Skip to main content

Φυλή: Το 2024 ο διαγωνισμός, τέλος 2025 η μετεγκατάσταση στο μεγαλύτερο Κέντρο Μεταφορών-Logistics της ΝΑ Ευρώπης

Τα οφέλη από τη δημιουργία του Κέντρου Μεταφορών και Logistics στη Φυλή στην Εφοδιαστική Αλυσίδα, αλλά και στην αποσυμφόρηση της περιοχής του Βοτανικού και της κυκλοφορίας στον Κηφισό, παρουσίασαν τη Δευτέρα στον δήμο Φυλής ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνις Γεωργιάδης, ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Μεταφορές, Μιχάλης Παπαδόπουλος, κι ο πρόεδρος του ΔΣ του ΤΑΙΠΕΔ, Αθανάσιος Ζηλιασκόπουλος, με αφορμή την υπογραφή της σχετικής σύμβασης ανάμεσα στο ΤΑΙΠΕΔ και στον τοπικό δήμο.

Η σύμβαση υπεγράφη ανάμεσα στον δήμαρχο Φυλής, Χρήστο Παππού, και τον εντεταλμένο σύμβουλο του ΤΑΙΠΕΔ, Παναγιώτη Σταμπουλίδη, παρουσία βουλευτών και δημοτικών συμβούλων.

Στον χαιρετισμό του, ο Άδωνις Γεωργιάδης, έκανε λόγο για «ένα σπουδαίο έργο, την ωρίμανση του οποίου χρηματοδοτήσαμε και θα υλοποιηθεί μέσω ΣΔΙΤ: τη μετεγκατάσταση των μεταφορικών επιχειρήσεων Ελαιώνα σε ακίνητο του δήμου Φυλής, προϋπολογισμού 400 εκατομμυρίων, που με τη μόχλευση θα υπερβούν το 1 δισ. ευρώ, δημιουργώντας 2.800 θέσεις εργασίας κατά την κατασκευή και ισάριθμες κατά τη λειτουργία του. Πρόκειται για ένα έργο που θα αλλάξει τελείως και την περιοχή της Φυλής αλλά και τον Ελαιώνα» τόνισε.

Όπως εξήγησε, «αντίθετα με τον Ελαιώνα που είναι όλα ατάκτως ερριμμένα, στη Φυλή θα δημιουργηθεί ένας σύγχρονος λειτουργικός και πράσινος χώρος, με ψηφιακές υπηρεσίες, παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από φωτοβολταϊκά και συστήματα εξοικονόμησης ενέργειας.

Ο δήμος Φυλής θα έχει τεράστια έσοδα, πάνω από 50 εκατομμύρια ευρώ σε ετήσια βάση από το έργο. Άρα, θα έχει τεράστια αναβάθμιση και η περιοχή.

Οι πολίτες της Δυτικής Αττικής αξίζουν περισσότερες ευκαιρίες και καλύτερη ποιότητα ζωής. Προς την κατεύθυνση αυτή γίνεται ακόμη ένα καθοριστικό βήμα με το συγκεκριμένο έργο μετά το ενεργειακό πάρκο που δρομολογήσαμε ήδη στον ΧΥΤΑ».

Με τη σειρά του, ο υφυπουργός Μεταφορών κι αντιπρόεδρος της κυβερνητικής επιτροπής για την ανάπτυξη της Εφοδιαστικής Αλυσίδας, Μιχάλη Παπαδόπουλος, ανέφερε ότι δημιουργείται μια σημαντική υποδομή που θα συμβάλλει στην περαιτέρω ανάπτυξη των εμπορευματικών μεταφορών, καθώς το νέο Κέντρο στη Φυλή θα συνδέεται απευθείας, μέσω του σιδηρόδρομου με το Ικόνιο και το Θριάσιο.

«Η ενίσχυση του κλάδου της Εφοδιαστικής και των Logistics αποτελεί κεντρικό στόχο της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, με το σύνολο των παρεμβάσεων στα σιδηροδρομικά έργα και τις υποδομές της Εφοδιαστικής που προωθεί ο υπουργός, Κώστας Καραμανλής, όσο και με τις παρεμβάσεις που υλοποιούμε στην αρμόδια κυβερνητική επιτροπή» τόνισε ο κ. Παπαδόπουλος.

Ο κ. Παπαδόπουλος σημείωσε ότι το ΤΑΙΠΕΔ θα αξιοποιήσει πόρους από το Ταμείο Ανάκαμψης για τη διαμόρφωση του χώρου που θα υποδεχθεί τις μεταφορικές εταιρίες που δραστηριοποιούνται σήμερα στον Βοτανικό και θα κατασκευαστούν οι συνδέσεις με τους οδικούς και σιδηροδρομικούς άξονες.

Με βάση το χρονοδιάγραμμα, το 2024 θα γίνει ο διαγωνισμός για την παραχώρηση του έργου, με στόχο στο τέλος του 2025 να ολοκληρωθεί η μετεγκατάσταση. 

Οι συνολικές επενδύσεις αναμένεται να ξεπεράσουν τα 500 εκατ. ευρώ και η οικονομική δραστηριότητα το 1 δισ. ευρώ, με σημαντικά οφέλη στην απασχόληση, άμεσους πόρους στον Δήμο Φυλής, αλλά και τόνωση της επαγγελματικής δραστηριότητας, ευρύτερα, στη Δυτική Αττική.

Ο κ. Παπαδόπουλος τόνισε επίσης τη σημασία του έργου για την αποσυμφόρηση του κυκλοφοριακού φόρτου στον Κηφισό και στο κέντρο της Αθήνας, όπου σήμερα διακινούν εμπορεύματα περίπου 4.000 φορτηγά, καθώς και τις προοπτικές αστικής ανάπλασης της περιοχής του Βοτανικού, που συγκεντρώνεται τώρα το μεγαλύτερο μέρος της συγκεκριμένης δραστηριότητας.

«Σήμερα τίθενται οι βάσεις για ένα πολύ σημαντικό έργο, καθώς δημιουργείται το μεγαλύτερο Κέντρο Εφοδιαστικής και Logistics στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, το οποίο σε συνδυασμό με το στρατόπεδο Γκόνου στη Θεσσαλονίκη, θα αποτελέσουν δύο δυναμικές υποδομές που θα αναδείξουν την Ελλάδα σε διεθνή κόμβο για την Εφοδιαστική. Με τη σιδηροδρομική σύνδεση και τις εγκαταστάσεις που θα επιτρέπουν τη συνδυασμένη μεταφορά, περισσότερα από 300 φορτηγά εκτιμάται ότι θα μετατοπιστούν από τον άξονα Αθήνας – Θεσσαλονίκης, γεγονός που συνεπάγεται και περιβαλλοντικά οφέλη» τόνισε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών.