαντικότερα προβλήματα που απασχολούν σήμερα τον έμπορο της πρωτεύουσας και, επειδή οι δυνατότητες είναι συγκεκριμένες, εστιάζουν στα μείζονα, πάνω στα οποία χαράσσουν τη στρατηγική του συλλόγου, θέτοντας συγκεκριμένους ρεαλιστικούς στόχους που μπορεί να μην τα επιλύουν άμεσα, αλλά τουλάχιστον δημιουργούν ένα θετικό κλίμα στην κοινωνία.

Παρεμπόριο – αστυνόμευση

Ειδικότερα, σε ό,τι αφορά το παρεμπόριο, ο πρόεδρος του ΕΣΑ και οι συνεργάτες του επικοινωνούν και συναντούν όλους τους αρμόδιους παράγοντες ώστε να υπάρξει συντονισμός δράσεων με την Αστυνομία, τον Δήμο και όλους τους εμπλεκόμενους φορείς της Πολιτείας, για την άμεση ανάληψη πρωτοβουλιών, όπως π.χ. ο περιορισμός των φαινομένων παραβατικότητας της περιοχής πέριξ της ΑΣΟΕΕ.

Συναφές και το γενικότερο θέμα της ασφάλειας και της αστυνόμευσης. «Συναντηθήκαμε με το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη και την ηγεσία της Αστυνομίας και θέσαμε το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν ειδικότερα οι τουριστικές περιοχές του κέντρου της Αθήνας, διότι το φαινόμενο παίρνει καταστροφικές διαστάσεις και απαιτεί άμεσα λύσεις. Ζητήσαμε συγκεκριμένα μέτρα τα οποία και δεσμεύτηκαν όλες οι πλευρές να εφαρμόσουν και παράλληλα δημιουργήσαμε ειδική ομάδα παρακολούθησης, ώστε να μην επιτρέψουμε να ατονήσουν» υπογραμμίζει ο κ. Καφούνης.

Την ίδια ώρα, ο ίδιος σχεδιάζει επαφές με τον δήμαρχο Αθηναίων, προκειμένου να αντιμετωπιστούν τα ζητήματα της καθαριότητας και του φωτισμού σε εμπορικές περιοχές και να υπάρξει συμφωνία σε ρεαλιστικούς στόχους επίλυσης που θα παρακολουθούνται επίσης στενά. Ξεκαθαρίζει, πάντως, με νόημα: «Αυτό που δεν σκοπεύουμε να κάνουμε, αν τα παραπάνω μείνουν μόνο υποσχέσεις, είναι να παραμείνουμε σιωπηλοί. Ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών είναι ο αρχαιότερος εμπορικός σύλλογος της χώρας. Έχει φωνή και πιστέψτε με, με τους νέους ανθρώπους που έχουμε κοντά μας και τις γνώσεις τους στη χρήση τόσο παραδοσιακών, αλλά, ίσως και περισσότερο, των σύγχρονων μέσων κοινωνικής δικτύωσης, η φωνή αυτή, όταν χρειασθεί, θα γίνει εκκωφαντική για όσους δεν κάνουν τη δουλειά τους».

Εφαρμόσιμες προτάσεις

Σύμφωνα με τον κ. Καφούνη, τα μεγάλα προβλήματα, όπως η φορολογία, το ασφαλιστικό, οι αδειοδοτήσεις και οι στρεβλοί νόμοι, απαιτούν ευρύτερες συμμαχίες, γι’ αυτό και προχωρεί άμεσα σε σύσφιγξη σχέσεων με άλλους φορείς, όπως η ΕΣΕΕ, τα επιμελητήρια, οι περιφερειακοί σύλλογοι και οργανώσεις, ώστε συντονισμένα και αποτελεσματικά να παρουσιαστούν εφαρμόσιμες προτάσεις.

Σε σχέση, εξάλλου, με τις υπηρεσίες που παρέχει ο σύλλογος στα μέλη του, ο κ. Καφούνης αναφέρει τα εξής: «Θέλουμε να έρθουν κοντά μας όλοι οι συνάδελφοι γι’ αυτό ανακοινώσαμε ένα πρόγραμμα αποκλειστικά για τα μέλη μας, όπου θα τους παρέχονται δωρεάν συμβουλές και απαντήσεις για φορολογικά, ασφαλιστικά, εργατικά θέματα, που η πολυπλοκότητά τους αποτελεί πλέον βραχνά για όλους τους επαγγελματίες. Ταυτόχρονα, διαμορφώνουμε ένα πλάνο σύνδεσης της γνώσης με την πράξη και καλούμε φοιτητές της ΑΣΟΕΕ να γνωρίσουν την πραγματικότητα της επιχειρηματικής ζωής μέσα από τις μάχιμες εμπορικές επιχειρήσεις, αλλά και να παρέχουν τις ακαδημαϊκές γνώσεις τους στα μέλη μας, σε τομείς μάρκετινγκ, οργάνωσης και διοίκησης, στατιστικής, ηλεκτρονικών υπολογιστών κ.λπ. Επίσης, αναβαθμίζουμε την ηλεκτρονική επικοινωνία μας με τα μέλη μας ώστε και ο σύλλογος να λαμβάνει γρήγορα και εύκολα τα μηνύματα των μελών του και τα μέλη να ενημερώνονται πρώτα όχι μόνο για την καθημερινότητα, αλλά και εν είδει συναγερμού, για αλλαγές σε νομικά, οικονομικά και άλλα θέματα, τα οποία ενδεχομένως θέτουν σε κίνδυνο την ίδια την επαγγελματική ύπαρξή τους.

Τέλος, μελετούμε σε συνεργασία με την ΕΣΕΕ και την Περιφέρεια ένα πρόγραμμα που θα επανεντάσσει κενά κτηριακά συγκροτήματα στην ενεργό δράση με προνομιακούς όρους για τους ιδιοκτήτες αλλά και τους εμπόρους. Ευελπιστούμε αυτή η ενέργεια να συμπαρασύρει γειτονικά καταστήματα και λειτουργώντας ως άρμα για την ανάσταση “νεκρών”, εμπορικά, περιοχών».

Συνθήκες ασφυξίας

Ο νέος πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών εκφράζει ιδιαίτερο προβληματισμό για την κατάσταση στην πρωτεύουσα από την άποψη των κλειστών καταστημάτων (λουκέτων), που παραμένει δραματική. Όπως σημειώνει, «δυστυχώς ύστερα από τόσα χρόνια παρατηρούνται δρόμοι που ένα στα δύο καταστήματα είναι κλειστό, ενώ ακόμη και σε “καλές” περιοχές, όπως το Κολωνάκι ή το εμπορικό τρίγωνο, εμφανίζονται ένα στα τέσσερα καταστήματα κλειστά. Ο λόγος είναι απλός: τα προβλήματα που προαναφέραμε σε συνδυασμό με τη συνεχή μείωση της κατανάλωσης λόγω του περιορισμού του διαθέσιμου εισοδήματος μέσω της εξαντλητικής φορολογίας και της παντελούς έλλειψης χρηματοδότησης από το ανύπαρκτο τραπεζικό σύστημα, έχουν δημιουργήσει συνθήκες ασφυξίας για το επιχειρείν και όχι μόνο».

Τέλος, ο κ. Καφούνης θεωρεί ως μοναδική θετική εξέλιξη την αύξηση του τουριστικού προϊόντος, το οποίο δίνει κάποια ανάσα σε συγκεκριμένες περιοχές τις οποίες «οφείλουν όλοι να υποστηρίξουν, ώστε να ενισχυθεί περαιτέρω, και φυσικά να μην επιτρέπουν φαινόμενα όπως αυτό των σκουπιδιών, να αμαυρώνουν την όμορφη εικόνα που με κόπο δημιουργεί ο ιδιωτικός τομέας».