Skip to main content

Nielsen: Αύξηση της καταναλωτικής εμπιστοσύνης στην Ελλάδα

Ενδείξεις σταθερότητας αντανακλά ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης, σύμφωνα με την έρευνα Consumer Confidence της Nielsen, αφού ανέρχεται στις 60 μονάδες, παρουσιάζοντας αύξηση οκτώ μονάδων.

Ο δείκτης επηρεάζεται κυρίως από τις πιο θετικές εκτιμήσεις  για την ανεργία τους επόμενους 12 μήνες σε σχέση με το δεύτερο τρίμηνο του 2017.  

Παρόλα αυτά, το 83% των ερωτωμένων πιστεύει ότι η χώρα θα συνεχίσει να βρίσκεται σε οικονομική ύφεση και την επόμενη χρονιά. Το ποσοστό είναι το υψηλότερο ανάμεσα στις 63 χώρες που συμμετέχουν στην έρευνα της Nielsen ανά τον κόσμο.

Μεταξύ των ευρωπαϊκών χωρών, η Ελλάδα εξακολουθεί να καταλαμβάνει την πρώτη θέση αναφορικά με την εργασιακή ανασφάλεια -τρεις στους 10 Έλληνες ανησυχούν για την εργασία τους, ενώ ακολουθούν οι ανησυχίες για τα χρέη /οφειλές του νοικοκυριού (30%) και για την οικονομία (28%). Τις συγκεκριμένες τρεις ανησυχίες εξακολουθούν να ξεχωρίζουν σταθερά οι Έλληνες από το 2013.

Τέλος, επτά στους 10 Έλληνες προσπαθούν σε σταθερή βάση να περικόψουν τα έξοδα του νοικοκυριού τους, σημαντικά μεγάλη μερίδα του πληθυσμού, εάν συγκριθεί με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο (56%).

Ειδικότερα, οι κύριες ενέργειες των Ελλήνων για περικοπή των εξόδων, συνεχίζουν να εντοπίζονται στην μείωση των δαπανών μέσω της αγοράς φθηνότερων ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων (70%), των περικοπών στα έξοδα για διασκέδαση εκτός σπιτιού (71%), και στα έξοδα για  ρουχισμό  (63%).