Στην πρώτη θέση μεταξύ των χωρών της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης ως προς την αναλογία POS τερματικών αποδοχής καρτών και πληθυσμού βρίσκεται η Ελλάδα σύμφωνα με έρευνα της Mastercard. Στη χώρα μας αντιστοιχούν 48.854 POS ανά 1 εκατομμύριο κατοίκους.
Ειδικότερα, στα συμπεράσματα της έρευνας αναφέρεται η απλοποίηση των καθημερινών εργασιών ως το βασικότερο πλεονέκτημα των ηλεκτρονικών συναλλαγών από τους ιδιοκτήτες μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων στην Ελλάδα. Επιπλέον, διαπιστώνεται αύξηση στις συναλλαγές μέσω κάρτας σε σχέση με την περσινή χρονιά, ενώ, όσον αφορά στη προώθηση των ανέπαφων συναλλαγών, σημειώνεται ότι η χρήση τους διευκολύνει τους καταναλωτές.
Μία στις τρεις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις στις χώρες της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης επιτρέπει πλέον τις συναλλαγές με κάρτες λόγω της αυξημένης ζήτησης από τη μεριά των πελατών, την ώρα που το 18% εξ αυτών βλέπει την αποδοχή των καρτών για τις πληρωμές ως μία ευκαιρία για να συμβαδίσει η επιχείρησή του με τις σύγχρονες τεχνολογικές τάσεις.
Επιπλέον, παρά την ανάπτυξη των Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) τόσο ως προς τη σημασία τους όσο και ως προς τον προβλεπόμενο αντίκτυπό που έχουν στην κοινωνία, οι μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη απασχολούνται ως επί το πλείστον σε παραδοσιακούς τομείς, εκτός ΤΠΕ. Το 25% δραστηριοποιείται στο λιανικό εμπόριο, ενώ ακολουθούν αυτές που ανήκουν στους τομείς της παροχής υπηρεσιών (16.5%) και της μεταποίησης (11.8%).
Η Ελλάδα διαφέρει σε σχέση με τις υπόλοιπες χώρες της περιοχής που εξετάζονται καθώς το 20.5% των μικρομεσαίων επιχειρήσεων ανήκει στον κλάδο του λιανικού εμπορίου, ενώ έπονται ο αγροτικός τομέας με 15,5% και ο τουρισμός (13,5%).
Σημειώνεται ότι οι μικρές επιχειρήσεις αποτελούν πάνω από το 99% του τομέα των επιχειρήσεων στις χώρες της κεντρικής και ανατολικής Ευρώπης. Οι επιχειρήσεις πολύ μικρού μεγέθους κυριαρχούν μεταξύ των μικρομεσαίων επιχειρήσεων και στην Ελλάδα (65.5%), τη στιγμή που το ποσοστό των αυτοαπασχολούμενων και επιχειρηματιών ανέρχεται στο 30%.
Η Άσπα Παλημέρη, Country Manager της Mastercard για Ελλάδα, Κύπρο και Μάλτα σχολιάζοντας την έρευνα τόνισε ότι αναγνωρίζονται ολοένα και περισσότερο τα οφέλη της χρήσης καρτών στην καθημερινότητά μας. Έμποροι και ιδιοκτήτες μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων κατανοούν, όπως σημείωσε, πως για να παραμείνουν ανταγωνιστικοί πρέπει να συμβαδίζουν με τους ψηφιακά καταρτισμένους πελάτες τους. Η απόσταση μπορεί, εξήγησε, να γεφυρωθεί μέσω της προώθησης σύγχρονων μεθόδων πληρωμών, ως, οικονομικά αποδοτικό, ασφαλή και πάντα προσβάσιμο μηχανισμό.