Γιώργος Σ. Κουλουβάρης
[email protected]
Μια κηπουρός έρχεται αντιμέτωπη με το χάος ενός παλατιού, ο υπερήλικας Σέρλοκ Χολμς παλεύει να λύσει τον τελευταίο του γρίφο, ένας παράνομος εραστής παγιδεύεται στα ψέματά του, ένας παθιασμένος καθηγητής ερωτοτροπεί ασύστολα με τις φοιτήτριές του και ένας αθυρόστομος αρκούδος προσπαθεί να αποκτήσει ανθρώπινα δικαιώματα, στα κινηματογραφικά πλάνα αυτής της εβδομάδας.
«Ένα μικρό χάος»
Στην αισθηματική ταινία εποχής του Άλαν Ρίκμαν, με τον ίδιο, τη – βραβευμένη με Όσκαρ – Κέιτ Γουίνσλετ, τον – υποψήφιο για Όσκαρ – Στάνλεϊ Τούτσι και τους Έλεν Μακ Κόρι, Τζένιφερ Έλε και Ματίας Σένερτς, μια κηπουρός – αρχιτέκτονας εξωτερικών χώρων αναλαμβάνει να κατασκευάσει τους εντυπωσιακούς τεράστιους κήπους του παλατιού των Βερσαλλιών, επί βασιλείας του Λουδοβίκου του 14ου. Όμως, εκεί, βρίσκεται ένας άσπονδος εχθρός της, που βάζει τα δυνατά του, για να κάνει το έργο της όσο πιο δύσκολο γίνεται.
«Ο κος Χολμς»
Βασισμένη στο μυθιστόρημα του Μιτς Κάλιν, «A slight trick of the mind», η αστυνομική ταινία του – δύο φορές υποψήφιου για Όσκαρ – Μπιλ Κόντον παρακολουθεί τον διάσημο Σέρλοκ Χολμς, όταν βρίσκεται πια σε προχωρημένη ηλικία. Με τους – επίσης δύο και τρεις φορές, αντίστοιχα, υποψήφιους για Όσκαρ – Ίαν Μακ Κέλεν και Λόρα Λίνεϊ και τους Μίλο Πάρκερ, Χιρογιούκι Σανάντα και Χέιτι Μόραχαν, ο 93άχρονος Χολμς επιστρέφει στο απομακρυσμένο παραθαλάσσιο εξοχικό του, μετά από ένα ταξίδι στην Ιαπωνία, όπου είχε πάει, για να φέρει ένα φυτό, που θα καθυστερήσει τη φυσική και διανοητική του γήρανση. Μένοντας με την οικονόμο του και τον γιο της, παλεύει να λύσει τον τελευταίο γρίφο, που έχει μείνει άλυτος. Προκειμένου να το πετύχει, βασίζεται στο νεαρό αγόρι, για να επαναφέρει τις αναμνήσεις της τελευταίας του υπόθεσης, που τον έκανε να παραιτηθεί. Παράλληλα, μάχεται να μη χάσει τα δύο μεγάλα του όπλα: το μυαλό και τη μνήμη του.
«Βρήκα το σενάριο του Τζέφρι Χάτσερ ιδιαίτερα πλούσιο και ποιητικό. Έχει τη μορφή των ιστοριών του διάσημου ντετέκτιβ, γιατί αφορά σε μια παλιά άλυτη υπόθεση, αλλά εστιάζει στην ηλικία και το μυστήριο του Σέρλοκ. Είναι το μυστήριο που έχει να λύσει τελευταίο: ποιος είναι, αφού πια δεν έχει τη διανοητική οξύτητα που τον χαρακτήριζε, και ποιος είναι ο καθένας μας χωρίς τα χαρακτηριστικά που μας καθορίζουν, στο τελευταίο στάδιο της ζωής μας» εξηγεί ο σκηνοθέτης.
«Το μπλε δωμάτιο»
Ο Γάλλος σκηνοθέτης και ηθοποιός Ματιέ Αμαλρίκ μεταφέρει στον κινηματογράφο το ομώνυμο αστυνομικό μυθιστόρημα του Ζωρζ Σιμενόν, αναλαμβάνοντας και τον πρωταγωνιστικό ρόλο, πλαισιωμένος από τους Λέα Ντρουκέρ, Στεφανί Κλεό, Λοράν Πουατρενό και Σερζ Μποζόν. Στο θρίλερ, που ακολουθεί το ύφος των κλασικών φιλμ νουάρ, ένας άνδρας και μία γυναίκα ζουν το παράνομο πάθος τους, κάθε Πέμπτη, στο δωμάτιο ενός επαρχιακού ξενοδοχείου, μακριά από τα αδιάκριτα βλέμματα, καθώς είναι και οι δύο παντρεμένοι. Ξαφνικά, εκείνος αρχίζει να ανακρίνεται από την αστυνομία για ένα έγκλημα, έχοντας εγκλωβιστεί σε έναν ιστό από ψέματα, που ο ίδιος κατασκεύασε.
«Πως να κάνετε έρωτα σαν Εγγλέζος»
Ένας επιτυχημένος και παθιασμένος καθηγητής της ρομαντικής ποίησης του 18ου αιώνα, ο οποίος δεν έχει αναστολές με τις γυναίκες, είναι ο ήρωας της ρομαντικής κομεντί του Τομ Βον, με τους Πιρς Μπρόσναν, Σάλμα Χάγιεκ, Τζέσικα Άλμπα, Μπεν ΜακΚένζι, Μάλκολμ ΜακΝτάουελ και Μέριν Ντάντζι. Ενδίδοντας στις προσωπικές του φαντασιώσεις με μία σειρά από όμορφες φοιτήτριες, βρίσκει τον δάσκαλό του στο πρόσωπό μιας γυναίκας, της οποίας την αδερφή έχει καταστήσει έγκυο.
«Ted 2»
Ο Σεθ Μακφάρλαν επιστρέφει με τη συνέχεια της ανατρεπτικής κωμωδίας του 2012, με πρωταγωνιστή το άτακτο και αθυρόστομο αρκουδάκι που αγαπήθηκε τόσο πολύ και έσπασε τα ταμεία παγκοσμίως, αντλώντας έμπνευση από την υπόθεση Ντρεντ Σκοτ, κατά την οποία, το Ανώτατο Δικαστήριο των ΗΠΑ, το 1857, αρνήθηκε να θεωρήσει ότι οι μαύροι ήταν πολίτες. Με τον σκηνοθέτη να δανείζει τη φωνή του στον Ted, τον – υποψήφιο για Όσκαρ – Μαρκ Γουόλμπεργκ και τους Αμάντα Σέιφριντ, Τζέσικα Μπαρθ, Μόργκαν Φρίμαν και Λίαμ Νίσον, ο χνουδωτός ήρωας, αυτήν τη φορά, θέλει να παντρευτεί και να γίνει πατέρας. Μόνο που αυτό απαιτεί την αναγνώρισή του από το κράτος ως ατόμου με δικαιώματα.