Skip to main content

ΜμΕ: Το “Astroturfing” των Big Tech μέσα στην ΕΕ

Καθώς η ΕΕ επιδιώκει τον περιορισμό των στοχευμένων ψηφιακών διαφημίσεων, οι βιομηχανικοί συνασπισμοί εμφανίζονται στην αντιπολίτευση, ισχυριζόμενοι ότι μιλούν για τις μικρότερες εταιρείες που λένε ότι «θα δυσκολευτούν από τη διαδικασία».

Αλλά δεν είναι πάντα ξεκάθαρο ποιος βρίσκεται πίσω από αυτές τις ομάδες, γράφει το Politico. Οι ευρωβουλευτές και ακόμη και οι λομπίστες της βιομηχανίας τεχνολογίας προειδοποιούν ότι αυτοί οι οργανισμοί μπορεί στην πραγματικότητα να ξεπλένουν τη θέση των τεχνολογικών κολοσσών μέσω της ρητορικής του καθημερινού ιδιοκτήτη επιχείρησης – μια πρακτική που ονομάζεται “Big Tech astroturfing”.

«Μέρος του προβλήματος είναι το γεγονός ότι πολλές τεχνολογικές ενώσεις στις Βρυξέλλες, ακόμη και αυτές που υποτίθεται ότι εκπροσωπούν μικρομεσαίες επιχειρήσεις, συχνά χρηματοδοτούνται από τη Big Tech», δήλωσε στο Politico η ευρωβουλευτής των Πρασίνων, Alexandra Geese. «Για πολλούς νομοθέτες τώρα, έχει γίνει ασαφές ποιες οργανώσεις ΜμΕ στις Βρυξέλλες μπορούν να εμπιστευτούν ότι αντιπροσωπεύουν πραγματικά τις φωνές μικρότερων παραγόντων στην αγορά».

Η κουλτούρα του astroturfing των Βρυξελλών

Η Alexandra Geese θυμήθηκε το Connected Commerce Council με έδρα την Ουάσιγκτον, το οποίο η ευρωβουλευτής κατηγόρησε ότι συγκεντρώνει όλες τις «αιτίες για τις οποίες κατηγορείται η μεγάλη τεχνολογία». Το Συμβούλιο λέει ότι εξυπηρετεί περισσότερα από 10.000 μέλη μικρών επιχειρήσεων, αλλά δεν αναφέρει δημόσια ποιοι είναι. Εν τω μεταξύ, τόσο η Google όσο και η Amazon είναι μεταξύ εκείνων που υποστηρίζουν οικονομικά τον οργανισμό.

Όμως ο οργανισμός χρησιμοποιεί τη γλώσσα των λεγόμενων μικρομεσαίων επιχειρήσεων (ΜΜΕ) για να προσφύγει στους νομοθέτες. Το Connected Commerce Council έγραψε πρόσφατα στους ευρωβουλευτές για να υποστηρίξει ότι «οι περιορισμοί στη στοχευμένη διαφήμιση θέτουν σε κίνδυνο ίσως την πιο αποτελεσματική και οικονομικά προσιτή μέθοδο που χρησιμοποιούν οι ευρωπαϊκές μικρομεσαίες επιχειρήσεις για να προωθήσουν τα αγαθά και τις υπηρεσίες τους και να αναπτυχθούν».

Αναπτύσσονται και άλλοι οργανισμοί. Την περασμένη εβδομάδα, ένας νέος όμιλος – με το όνομα Coalition for Digital Ads, μέρος του εμπορικού λόμπι “SME Connect” – ανακοίνωσε την κυκλοφορία του. Κατά την παρουσίαση, ο πρώην ευρωβουλευτής και εκπρόσωπος της ομάδας Michał Boni υποστήριξε ότι οποιαδήποτε απαγόρευση στοχευμένων διαφημίσεων «θα αφαιρέσει ένα κρίσιμο, οικονομικά αποδοτικό εργαλείο» για τις μικρότερες επιχειρήσεις της ΕΕ.

Το SME Connect θεωρεί τον εαυτό του ως ένα πανευρωπαϊκό δίκτυο μικρομεσαίων εμπορικών οργανισμών. Ωστόσο, ως μέρος μιας ομάδας θυγατρικών που ονομάζεται Friends of SMEs, λαμβάνει οικονομική υποστήριξη από εταιρείες όπως το Facebook, η Amazon και η Google, μεταξύ άλλων.

Οι πιο ήσυχες φωνές παραγκωνίζονται: Οι «αυθεντικές» οργανώσεις Μμε στις Βρυξέλλες αισθάνονται ότι παραγκωνίζονται στη συζήτηση από ενώσεις με μεγαλύτερη οικονομική ισχύ. Η επιρροή της ΕΕ ακούστηκε από τον Sebastiano Toffaletti, γενικό γραμματέα της Ευρωπαϊκής Συμμαχίας Ψηφιακών ΜμΕ, ο οποίος είπε ότι το θέμα του Big Tech astroturfing ήταν το «μοναδικό πιο σημαντικό ζήτημα» στη συζήτηση για την ψηφιακή πολιτική. «Είμαστε μια γνήσια φωνή των ΜμΕ και, διαφορετικά, από πολλές άλλες, δεν πληρωνόμαστε από τη BigTech», είπε ο Toffaletti.

Ορισμένοι στον κλάδο της τεχνολογίας πιστεύουν στην πραγματικότητα ότι περισσότεροι κανόνες για στοχευμένες διαφημίσεις θα βοηθούσαν τις μικρότερες εταιρείες. Οι στοχευμένες διαφημίσεις, υποστήριξε ο Erik Bugge, Διευθύνων Σύμβουλος της startup Kobler, μιας πλατφόρμας που προσφέρει υπηρεσίες με γνώμονα το απόρρητο, απλώς βοηθούν τους τεχνολογικούς γίγαντες να υπερασπιστούν το μονοπώλιό τους. «Για μένα, είναι σαφές ότι η άσκηση πίεσης που φέρεται να γίνεται για λογαριασμό των ευρωπαϊκών ΜμΕ δεν είναι στην πραγματικότητα προς το συμφέρον των ΜμΕ», είπε. «Αντίθετα, εδραιώνει τη θέση της Google και του Facebook ως οι αναπόδραστων μεσαζόντων».

naftemporiki.gr με πληροφορίες από Politico