Skip to main content

Αινιγματική χώρα, επικίνδυνη προστασία και αλλόκοτες σχέσεις

Γιώργος Σ. Κουλουβάρης
[email protected]

Επιστημονική φαντασία, δράση, μελαγχολία, περίπλοκοι έρωτες, μηνύματα ειρήνης, τρυφερή ενηλικίωση, μεταφυσικός τρόμος και αστείες περιπέτειες συνθέτουν το πλούσιο κινηματογραφικό μενού αυτής της εβδομάδας.

«Η χώρα του αύριο»

Σε ένα παραμυθένιο παράλληλο σύμπαν, όπου τίποτα δεν είναι αδύνατο, μας μεταφέρει ο Μπραντ Μπερντ, μέσα από μια – γεμάτη μυστήριο και δράση – περιπέτεια επιστημονικής φαντασίας, γραμμένη από τον σεναριογράφο της τηλεοπτικής σειράς «Lost», Ντέιμον Λίντελοφ. Με τον – υποψήφιο για Όσκαρ – Τζορτζ Κλούνεϊ και τους Μπριτ Ρόμπερτσον, Τζούντι Γκριρ, Χιου Λόρι, Κάθριν Χαν, Κρις Μπάουερ και Ράφι Κάσιντι, μια αισιόδοξη έφηβη με έντονες επιστημονικές αναζητήσεις και ένας απογοητευμένος εφευρέτης αποκαλύπτουν τα μυστικά ενός αινιγματικού μέρους, κάπου στον χώρο και τον χρόνο.

«Η “Χώρα του αύριο” είναι ενδεικτική του τι μπορεί να καταφέρει κανείς, κάτι που ίσχυε τις δεκαετίες του ’50 και του ’60. Κάτι έχει χαθεί από τότε. Η απαισιοδοξία είναι ο πιο συνηθισμένος τρόπος να βλέπουμε το μέλλον και με βρίσκει κάθετα αντίθετο. Έχουμε τη δυνατότητα να αναλάβουμε την ευθύνη και να το αντιμετωπίσουμε διαφορετικά» επισημαίνει ο σκηνοθέτης.

«Ο νόμος της σιωπής»

Καταξιωμένος από τις μικρού μήκους ταινίες του, ο Τζούλιους Έιβερι κάνει την πρώτη μεγάλου μήκους απόπειρά του, δημιουργώντας μια ταινία δράσης, με τους Γιούαν Μακγκρέγκορ, Μπρένταν Κέρκβλιετ, Μπρέντον Θουάιτς, Αλίσια Βικάντερ, Γκέοφ Κέλσο και Τζάσεκ Κόμαν. Ήρωές της είναι ένας 19άχρονος, που καταλήγει στη φυλακή για ένα μικρό παράπτωμα, και ο πιο επικίνδυνος άντρας στην Αυστραλία, ο οποίος τον παίρνει υπό την «προστασία» του και τον αναγκάζει να τον βοηθήσει να αποδράσει.

«Τρελή αγάπη»

Εμπνευσμένο από την αληθινή ιστορία της αυτοκτονίας του μελαγχολικού Γερμανού συγγραφέα Χάινριχ φον Κλάιστ και της Ενριέτα Βόγκελ, το 1811, το δράμα της Τζέσικα Χάουσνερ – με τους Κρίστιαν Φρίντελ, Μπίρτε Σνέινκ και Στέφαν Γκρόσμαν – σκιαγραφεί μια αλλόκοτη και διαφωτιστική ερωτική εμπειρία.

«Το παράδοξο για μένα ήταν να νομίζεις ότι μπορείς να πεθάνεις μαζί με κάποιον. Τη στιγμή που πεθαίνεις, είσαι αναπόδραστα μόνος και ο θάνατος σε χωρίζει πάντα από το άλλο πρόσωπο. Η ταινία δεν είναι νατουραλιστική. Είναι ένα δοκίμιο στον έρωτα ως αμφιθυμικό συναίσθημα. Τη μία, είσαι κοντά σε κάποιον, είσαι ένα με τον άλλο, καταλαβαίνει ο ένας τον άλλον και, την επόμενη στιγμή, αντιλαμβάνεσαι πόσο παραπλανητικό είναι αυτό. Το γεγονός ότι, την ίδια στιγμή, μπορείς να τρέφεις αντιφατικά συναισθήματα για ένα πρόσωπο, που, ούτως ή άλλως, μπορεί να μη σε αγαπάει πια εδώ και καιρό» εξηγεί η σκηνοθέτις.

«Μανταρίνια»

Το εξαιρετικά επίκαιρο αντιπολεμικό δράμα του Ζάζα Ουρουσάντζε έχει συμμετάσχει σε πολλά διεθνή Φεστιβάλ, αποσπώντας αρκετά βραβεία, και κατέστησε για πρώτη φορά την Εσθονία υποψήφια για Όσκαρ στην κατηγορία καλύτερης ξενόγλωσσης ταινίας. Οι Λέμπιτ Ούλφσακ, Έλμο Νουγκάνεν, Γκιόργκι Νακασίντζε και Μίσα Μέσκι ξετυλίγουν την ιστορία ενός καλλιεργητή μανταρινιών, ο οποίος, μέσα στον πόλεμο της Αμπχαζίας του 1992, περιθάλπει δύο βαριά τραυματισμένους από αντίπαλα στρατόπεδα: έναν Τσετσένο κι έναν Γεωργιανό. Η γενναιόδωρη αυτή φιλοξενία θα τους κάνει να καταλάβουν ότι περισσότερα πράγματα τους ενώνουν, παρά τους χωρίζουν.

«Με την πρώτη ματιά»

Με πέντε βραβεία στο ενεργητικό του, το δράμα του Βραζιλιάνου σκηνοθέτη Ντανιέλ Ριμπέιρο, που αποτελεί την πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του και προέκυψε από τη μικρού μήκους ταινία  «Σήμερα θέλω να γυρίσω», είναι μια τρυφερή ιστορία ενηλικίωσης, για τη φιλία, τη σεξουαλική αφύπνιση και τη νεανική αγάπη. Με τους Γκιγιέρμε Λόμπο, Φάμπιο Άουντι και Τες Αμορίμ, ένας τυφλός έφηβος, που έχει απηυδήσει με την υπερπροστατευτική μητέρα του και τους νταήδες του σχολείου, αποφασίζει να σπουδάσει στο εξωτερικό, προς απογοήτευση της καλύτερής του φίλης. Εκεί, γνωρίζει ένα αγόρι, που γεννά μέσα του πρωτόγνωρα συναισθήματα.

«Η ταινία έχει θέμα τη σεξουαλική αφύπνιση ενός τυφλού εφήβου. Η εφηβεία είναι μια περίοδος της ζωής γεμάτη τόσες πολλές ανακαλύψεις, και η σεξουαλικότητα είναι, συνήθως, συνυφασμένη με την αίσθηση της όρασης. Πώς, λοιπόν, ένας άνθρωπος, που δεν βλέπει, μπορεί να νιώσει έλξη για κάποιον άλλον; Ακόμα περισσότερο, πώς ένας άνθρωπος, που δεν έχει δει ποτέ άνδρα ή γυναίκα, καθορίζει τον σεξουαλικό του προσανατολισμό; Αυτό ανακαλύπτουμε μπαίνοντας στη ζωή του Λεονάρντο… Ήθελα να δημιουργήσω μία πανανθρώπινη ιστορία, με την οποία όλοι – γκέι ή στρέιτ, τυφλοί ή όχι – θα μπορούσαν να ταυτιστούν» τονίζει ο σκηνοθέτης.

«Το πνεύμα του κακού»

Ο Γκιλ Κέναν χρησιμοποιεί την τρισδιάστατη τεχνολογία, για να φέρει, από το 1982 στο σήμερα, μια από τις πιο διάσημες και εμβληματικές ταινίες τρόμου όλων των εποχών. Οι Σαμ Ρόκγουελ, Ρόζμαρι Ντεβίτ, Τζάρεντ Χάρις, Νίκολας Μπαράουν, Τζέιν Άνταμς και Σάξον Σαρμπίνο ζωντανεύουν ξανά την περιπέτεια της  πενταμελούς οικογένειας, που μετακομίζει σε ένα καινούριο σπίτι, και έρχεται αντιμέτωπη με κακόβουλες υπερφυσικές δυνάμεις, οι οποίες προσπαθούν να πάρουν τη μικρή της κόρη.

«Αποχαιρετισμός στη γλώσσα»

Μια παντρεμένη γυναίκα, ένας εργένης, μια πρώην σύζυγος κι ένας σκύλος πλέκουν παράξενες σχέσεις, που περνούν από την ανθρώπινη φυλή στην αλληγορία, στο γαλλικό δράμα του Ζαν Λικ Γκοντάρ, με τους Ελουάζ Γκοντέ, Καμέλ Αμπντελί, Ρισάρ Σεβαλιέ, Ζόι Μπρουνό, Κριστιάν Γκρεγκορί και Τζέσικα Έρικσον.

«Θέλεις ή δεν θέλεις»

την κωμωδία της Τόνι Μάρσαλ – με τους Σοφί Μαρσό και Πατρίκ Μπρουέλ – ένας άνδρας, ο οποίος είναι εθισμένος στο σεξ και προσπαθεί να το ξεπεράσει με τη βοήθεια μιας ομάδας υποστήριξης και τη νέα του δουλειά ως σύμβουλος γάμου, αντιμετωπίζει μεγάλα προβλήματα, όταν έρχεται στη δύσκολη θέση να συνεργαστεί με μία νυμφομανή.

«Καυτή καταδίωξη»

Μια αγχωμένη και σχολαστική αστυνομικός προσπαθεί να προστατεύσει τη σέξι χήρα ενός βαρόνου ναρκωτικών από τους επικίνδυνους εγκληματίες που την καταδιώκουν, στην κωμωδία δράσης της Αν Φλέτσερ, με τη – βραβευμένη με Όσκαρ – Ρις Γουίδερσπουν και τους Σοφία Βεργκάρα, Ρόμπερτ Καζίνσκι, Μάικλ Μόσλεϊ, Τζον Κάρολ Λιντς και Μάθιου Ντελ Νέγκρο.

«Ο εκατοντάχρονος που πήδηξε από το παράθυρο κι εξαφανίστηκε»

Ο Φέλιξ Χέρνγκρεν μεταφέρει στη μεγάλη οθόνη το ομώνυμο  μυθιστόρημα του Γιόνας Γιόνασον, το οποίο έχει εκδοθεί σε 38 χώρες κι έχει πουλήσει περισσότερα από έξι εκατομμύρια αντίτυπα παγκοσμίως, αναθέτοντας στον Ρόμπερτ Γκούσταφσον τον πρωταγωνιστικό ρόλο αυτής της σουηδικής κωμωδίας, η οποία έχει αποσπάσει πέντε βραβεία κοινού σε διάφορα Φεστιβάλ. Ήρωάς της είναι ένας υγιής και δραστήριος αιωνόβιος, που, πλήττοντας αφόρητα στον οίκο ευγηρίας, όπου ζει, δραπετεύει και ξεκινά ένα αναπάντεχα περιπετειώδες ταξίδι.