Skip to main content

Νέα εποχή για τη διεθνή αγορά καπνικών προϊόντων

Από την έντυπη έκδοση

Της Λέττας Καλαμαρά
[email protected]

«Η διεθνής αγορά καπνικών σήμερα αλλάζει και αλλάζει για πάντα», τονίζει στη «Ν» ο κ. Χρήστος Τσόλκας, Vice President Sales Strategy της Philip Morris International. Και αυτό βασίζεται στο γεγονός πως τα προϊόντα δυνητικά μειωμένου κινδύνου φέρνουν μια νέα εποχή, όπου η καινοτομία αποκτά κεντρικό και ουσιαστικό ρόλο.

«Είμαστε περήφανοι γιατί η PMI ηγείται αυτής της μεγάλης αλλαγής που, πέρα από εμάς ή τον κλάδο, αφορά την κοινωνία. Ανοίγουμε νέους δρόμους. Αναπτύσσουμε προϊόντα, όπως το IQOS, που σημειώνει ήδη μεγάλη επιτυχία σε περισσότερες από 25 χώρες, και στο τέλος του χρόνου θα διατίθεται σε 35 χώρες. Βέβαια, αυτό δεν σημαίνει αυτόματα αντικατάσταση του τσιγάρου. Χρειάζεται χρόνος για να ενημερωθεί, να αξιολογήσει και τελικά να επιλέξει ο καταναλωτής. Είμαστε σίγουροι, ωστόσο, ότι το μέλλον ανήκει στη νέα γενιά προϊόντων, γιατί ανταποκρίνονται στην απαίτηση των καπνιστών για επιλογές καλύτερες από το τσιγάρο», συμπληρώνει ο κ. Τσόλκας.

Σε βάθος χρόνου η εξέλιξη αυτή έχει ήδη επηρεάσει και θα συνεχίσει να επηρεάζει το σκοπό της PMI που πλέον περιγράφεται ξεκάθαρα σε δύο λέξεις: «μείωση βλάβης». «Στόχος μας είναι να παρέχουμε τη δυνατότητα σε ενήλικους καπνιστές που δεν θέλουν να σταματήσουν το κάπνισμα να μειώσουν τη βλάβη που προκαλεί. Σύμφωνα με τον ΠΟΥ, το 2025 πάνω από 1 δισ. άνθρωποι θα εξακολουθούν να καπνίζουν.

Πρόκειται για ένα μεγάλο, παγκόσμιο πρόβλημα με σημαντικές προεκτάσεις όχι μόνο στην ατομική υγεία, αλλά και στη δημόσια. Στην PMI είχαμε δύο επιλογές: να εξακολουθήσουμε να είμαστε μέρος του προβλήματος, να παράγουμε τσιγάρα -business as usual- όπως κάνουμε για πολλές δεκαετίες ή να γίνουμε μέρος της λύσης προχωρώντας σε τομές, ενσωματώνοντας στον σκοπό μας στόχους που ξεπερνούν τα στενά όρια της λειτουργίας μας. 

Επιλέξαμε τη δεύτερη γιατί αυτό σημαίνει να είσαι ηγέτης: να μη διστάζεις να αλλάξεις, να ανατρέψεις τον εαυτό σου μόνος σου, όταν η αλλαγή αυτή είναι προς όφελος της κοινωνίας», εξηγεί ο αντιπρόεδρος των στρατηγικών πωλήσεων της PMI. 

Με βάση τα οικονομικά στοιχεία, από το 2008 μέχρι τώρα η PMI έχει επενδύσει περισσότερα από 3 δισ. δολ. στην έρευνα και ανάπτυξη προτού φτάσει στην παραγωγή και κυκλοφορία των νέων προϊόντων όπως είναι το IQOS. «Συνεχίζουμε τις επενδύσεις σε νέα εργοστάσια που θα παράγουν ράβδους καπνού για το IQOS, στην Ελλάδα, στη Γερμανία και την Ιταλία. Είμαστε ακόμη μακριά από τον στόχο της πλήρους αντικατάστασης των τσιγάρων, αλλά απόλυτα προσηλωμένοι σε αυτόν. Το γεγονός ότι περισσότεροι από δύο εκατ. άνθρωποι έχουν σταματήσει το κάπνισμα και έχουν στραφεί στο IQOS είναι ενδεικτικό της μεγάλης δυναμικής του, ειδικά αν σκεφτεί κανείς ότι βρισκόμαστε μόλις στην αρχή της πορείας προς ένα μέλλον απαλλαγμένο από τον καπνό του τσιγάρου. Αυτό έχει γίνει αντιληπτό και από τους μετόχους μας με αποτέλεσμα τη σημαντική άνοδο της μετοχής της ΡΜΙ».

Σε αυτό το σχέδιο συμμετέχει απόλυτα η Παπαστράτος, μιας και η PMI πιστεύει στην Ελλάδα και στην Παπαστράτος, στους ανθρώπους, στα ταλέντα και στην πολύτιμη εμπειρία της ιστορικής καπνοβιομηχανίας. «Αλλιώς δεν θα επενδύαμε 300 εκατ. ευρώ για να μετατρέψουμε το εργοστάσιο της Παπαστράτος σε ένα από τα πρώτα κέντρα παραγωγής HEETS, διεθνώς. Είναι μια επένδυση που τοποθετεί την Ελλάδα στο κέντρο των διεθνών εξελίξεων, διασφαλίζοντας το μέλλον της Παπαστράτος και δίνοντάς της πρωταγωνιστικό ρόλο στη νέα εποχή του κλάδου», σύμφωνα με τον κ. Τσόλκα. 

Η καινοτομία του IQOS βασίζεται στην τεχνολογία που θερμαίνει, χωρίς να καίει τον καπνό.