Skip to main content

Αύξηση τζίρου και κερδών για τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ το 2014

Αύξηση πωλήσεων και κερδών κατέγραψαν το 2014 τα σούπερ μάρκετ, σύμφωνα με στοιχεία από την ετήσια έκδοση «Πανόραμα των Ελληνικών Σούπερ Μάρκετ».

Βάσει των ισολογισμών 56 σούπερ μάρκετ, προκύπτει αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 0,99%. Ωστόσο, το Πανόραμα διευκρινίζει ότι εάν συμπεριληφθεί ο ισολογισμός των Καρφούρ Μαρινόπουλος και Lidl Hellas, ο οποίος δεν προσμετρήθηκε λόγω της απουσίας δημοσιοποιημένων στοιχείων, ο κύκλος εργασιών αυξάνεται περαιτέρω, κατά 3,2 δισ. ευρώ.

Από τις συνολικά 56 εταιρείες, οι 30 σημείωσαν αύξηση του τζίρου, ενώ οι 26 κατέγραψαν πτώση. Όσον αφορά τις 10 μεγαλύτερες αλυσίδες σούπερ μάρκετ, ο κύκλος εργασιών τους αυξήθηκε κατά 1,59% , αντιπροσωπεύοντας το 83% του συνολικού εξεταζόμενου δείγματος.

Η καθαρή κερδοφορία για το σύνολο επιχειρήσεων παρουσίασε αύξηση κατά 16,41 εκατ. ευρώ, ποσό που αντιστοιχεί σε άνοδο 12,65%. Συνολικά, τα κέρδη διαμορφώθηκαν από τα 129,66 εκατ. ευρώ το 2013 στα 146,07 εκατ. ευρώ του 2014. Σημειώνεται ότι μόνο 10 αλυσίδες σούπερ μάρκετ εμφάνισαν αρνητική καθαρή θέση.

Τα μεγαλύτερα καθαρά κέρδη εμφάνισε η Άλφα Βήτα Βασιλόπουλος ΑΕ, με 68,82 εκατ. ευρώ, αυξάνοντας τα κέρδη της κατά 11,30 εκατ. ευρώ (+19,64%) αποτελώντας σχεδόν τα μισά (47,11%) των συνολικών κερδών των 56 αλυσίδων. Την ακολούθησαν η Διαμαντής Μασούτης ΑΕ με 23,16 εκατ. ευρώ (+31,74%) και η Μετρό ΑΕΒΕ με 17,08 εκατ. ευρώ (-10,44%).

Πηγή: ΑΜΠΕ