Ένας πίνακας – γυμνό με εκπληκτική ομοιότητα στη Μόνα Λίζα πιθανότατα να έχει φιλοτεχνηθεί από τον Λεονάρντο ντα Βίντσι, όπως μετέδωσαν γαλλικά μέσα ενημέρωσης.
Ειδικοί στο Μουσείο του Λούβρου στο Παρίσι εξετάζουν το σκίτσο που έχει σχεδιαστεί με κάρβουνο και το οποίο είχε αποδοθεί από πολλούς σε μαθητές του Ντα Βίντσι. Ο πίνακας φυλάσσεται από το 1862 στο Conde Museum, στο ανάκτορο Chantilly και ανήκει στη συλλογή της Αναγέννησης.
Οι συντηρητές έργων τέχνης του Μουσείου πιστεύουν ότι, έπειτα από έναν μήνα εξετάσεων και ερευνών στο Λούβρο, το «σκίτσο είναι τουλάχιστον εν μέρει» φιλοτεχνημένο από τον αναγεννησιακό καλλιτέχνη.
«Έχει μία ποιότητα στον τρόπο που έχουν αποδοθεί το πρόσωπο και τα χέρια, που είναι πραγματικά αξιοσημείωτος», δήλωσε ο συντηρητής Mathieu Deldicque. «Είναι προφανώς μια προετοιμασία σχεδίου, πριν μεταφερθεί σε πίνακα. Σήμερα, βλέπουμε πολλές μικρές τρύπες γύρω από το πρόσωπο. Τα χέρια και ο κορμός είναι σχεδόν πανομοιότυπα με το αριστούργημα του Ντα Βίντσι. Ο πίνακας, έχει σχεδόν, το ίδιο μέγεθος με τη Μόνα Λίζα. Αυτό το σχέδιο είναι πολύ κατεστραμμένο στις άκρες, αλλά διατηρείται σε πολύ καλή κατάσταση σε επίπεδο προσώπου και χεριών», πρόσθεσε.
Ο ειδικός συντηρητής του Λούβρου Μπρούνο Μοτίν επιβεβαίωσε ότι το σκίτσο χρονολογείται στην εποχή του Λεονάρντο ντα Βίντσι, στα τέλη δηλαδή του 15ου αιώνα.
Περισσότεροι από δέκα ειδικοί επεξεργάζονται τον πίνακα εδώ και δύο εβδομάδες, χρησιμοποιώντας σαρωτές και άλλες επιστημονικές μεθόδους. Οι έρευνές τους επικεντρώνονται στην χρονολόγησή του, αν δηλαδή φιλοτεχνήθηκε πριν ή μετά τη Μόνα Λίζα, η οποία χρονολογείται μετά το 1503, καθώς επίσης και αν έχει σχέση με άλλα γυμνά της Τζοκόντα, τα οποία φιλοτεχνήθηκαν σε εποχές που δύσκολα χρονολογούνται. Ανάμεσά τους, η πιο διάσημη γυμνή Τζοκόντα βρίσκεται στο Μουσείο Ermitage της Αγίας Πετρούπολης.
Ο Μπρούνο Μοτίν ελπίζει να έχει αποκαλυφθεί η ταυτότητα του καλλιτέχνη εντός δύο ετών, όταν θα πραγματοποιηθεί έκθεση στο Chantilly, για τα 500 χρόνια από τον θάνατο του Λεονάρντο Ντα Βίντσι.