Skip to main content

Βερολίνο: Προτεραιότητα στο ποδήλατο

Στο επίκεντρο των μετακινήσεων στο Βερολίνο τοποθετείται το ποδήλατο, με τα αυτοκίνητα να περνούν σε δεύτερη μοίρα, βάσει νομοσχεδίου που ενέκριναν οι τοπικές αρχές.

Σύμφωνα με τον ιστότοπο Deutschland.de, λαμβάνοντας υπ’ όψιν τη γνώμη περίπου 100.000 κατοίκων του Βερολίνου -οι οποίοι συγκέντρωσαν υπογραφές ζητώντας τη θέσπιση ειδικού νόμου- οι αρχές γερμανικής πρωτεύουσας προώθησαν νομοσχέδιο που θα μειώνει τη ρύπανση του περιβάλλοντος και θα διευκολύνει τις μετακινήσεις στην πόλη, δίνοντας ρόλο πρωταγωνιστή στο ποδήλατο.

Βάσει του σχεδίου ο προϋπολογισμός του οποίου ανέρχεται σε 200 εκατ. ευρώ, προβλέπεται μεταξύ άλλων η επέκταση των ήδη υφιστάμενων ποδηλατοδρόμων, η διαμόρφωση νέων δρόμων αποκλειστικά για ποδήλατα σε όλο το Βερολίνο, η κατασκευή 100.000 νέων θέσεων στάθμευσης ποδηλάτων στις στάσεις των λεωφορείων, του μετρό, του τρένου και μπροστά από σχολεία και άλλα δημόσια κτήρια.

Επιπλέον, τα λεωφορεία θα έχουν νέες δικές τους λεωφορειογραμμές, ενώ μεγάλες πολυσύχναστες διασταυρώσεις θα σχεδιαστούν εκ νέου.

Παράλληλα, προβλέπεται η δημιουργία 60 νέων θέσεων εργασίας στις δημόσιες υπηρεσίες για την υλοποίηση του προγράμματος μετάβασης στον τομέα των μεταφορών.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις, καθημερινά στους δρόμους του Βερολίνου -των 3,5 εκατ. κατοίκων- κυκλοφορούν περίπου 500.000 ποδήλατα.

Η πόλη διαθέτει ήδη σημαντικές υποδομές, με το δίκτυο των μονοπατιών για ποδηλάτες να φτάνει τα 600 χιλιόμετρα, συμπεριλαμβανομένων των ποδηλατοδρόμων, των κοινών λωρίδων για λεωφορεία και ποδήλατα, αλλά και των κοινών λωρίδων για ποδηλάτες και πεζούς.

naftemporiki.gr με πληροφορίες από ΑΜΠΕ, Deutschland.de