Skip to main content

Coca-Cola HBC: Πτώση 20% του όγκου πωλήσεων στην Ελλάδα το Q3 – Κλειδί η κατανάλωση εντός σπιτιού στο Q4

Σημαντική βελτίωση εμπορικής δραστηριότητας, με ανάκαμψη των πωλήσεων στο κανάλι της εκτός σπιτιού κατανάλωσης και αύξηση των πωλήσεων στο κανάλι της εντός σπιτιού κατανάλωσης, πέτυχε στο γ’ τρίμηνο η Coca-Cola HBC AG, στρατηγικός εταίρος εμφιάλωσης της The Coca-Cola Company.

Οι όγκοι πωλήσεων στην Ελλάδα υποχώρησαν κατά περίπου 20%, παρουσιάζοντας σημαντική βελτίωση σε σύγκριση με το δεύτερο τρίμηνο. Ωστόσο, η Ελλάδα παραμένει μία από τις αγορές του ομίλου με τις χαμηλότερες επιδόσεις λόγω της υψηλής αναλογίας εσόδων από το κανάλι της εκτός σπιτιού κατανάλωσης και της σημαντικής έκθεσης της χώρας στον διεθνή τουρισμό, ο οποίος σημείωσε κατακόρυφη πτώση σε σχέση με τα καθιερωμένα επίπεδα.

Σε επίπεδο ομίλου σημειώνεται μείωση κατά 2,6% των εσόδων σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση με τους όγκους πωλήσεων να εμφανίζουν κάμψη -1,4% σε δημοσιευμένη βάση και αύξηση +1,0% σε αντίστοιχη βάση σύγκρισης (δηλαδή, συμπεριλαμβανομένου του αντικτύπου της αναδιοργάνωσης της Multon, εταιρεία πώλησης χυμών στη Ρωσία με κοινό έλεγχο από κοινοπραξία) με αύξηση τον Αύγουστο και τον Σεπτέμβριο. 

Τα έσοδα από πωλήσεις ανά κιβώτιο σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση υποχώρησαν κατά 1,2%, τόσο σε δημοσιευμένη όσο και σε αντίστοιχη βάση σύγκρισης, σημειώνοντας σημαντικά βελτιωμένη τάση σε σύγκριση με το δεύτερο τρίμηνο, ως αποτέλεσμα των καλύτερων επιδόσεων στο μείγμα καναλιού και συσκευασίας λόγω της βελτιωμένης εμπορικής δραστηριότητας στο κανάλι της εκτός σπιτιού κατανάλωσης σε σύγκριση με το δεύτερο τρίμηνο.

Σύμφωνα με την εταιρεία, συνεχίζονται οι ισχυρές επιδόσεις των μεριδίων αγοράς με αύξηση των μεριδίων σε αξία κατά 40 μονάδες βάσης από την αρχή του έτους και αύξηση ή διατήρηση των μεριδίων αυτών στις περισσότερες αγορές.

Τα έσοδα από πωλήσεις σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση ενισχύθηκαν από τις σημαντικά θετικές επιδόσεις σε Νιγηρία, Ρωσία και Πολωνία, τρεις από τις πέντε μεγαλύτερες αγορές.

Ειδικότερα στις αναπτυγμένες αγορές σημειώθηκε πτώση πωλήσεων -5,4%. Σημειώθηκε επίσης πτώση του όγκου πωλήσεων κατά 8,6%, με ισχυρή ανάκαμψη τιμών/μείγματος λόγω της βελτίωσης της εμπορικής δραστηριότητας στο κανάλι της εκτός σπιτιού κατανάλωσης και πτώση του όγκου πωλήσεων κατά 5,1% εξαιρώντας την Ελλάδα, η οποία επηρεάστηκε σημαντικά από τη μειωμένη προσέλευση ξένων τουριστών φέτος το καλοκαίρι. 

Στις αναπτυσσόμενες αγορές σημειώθηκε πτώση πωλήσεων -0,1%, με αύξηση του όγκου πωλήσεων κατά 2,5% ως αποτέλεσμα των ισχυρών επιδόσεων στην Πολωνία, με γενικευμένη βελτίωση της τάσης τιμών/μείγματος σε σύγκριση με το δεύτερο τρίμηνο σε όλες τις αγορές.

Στις αναδυόμενες αγορές σημειώθηκε πτώση 1,3%, με αύξηση του όγκου πωλήσεων κατά +1,2% ή σε αντίστοιχη βάση σύγκρισης, αύξηση των εσόδων από πωλήσεις κατά +4,2% και του όγκου πωλήσεων κατά +5,8%. Ισχυρές επιδόσεις σε αντίστοιχη βάση σύγκρισης σημειώθηκαν σε Νιγηρία και Ρωσία, με αύξηση του όγκου πωλήσεων κατά διψήφιο ποσοστό και στις δύο αγορές.

Η αναμενόμενη καθαρή επίδραση της μεταβολής των συναλλαγματικών ισοτιμιών σε συνδυασμό με το κόστος των πρώτων υλών για το 2020 παραμένει αμετάβλητη σε σχέση με αυτή που είχε αρχικά προϋπολογισθεί, καθώς τα οφέλη από το χαμηλότερο κόστος των πρώτων υλών αντισταθμίζουν τις ασθενέστερες συναλλαγματικές ισοτιμίες. Η σημαντική πρόοδος στον έλεγχο του κόστους οδηγεί την εταιρεία να αυξήσει τον προηγούμενο στόχο εξοικονόμησης κόστους ύψους 100 εκατ. ευρώ κατά 20 εκατ. ευρώ για το σύνολο του έτους, ενισχύοντας έτσι περαιτέρω τα λειτουργικά κέρδη και την ανάκαμψη του περιθωρίου κέρδους. 

Η διοίκηση της εταιρείας επισημαίνει ότι διαθέτει ισχυρό ισολογισμό και ρευστότητα για να ανταποκριθεί σε όλες τις χρηματοοικονομικές δεσμεύσεις της καθώς και για να καλύψει τις λειτουργικές δαπάνες και να προβεί σε επενδύσεις. 

Ο κ. Zoran Bogdanovic, Διευθύνων Σύμβουλος της Coca-Cola HBC AG, σχολίασε ως ενθαρρυντική την ισχυρή βελτίωση της εμπορικής δραστηριότητας στο τρίτο τρίμηνο, η οποία υποστηρίχθηκε από την ταχεία ανάκαμψη στο κανάλι της εκτός σπιτιού κατανάλωσης μετά την επαναλειτουργία των αγορών. Αυτή η επίδοση τεκμηριώνει την ικανότητα προσαρμογής του ομίλου στο ταχέως μεταβαλλόμενο περιβάλλον της αγοράς. Σύμφωνα με τον κ. Bogdanivic, μπαίνοντας στο τέταρτο τρίμηνο, παρά την ισχυρή συγκριτική βάση του όγκου πωλήσεων και την ανανέωση των περιοριστικών μέτρων σε κάποιες αγορές, η εταιρεία συνεχίζει να αντλεί αισιοδοξία από την σταθερή ανάπτυξη που έχει δει στο κανάλι της εντός σπιτιού κατανάλωσης, το οποίο θα είναι ιδιαίτερα σημαντικό σε αυτό το τελευταίο τρίμηνο. “Το παραπάνω, σε συνδυασμό με την αυξανόμενη συμβολή των προγραμμάτων εξοικονόμησης κόστους, θα μας επιτρέψουν να συνεχίζουμε να πετυχαίνουμε καλή κερδοφορία σε μια πολύ δύσκολη χρονιά”, προσθέτει.

naftemporiki.gr