Από την έντυπη έκδοση
Του Γιώργου Χατζηλίδη
[email protected]
Σε μία σημαντική στρατηγική κίνηση που αλλάζει τα δεδομένα στο εγχώριο λιανεμπόριο προχώρησε η αλυσίδα σούπερ μάρκετ Μασούτης, εξαγοράζοντας την αλυσίδα Προμηθευτική και πατώντας έτσι πόδι στην Αθήνα με 56 σημεία πώλησης.
Η Μασούτης, σε μια περίοδο που δεχόταν πιέσεις από τον ανταγωνισμό στη Βόρεια Ελλάδα και δη στη Θεσσαλονίκη, περιοχή στην οποία είναι leader, προχωράει σε «κόντρα ρελάνς» και μπαίνει στις προνομιακές περιοχές των μεγάλων ανταγωνιστών της, φιλοδοξώντας να κερδίσει επιπλέον μερίδια. Η Προμηθευτική, με 59 συνολικά καταστήματα (56 στην Αθήνα και τρία στην Άνδρο) και τζίρο 116 εκατ. ευρώ (χρήση Ιούνιος 2016-Ιούνιος 2017), πληροί τις προδιαγραφές που είχαν θέσει επανειλημμένως τα στελέχη της Μασούτης «για κάθοδο στην Αθήνα, με εξαγορά αλυσίδας μεσαίου μεγέθους και με πολλά καταστήματα», αποτελώντας παράλληλα, σύμφωνα με πηγές της Μασούτης, και μια απάντηση στη σεναριολογία περί εξαγοράς της Μασούτης από άλλες αλυσίδες.
Όπως ανέφερε στη «Ν» ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της αλυσίδας Γιάννης Μασούτης, στόχος για το 2018 είναι η δημιουργία δέκα νέων καταστημάτων στην Αθήνα, εκ των οποίων τα τρία έχουν ήδη εντοπιστεί και συμφωνηθεί για να ξεκινήσουν να λειτουργούν άμεσα. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι μέσα στις επόμενες 30 μέρες θα έχουν αλλάξει οι ταμπέλες της Προμηθευτικής σε Μασούτης.
Όπως δήλωσε στη «Ν» ο ιδρυτής της αλυσίδας Διαμαντής Μασούτης, «η εξαγορά της Προμηθευτικής ανοίγει νέους ορίζοντες για τη Μασούτης, καθώς αποτελεί μία πολύ καλή βάση για την περαιτέρω επέκτασή μας στη Νότια Ελλάδα – με επιπλέον καταστήματα στην Αθήνα, αλλά και όπου αλλού παρουσιαστεί ευκαιρία. Έχουμε εδραιώσει τη θέση του leader στη Βόρεια Ελλάδα, με μερίδιο 33%, και η επέκτασή μας στην Αττική ήταν ο πιο πρόσφορος τρόπος για την ανάπτυξη της αλυσίδας».
Ο κύκλος εργασιών της Μασούτης για το 2017 έκλεισε στα 761 εκατ. ευρώ, μειωμένος κατά 4,9% από τα 800,5 εκατ. ευρώ της χρήσης του 2016, ενώ τα προ φόρων κέρδη, παρότι μειωμένα, παρέμειναν σε υψηλά επίπεδα, μεταξύ 23-24 εκατ. ευρώ, έναντι 36,8 εκατ. ευρώ την προηγούμενη χρήση. Στο πρώτο τετράμηνο του 2018 οι πωλήσεις της Μασούτης είναι μειωμένες 9-10% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Ουσιαστικά, με αυτή την εξαγορά, από 273 καταστήματα (251 είναι λιανικής πώλησης και 22 χονδρικής) η Μασούτης φθάνει τα 330, και πωλήσεις που θα ξεπερνούν τα 800 εκατ. ευρώ ετησίως. Το δίκτυο της Μασούτης, που απασχολεί 6.700 εργαζόμενους, εκτείνεται σε Μακεδονία, Θράκη, Ήπειρο, Θεσσαλία, Φθιώτιδα, Εύβοια, νησιά του Βορείου Αιγαίου (Λήμνο, Λέσβο και Χίο), πλέον και στην Αθήνα.
Το επενδυτικό πρόγραμμα της Μασούτης προβλέπει επενδύσεις τουλάχιστον 20 εκατ. ευρώ στο τρέχον έτος για τη δημιουργία των 10 νέων καταστημάτων στην Αθήνα, αλλά και τη συνέχιση του project ανακαινίσεων στο πνεύμα και στο ύφος του Grand Μασούτη της Θέρμης. Μόλις την περασμένη Δευτέρα εγκαινιάστηκε το δεύτερο κατάστημα της αλυσίδας στη Θάσο, ενώ συζητήσεις γίνονται για νέα καταστήματα λιανικής τόσο στη Θεσσαλονίκη όσο και σε υπόλοιπα σημεία της Βόρειας Ελλάδας.
Σε επίπεδο μεγεθών, η Προμηθευτική, που απασχολεί 1.050 εργαζόμενους, εμφανίζει -στη χρήση που ολοκληρώθηκε στις 30 Ιουνίου 2017- ανάπτυξη περίπου 6%, με κύκλο εργασιών που έφθασε τα 116,6 εκατ. ευρώ και προ φόρων κέρδη ύψους 1,5 εκατ. ευρώ. Υπενθυμίζεται ότι για τη χρήση που έληξε 30 Ιουνίου 2016 ο τζίρος ανήλθε σε 110 εκατ. ευρώ και τα προ φόρων κέρδη σε 1,8 εκατ. ευρώ. Αξίζει να σημειωθεί ότι η Προμηθευτική σχεδίαζε την είσοδό της στην online αγορά των σούπερ μάρκετ και συγκεκριμένα είχε δρομολογήσει την επίσημη πρεμιέρα στις ηλεκτρονικές πωλήσεις για την 1η Ιουλίου – μένει να φανεί αν υπό τον έλεγχο της Μασούτης οι παραπάνω σχεδιασμοί θα ολοκληρωθούν κανονικά.