Skip to main content

Τι «στοιχειώνει» τον CEO της Ferrari

Η ιστορία της Ferrari κρατάει από το 1947, όταν ο Έντσο Φερράρι λάνσαρε το πρώτο αυτοκίνητο που έφερε το επώνυμό του. Το μοντέλο της Ferrari 125 S κέρδισε έξι αγώνες εκείνη τη χρονιά, βάζοντας τα θεμέλια για το αυτοκίνητο που θα έσπαγε ρεκόρ στη Formula 1 και θα γινόταν μία από τις πιο πολυπόθητες μάρκες αυτοκινήτων στον πλανήτη.

Φέροντας τη «βαριά» κληρονομιά, ο σημερινός διευθύνων σύμβουλος της Ferrari, Μπενεντέτο Βίνια, καλείται να διαχειριστεί ένα δύσκολο project: να ανακαλύψει εκ νέου την αυτοκινητοβιομηχανία για να την κάνει κατάλληλη για την ηλεκτρική εποχή. Ο Βίνια επομένως θα πρέπει τώρα να επιταχύνει την ηλεκτρική ώθηση της Ferrari διατηρώντας παράλληλα τη γοητεία της και τα κορυφαία περιθώρια κέρδους της βιομηχανίας.

Ο 52χρονος αουτσάιντερ του κλάδου —που προσχώρησε από την εταιρεία κατασκευής τσιπ STMicroelectronics πέρυσι— έχει ανανεώσει πολλά τμήματα, συμπεριλαμβανομένης της ανάπτυξης προϊόντων, για να αναφέρεται απευθείας σε αυτόν για τον εξορθολογισμό της λήψης αποφάσεων. Προσέλαβε επίσης δύο αξιόπιστα στελέχη τεχνολογίας από τον πρώην εργοδότη του. Η Ferrari είναι επίσης κοντά σε νέες εντυπωσιακές συνεργασίες καθώς ο Βίνια επιδιώκει να αντιμετωπίσει τις βαθιές τεχνολογικές αλλαγές της βιομηχανίας, δήλωσε άτομο που γνωρίζει την κατάσταση. 

Ορισμένοι βλέπουν ήδη με αισιοδοξία τις προοπτικές του Βίνια. Οι αναλυτές της Morgan Stanley έχρισαν τη Ferrari την κορυφαία επιλογή για τις μετοχές αυτοκινήτων για το 2022, μπροστά από τη Rivian, την Tesla και τη General Motors, με προσδοκίες ότι οι πωλήσεις και τα περιθώρια θα ανεβαίνουν σταθερά αυτή τη δεκαετία. Η Ferrari μπορεί να αναπτυχθεί στην Ασία και να προσελκύσει νέους πελάτες χάρη σε μια «παγκόσμια φήμη μάρκας και ένα βιβλίο παραγγελιών πελατών 12+ μηνών», έγραψαν αναλυτές με επικεφαλής τον Άνταμ Τζόνας σε έκθεση της 4ης Ιανουαρίου.

Ωστόσο, υπάρχουν ανησυχητικά σημάδια. Η φύση των ηλεκτρικών συστημάτων μετάδοσης κίνησης σημαίνει ότι ακόμη και ένα σεντάν όπως το Model S της Tesla έχει επιτάχυνση που μοιάζει με του αγωνιστικού αυτοκινήτου, επομένως η Ferrari είναι βέβαιο ότι θα χάσει μέρος των πλεονεκτημάτων της από την εποχή της βενζίνης. Η εταιρεία ήταν επίσης από τις πιο αργές στην αγορά μπαταριών, αφήνοντάς την πολύ πίσω όχι μόνο από την Tesla αλλά και πίσω από την Porsche και άλλες μικρότερες εταιρείες όπως η Rimac Automobili όσον αφορά την τεχνολογία EV.

Ενώ η Ferrari αποκάλυψε τον Ιούνιο το δεύτερο plug-in υβριδικό της, το 296 GTB 819 ίππων, το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό όχημα της δεν πρόκειται να κυκλοφορήσει μέχρι το 2025. Το δημοφιλές Taycan EV της Porsche κυκλοφορεί από το 2019 και πέρυσι ξεπέρασε τις πωλήσεις του εμβληματικού 911. 

Επομένως, προκαλεί τεράστιο ενδιαφέρον ο τρόπος που θα διαχειριστεί ο Βίνια τη μετάβαση της Ferrari και αναμένεται να αποκαλύψει περισσότερες λεπτομέρειες τον Ιούνιο. 

naftemporiki.gr με πληροφορίες από Bloomberg