Από την έντυπη έκδοση
Του Γιώργου Σακκά
[email protected]
Επιβεβαιώθηκε το σενάριο που ήθελε το δεύτερο μισό του 2016 να κινείται με καλύτερους ρυθμούς έναντι του πρώτου για τις εισηγμένες εταιρείες, καθώς, σύμφωνα με τα οικονομικά μεγέθη που ανακοίνωσαν οι εν λόγω επιχειρήσεις για το 2016, παρουσιάζεται ισχυρή άνοδος καθαρών κερδών της περσινής χρήσης που φτάνει στο 90%, ενώ τα EBITDA αυξήθηκαν κατά 15% έναντι του 2015. Την ίδια στιγμή ο τζίρος φαίνεται να κλείνει ελαφρά χαμηλότερα σε σχέση με τη χρήση που προηγήθηκε.
Σύμφωνα λοιπόν με τα στοιχεία 173 εταιρειών (έχουν εξαιρεθεί οι τράπεζες), ο συνολικός κύκλος εργασιών στο διάστημα Ιουλίου-Δεκεμβρίου της τρέχουσας χρονιάς εμφάνισε πτώση της τάξης του 1,9% στα 57,5 δισ. ευρώ, μια πτώση που αποδίδεται όμως στην υποχώρηση κατά 6,6% ή κατά περίπου 1,07 δισ. ευρώ των πωλήσεων των ελληνικών διυλιστηρίων. Αν εξαιρεθούν οι εν λόγω εταιρείες, ο συνολικός τζίρος των εισηγμένων δείχνει αμετάβλητος.
Ολόκληρο το άρθρο στη «Ναυτεμπορική»