Skip to main content

Πιλοτικά από 1 Ιουλίου το μεταφορικό ισοδύναμο

Σε πιλοτική εφαρμογή αναμένεται να τεθεί από 1ης Ιουλίου το μεταφορικό ισοδύναμο, με το σχετικό νομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας να εισάγεται στη Νομοπαρασκευαστική Επιτροπή της Bουλής προς επεξεργασία.

Το μέτρο θα εφαρμοστεί πιλοτικά σε νησιά του Βορείου και Ανατολικού Αιγαίου, τέσσερα νησιά των Κυκλάδων και τρία των Ιονίων, ενώ η πλήρης εφαρμογή του για όλα τα νησιά αναμένεται από τον Ιανουάριο του 2019.

Η φιλοσοφία του μέτρου του μεταφορικού ισοδύναμου (το οποίο αφορά τους νησιώτες και τα εμπορεύματα που πηγαίνουν από και προς τα νησιά), είναι οι κάτοικοι της νησιωτικής Ελλάδας να απολαμβάνουν τιμές σε προϊόντα και μεταφορές ίδιες με τους κατοίκους, μέσω της επιδότησης του κόστους. Η εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου στις μεταφορές εφαρμόζεται ήδη σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες.

Στην πρώτη φάση του μέτρου, το δεύτερο εξάμηνο του 2018, θα απαιτηθούν σύμφωνα με την πρώτη εκτίμηση περίπου 60 εκατ. ευρώ, ενώ για το 2019 τουλάχιστον 150 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με το άρθρο 3 του σχεδίου νόμου το μέτρο χρηματοδοτείται από το εθνικό ή το συγχρηματοδοτούμενο σκέλος του προγράμματος δημοσίων επενδύσεων, ενώ τίθεται σε εφαρμογή πιλοτικά τον Ιούλιο του 2018 σε:

  • Αγαθονήσι,
  • Άγιο Ευστράτιο,
  • Άγιο Μηνά,
  • Αλιμία,
  • Ανάφη,
  • Αντίψαρα,
  • Αρκιούς,
  • Αρμάθια,
  • Αστυπάλαια,
  • Γυαλί,
  • Δονούσα,
  • Ερρικούσα,
  • Ηρακλειά,
  • Θύμαινα,
  • Ικαρία,
  • Κάλυμνο,
  • Κάρπαθο,
  • Κάσο,
  • Καστελόριζο,
  • Κίναρο,
  • Κουφονήσια,
  • Κω,
  • Λέβιθα,
  • Λειψούς,
  • Λέρο,
  • Λέσβο,
  • Λήμνο,
  • Μαθράκι,
  • Μάραθο,
  • Νίμο,
  • Νίσυρο,
  • Οθωνούς,
  • Οινούσσες,
  • Πάτμο,
  • Σάμο,
  • Σαμοθράκη,
  • Σαρία,
  • Στρογγύλη,
  • Σύμη,
  • Σύρνα,
  • Σχοινούσα,
  • Τέλενδο,
  • Τήλο,
  • Φαρμακονήσι,
  • Φούρνους,
  •  Χάλκη,
  • Χίο,
  • Ψαρά,
  • Ψέριμο.

Η επιδότηση που προκύπτει από το Καταβαλλόμενο Μεταφορικό Κόστος (ΚΑ.Μ.Κ) είναι αφορολόγητο και ακατάσχετο στα χέρια του Δημοσίου η τρίτων.

Σύμφωνα με το άρθρο 4 δικαιούχοι του Καταβαλλόμενου Μεταφορικού Κόστους είναι Έλληνες πολίτες και αλλοδαποί που διαμένουν στα νησιά (για τους δεύτερους απαιτείται άδεια διαμονής εν ισχύ). Επίσης, προσωρινοί αναπληρωτές και ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί, ιατροί υπόχρεοι υπηρεσίας υπαίθρου και ιατρικό προσωπικό, ωφελούμενες επιχειρήσεις που έχουν την έδρα τους στους δήμους εφαρμογής του προγράμματος.

Σχετικά με τη διαδικασία υποβολής αιτήσεων το άρθρο 6 αναφέρει ότι η αίτηση επέχει θέση υπεύθυνης δήλωσης του νόμου 1599/1986 ως προς τα δηλούμενα στοιχεία και συναίνεση για τη λήψη φορολογικών δεδομένων μέσω διαδικτύου με κωδικούς ΤΑΧΙSnet. Ήδη γίνεται επεξεργασία της συγκεκριμένης ηλεκτρονικής πλατφόρμας που θα βγει σύντομα στο διαδίκτυο.

Το άρθρο 8 αναφέρει ότι το Καταβαλλόμενο Μεταφορικό Κόστος καταβάλλεται στους δικαιούχους κατόπιν υποβολής αίτησης, διασταύρωσης των στοιχείων τους, επεξεργασίας των σχετικών δικαιολογητικών και πιστοποίησης του ύψους που αναλογεί στον εκάστοτε δικαιούχο.

naftemporiki.gr με πληροφορίες από ΑΜΠΕ