Skip to main content

Η Bacardi φεύγει, η Αμβυξ ενισχύεται

Από την έντυπη έκδοση

Της Δανάης Αλεξάκη 
[email protected] 

Σε «μεγάλο παζάρι» εξελίσσεται η εγχώρια αγορά διανομής αλκοολούχων ποτών, με την Bacardi Hellas να «παραδίδει» το χαρτοφυλάκιο των προϊόντων της στην Αμβυξ, γεγονός που μεταφράζεται ως μήνυμα εξόδου του μητρικού ομίλου από την Ελλάδα και την Coca Cola Τρία Εψιλον, που εισήλθε στον κλάδο το 2013, να διεκδικεί και να κλειδώνει νέες συνεργασίες με διεθνή σήματα.

Αναλυτικότερα, σύμφωνα με πληροφορίες της «Ν», από την 1η Απριλίου η εταιρεία Αμβυξ αναλαμβάνει τη διανομή στην εγχώρια αγορά ολόκληρου του προϊοντικού χαρτοφυλακίου της Bacardi Hellas, η αυτόνομη παρουσία της οποίας στη χώρα μας βαίνει προς κατάργηση. Ειδικότερα, όπως αναφέρουν αξιόπιστες πληροφορίες, η συμφωνία μεταξύ Αμβυξ και της μητρικής εταιρείας Bacardi έχει κλειδώσει, θα ενεργοποιηθεί την άνοιξη και αφορά στη διανομή του συνόλου των προϊόντων που διατίθενται στην εγχώρια αγορά, που περιλαμβάνουν ισχυρά σήματα όπως Bacardi rums, House of Dewar’s, Martini, Bombay Sapphire gin, Grey Goose vodka κ.ά. Μάλιστα εκτιμάται ότι σύντομα θα υπάρξουν και επίσημες ανακοινώσεις για τη συμφωνία. Η εξέλιξη αυτή αναπόφευκτα σηματοδοτεί την αποδυνάμωση ακόμα μιας πολυεθνικής παρουσίας στη χώρα μας.

Η Bacardi Hellas

Πηγές προσκείμενες στην Bacardi Hellas μιλώντας στη «Ν» επιβεβαιώνουν ότι «η εταιρεία αλλάζει τον τρόπο διανομής των προϊόντων της», χωρίς ωστόσο να προχωρούν σε οποιαδήποτε επιπλέον ενημέρωση σχετικά με τι μέλλει γενέσθαι με την εταιρεία.

Σημειώνεται ότι η Bacardi Hellas δραστηριοποιείται από το 1998. Σύμφωνα με στοιχεία της Ενωσης Επιχειρήσεων Αλκοολούχων Ποτών διαθέτει γραφεία στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη απασχολώντας 75 εργαζόμενους.

Βάσει του δημοσιευμένου ισολογισμού της εταιρείας για τη χρήση που ολοκληρώθηκε 31 Μαρτίου 2015, η Bacardi Hellas Μονοπρόσωπη ΕΠΕ εμφανίζει μικτό κύκλο εργασιών (με τον ΕΦΚ) της τάξης των 41,2 εκατ. ευρώ, σχεδόν στα ίδια επίπεδα με την προηγούμενη χρήση, ενώ οι καθαρές πωλήσεις (χωρίς ΕΦΚ) διαμορφώνονται στα 26 εκατ. ευρώ έναντι 25,4 εκατ. ευρώ τη χρήση που έληξε τον Μάρτιο 2014. Ως προς τα προ φόρων αποτελέσματα διαμορφώθηκαν στις 609 χιλ. ευρώ έναντι 539 χιλ. ευρώ.

Η παλαιότερη

Ως προς την Αμβυξ, θα πρέπει να σημειωθεί ότι είναι η παλαιότερη ελληνική εταιρεία εισαγωγής, marketing και εμπορίας αλκοολούχων ποτών στην Ελλάδα. Από το 1917 η εταιρεία αντιπροσωπεύει στην Ελλάδα διάσημες μάρκες ποτών, μπίρας και άλλων αλκοολούχων (και μη) προϊόντων.

Η Coca Cola 3 Ε

Στο μεταξύ, την αποκλειστική διανομή και πώληση στην ελληνική αγορά των αλκοολούχων ποτών Campari και Aperol αναλαμβάνει, σύμφωνα με πληροφορίες, η Coca Cola 3 Ε από τον Φεβρουάριο. Η ανάληψη της διανομής των δύο αυτών brands έρχεται σε συνέχεια σύναψης συμφωνίας συνεργασίας της Coca Cola 3Ε με τον μητρικό όμιλο Gruppo Campari. Σημειώνεται ότι τα δύο αυτά σήματα σήμερα περιλαμβάνονται στο χαρτοφυλάκιο της Αμβυξ. Η νέα συμφωνία έρχεται να προστεθεί στις ήδη υπάρχουσες συνεργασίες που διατηρεί η Coca-Cola Τρία Εψιλον με τους οίκους Edrington και Brown Forman και την Ποτοποιία Πλωμαρίου Ισίδωρος Αρβανίτης Α.Ε.