Από την έντυπη έκδοση
Του Γιώργου Χατζηλίδη
[email protected]
Σε τρίτη απόπειρα πώλησης της ΕΛΒΟ, αυτή τη φορά χωρίς το ελάχιστο τίμημα των 10 εκατ. ευρώ που ίσχυε στους δύο άγονους διαγωνισμούς που προηγήθηκαν, είναι αποφασισμένη να προχωρήσει η κυβέρνηση διά του ειδικού εκκαθαριστή της εταιρείας.
Συγκεκριμένα, η κυβέρνηση ενεργοποιεί πλέον τη λύση της σύμπραξης του δημόσιου με τον ιδιωτικό τομέα (που, όπως αποκάλυψε η «Ν» έχει έτοιμη στο συρτάρι και για το ενδεχόμενο εμπλοκής στην παραχώρηση της Εγνατίας Οδού), ξεκινώντας απευθείας διαπραγματεύσεις με τους ενδιαφερόμενους επενδυτές, με στόχο να υπάρξει θετική κατάληξη μέσα στο επόμενο δίμηνο. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι το ενδιαφέρον της για την ΕΛΒΟ, σε αυτό το μικτό μοντέλο μέσω ΣΔΙΤ, αναμένεται να επαναφέρει η νοτιοαφρικανική Paramount Group, ενώ δεν αποκλείεται να προκύψει ενδιαφέρον και από την Κύπρο.
Σύμφωνα με πληροφορίες, κατά την πρόσφατη συνάντηση των εργαζομένων με τον υπουργό Οικονομικών Ευκλείδη Τσακαλώτο και τον αναπληρωτή υπουργό Εθνικής Άμυνας Δημήτρη Βίτσα δόθηκε η διαβεβαίωση ότι το Δημόσιο (μέσω του υπουργείου Άμυνας) θα διατηρήσει ποσοστό τουλάχιστον 20% στην ΕΛΒΟ, ενώ αποκλείστηκε κάθε ενδεχόμενο λουκέτου ή τμηματικής πώλησης των περιουσιακών στοιχείων της βιομηχανίας.
Σε κάθε περίπτωση, προϋπόθεση για την επίτευξη της συνεργασίας με τον ιδιώτη είναι αφενός η συμφωνία των δύο μερών σε ένα ρεαλιστικό επιχειρησιακό πλάνο που θα οδηγήσει αρχικά στη διάσωση και στη συνέχεια στην ανάπτυξη της εταιρείας και αφετέρου η διασφάλιση των 336 θέσεων εργασίας.
Πηγές προσκείμενες στην κυβέρνηση χαρακτηρίζουν την εξάλειψη του ελάχιστου τιμήματος μία επιπλέον κίνηση ευελιξίας προς την κατεύθυνση της εξεύρεσης λύσης, ενώ επιβεβαιώνουν ότι κεντρικό ρόλο στη βιωσιμότητα του συγκεκριμένου σχεδίου θα έχει η παραχώρηση έργου στην ΕΛΒΟ τόσο από τον προσφάτως κρατικοποιημένο ΟΑΣΘ όσο και από τον ΟΑΣΑ.
Πάντως, οι κ.κ. Τσακαλώτος και Βίτσας διαβεβαίωσαν τους εργαζόμενους ότι η ΕΛΒΟ δεν θα κλείσει ακόμα και στην περίπτωση που ούτε στην τρίτη αυτή απόπειρα εκδηλωθεί ιδιωτικό επενδυτικό ενδιαφέρον, κάτι που βέβαια σημαίνει ότι η ανάθεση έργου από τους οργανισμούς αστικών συγκοινωνιών θα είναι -ελλείψει ιδιωτικών κεφαλαίων- πιο επιτακτική.
Στο μεταξύ, προκειμένου να διασφαλιστεί μία μίνιμουμ ρευστότητα και να καλύπτονται οι πληρωμές (και) προς τους εργαζόμενους, οι Ένοπλες Δυνάμεις πρόκειται να βγάλουν, για να αναθέσουν στην ΕΛΒΟ, δύο προγράμματα για ανταλλακτικά που χρειάζονται τα οχήματά τους – το πρώτο, ύψους 400.000 ευρώ, σε άμεσο χρόνο και το δεύτερο, ύψους 2,5 εκατ. ευρώ, στη συνέχεια. Παράλληλα, υπάρχει συνεννόηση με τις αρμόδιες αρχές της Κύπρου προκειμένου η ΕΛΒΟ να ολοκληρώσει το έργο της κατασκευής 12 φορτηγών, ύψους 750.000 ευρώ, που δεν κατάφερε να παραδώσει λόγω των οικονομικών προβλημάτων που αντιμετωπίζει.