Από την έντυπη έκδοση
Της Δανάης Αλεξάκη
[email protected]
Έτος-σταθμό για την επιβεβαίωση των θετικών ρυθμών ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας καθώς και για την επιστροφή στην κανονικότητα χαρακτηρίζει το 2018 η διοίκηση της Δέλτα Τροφίμων, η οποία προσδοκά ενίσχυση των οικονομικών μεγεθών της γαλακτοβιομηχανίας για το σύνολο της φετινής χρήσης, μετά και την οριστικοποίηση της αναδιάρθρωσης του τραπεζικού δανεισμού.
Πιο συγκεκριμένα, όπως επισημαίνεται στην οικονομική έκθεση για τη χρήση του 2017, φέτος προσδοκάται περαιτέρω βελτίωση των λειτουργικών αποτελεσμάτων, με την εταιρεία να υλοποιεί εκτεταμένα προγράμματα μείωσης κόστους σε όλο το εύρος των δραστηριοτήτων της, ενώ συνεχίζει να υλοποιεί τις βασικές στρατηγικές επιλογές που περιλαμβάνουν νέες προϊοντικές πρωτοβουλίες, είσοδος σε νέα κανάλια διανομής και ενδυνάμωση της διεθνούς παρουσίας.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του διευθύνοντος συμβούλου Βασίλη Γληνού, όπως τις εξέφρασε πρόσφατα, το 2018 αναμένεται να κλείσει με μικρή ενίσχυση εσόδων της τάξεως του 1%-2%.
Σε ό,τι αφορά την πορεία του 2017, με βάση τα δημοσιευμένα αποτελέσματα τα έσοδα της Δέλτα Τροφίμων διαμορφώθηκαν στα 265,7 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά 4,6% έναντι του 2016, τα μικτά κέρδη διαμορφώθηκαν στα 60,8 εκατ. ευρώ (έναντι 73,9 εκατ. ευρώ το 2016), τα EBITDA ανήλθαν σε 20,1 εκατ. ευρώ έναντι 13,1 εκατ. ευρώ το 2016.
Σε ό,τι αφορά τα προ φόρων αποτελέσματα καταγράφηκε συρρίκνωση ζημιών στα 4,8 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών 13,3 εκατ. ευρώ την προηγούμενη χρήση, ενώ αντίστοιχα οι καθαρές ζημιές περιορίστηκαν σε 1,7 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών 9,6 εκατ. ευρώ το 2016.
Να σημειωθεί ότι τα αποτελέσματα του 2016 είχαν επηρεαστεί κατά 7,1 εκατ. ευρώ από πρόβλεψη που είχε σχηματιστεί για τον όμιλο Μαρινόπουλο.
Σχετικά με την εικόνα των μεριδίων αγοράς της Δέλτα στις βασικές κατηγορίες που έχει παρουσία, στο λευκό γάλα διατήρησε την ηγετική θέση της, ενώ απώλεια 0,5 μονάδες είχε στο μερίδιο του παιδικού γάλακτος.
Στο σοκολατούχο πάντως, το brand Μilko διατηρεί τον πρωταγωνιστικό του ρόλο με μερίδιο πάνω από 50%.
Στην κατηγορία χυμών το μερίδιο της Δέλτα δέχθηκε πιέσεις, ενώ οριακά πτωτική ήταν η συμμετοχή της εταιρείας στην κατηγορία τσαγιού.
Στα τυροκομικά, η είσοδος της εταιρείας τον περσινό Νοέμβριο στην κατηγορία ήταν δυναμική. Η εγχώρια αγορά τυροκομικών υπολογίζεται στα 700 εκατ. ευρώ, ενώ είναι η πρώτη φορά που η Δέλτα προσεγγίζει τόσο την κατηγορία του πάγκου (ανοδική σε όγκο 0,8% ) όσο και την κατηγορία των τυποποιημένων τυριών ψυγείου (4% σε όγκο).
Υπενθυμίζεται ότι κατά την περσινή χρήση ολοκληρώθηκε η συγχώνευση με την εταιρεία ΒΙΓΛΑ, τυροκομείο στην Ελασσόνα.
Παράλληλα, αύξηση 46% στον τζίρο της στις διεθνείς αγορές εμφάνισε η Δέλτα το 2017, με την Ιταλία να αποτελεί τη βασική της αγορά, όπου η αύξηση πέρυσι ανήλθε στο 33%, καθώς και από την είσοδο σε νέες αγορές όπως η Αυστρία.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Δέλτα έχει εστιάσει πλην του ελληνικού γιαουρτιού και σε προϊόντα όπως το εβαπορέ γάλα με σημαντικά αποτελέσματα στις αγορές της Βορείου Αφρικής.
Οι πωλήσεις της θυγατρικής United Milk Company (UMC) στη Βουλγαρία αυξήθηκαν κατά περίπου 10%, με τη διοίκηση να δηλώνει ότι θα συνεχίσει και φέτος να επενδύει στις παραγωγικές υποδομές της και στην επέκταση του δικτύου της καθώς και σε νέες προϊοντικές πρωτοβουλίες.