Skip to main content

Τα γιασεμιά της Chanel μεγάλωσαν για τα 100 χρόνια

Ανήσυχη για τις ολοένα και λιγότερες καλλιέργειες των λουλουδιών που χρησιμοποιούνται στα μπεστ σέλερ αρώματά της, η εταιρεία μόδας και ομορφιάς Chanel αγόρασε περισσότερη γη στη νότια Γαλλία για να εξασφαλίσει τις προμήθειές της σε γιασεμί και άλλες ποικιλίες, των οποίων η συγκομιδή γίνεται με το χέρι κατά τη διάρκεια μιας ετήσιας ιεροτελεστίας.

Ο όμιλος πολυτελών ειδών δήλωσε ότι είχε αγοράσει επιπλέον 100.000 τετραγωνικά μέτρα γης, προσθέτοντας στα 200.000 τετραγωνικά μέτρα εκτάρια που ήδη εκμεταλλεύεται σε συνεργασία με μια τοπική οικογένεια κοντά στην πόλη Γκρας, γνωστή για τα λιβάδια με λουλούδια.

Ένα ηλιόλουστο πρωινό στα τέλη του Αυγούστου πριν η ζέστη φτάσει στο αποκορύφωμα στο κοντινό Πέγκομας, δεκάδες εργαζόμενοι ήταν απασχολημένοι με τη φετινή συγκομιδή γιασεμιού, το βασικό συστατικό για το 100 χρόνων άρωμα της Chanel, το Νο.5, που δημιουργήθηκε από την αείμνηστη σχεδιάστρια Κοκό Σανέλ.

Η Chanel συμφώνησε με την οικογένεια Μιουλ στα τέλη της δεκαετίας του 1980 για να σιγουρέψει την παραγωγή πέντε λουλουδιών στην περιοχή. Ορισμένοι ντόπιοι παραγωγοί άρχισαν να πουλούν τη γη τους εκείνη την εποχή, εν μέρει ορμώμενοι από συμφωνίες ακινήτων στην περιοχή κοντά στη Νίκαια και τη Γαλλική Ριβιέρα.

«Υπήρχε μια εποχή που υπήρχε μια απειλή επειδή η παραγωγή γιασεμιού άρχισε να μετακινείται σε άλλες χώρες», δήλωσε ο Ολιβιέ Πολζέ, ο οποίος ακολούθησε τα βήματα του πατέρα του και έγινε αρωματοποιός της Chanel το 2013.

Το γιασεμί που καλλιεργείται στο Γκρας έχει ένα συγκεκριμένο άρωμα. Η περιοχή έγινε κέντρο λουλουδιών και αρωμάτων τον 17ο αιώνα, όταν τα τοπικά δερμάτινα βυρσοδεψεία άρχισαν να αρωματίζουν τα προϊόντα τους.

Ο Φαμπρίς Μπιανσί, ο οποίος διευθύνει την παραγωγή της οικογένειας Μιουλ, δήλωσε ότι οι επιχειρήσεις δεν επηρεάστηκαν υπερβολικά από την πανδημία του Covid-19, καθώς οι συλλέκτες μπορούσαν να συνεχίσουν να εργάζονται σε εξωτερικό χώρο. Ο ιός προκαλεί σε ορισμένους που νοσούν απώλεια των αισθήσεων γεύσης και της όσφρησης – ένα ιδιαίτερο πρόβλημα για τους αρωματοποιούς, γνωστούς ως «μύτες» στην επιχείρηση.

«Σίγουρα, ήταν μια πολύ περίεργη χρονιά», δήλωσε ο Πολζέ στο Reuters. «Αλλά όπως ήταν για μένα το ίδιο ήταν για όλους, παρόλο που είμαι “μύτη”, καθώς όλοι προσπαθήσαμε να μην κολλήσουμε».

naftemporikigr