Ισχυρό asset για τη Heineken παραμένει η Αθηναϊκή Ζυθοποιία, η οποία ξεκίνησε και τη φετινή χρονιά με θετικές επιδόσεις, διατηρώντας το ανοδικό σερί αποδόσεων στο ευρωπαϊκό region του ομίλου.
Η ελληνική θυγατρική έχει θωρακίσει μια θέση μεταξύ των «διαμαντιών» του ομίλου, με τις επιδόσεις τα τελευταία χρόνια να βαίνουν αυξανόμενες. Τόσο το 2023 όσο και το 2024 η Αθηναϊκή Ζυθοποιία διατήρησε ρυθμό ανάπτυξης περί το 9%, εμφανίζοντας πλέον δυναμική εσόδων που προσεγγίζει τα 500 εκατ. ευρώ. Οι καλές επιδόσεις της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας έχουν ως αποτέλεσμα την είσπραξη γενναίων μερισμάτων από τον μητρικό ολλανδικό όμιλο Heineken. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι στην τριετία 2021-2023 το ύψος των μερισμάτων που «κέρασε» η ελληνική θυγατρική τον όμιλο ανήλθε συνολικά σε 98,2εκατ. ευρώ.
Στο πρώτο τρίμηνο του 2025 η διατήρηση θετικής τροχιάς στις πωλήσεις σηματοδοτεί ακόμα μια ισχυρή επίδοση για την ελληνική θυγατρική στο σύνολο της χρήσης, δεδομένου ότι παραδοσιακά η αρχή κάθε έτους δεν αποτελεί ιδιαίτερα «δυνατή» περίοδος για την εγχώρια κατανάλωση μπίρας. Σε αυτό το πλαίσιο, με το… δεξί εισέρχεται στην εγχώρια αγορά ο νέος επικεφαλής της Αθηναϊκής Sebastian Sanchez, ο οποίος ανέλαβε επίσημα καθήκοντα γενικού διευθυντή από την 1ηΑπριλίου 2025.
Η σημαντική «παρακαταθήκη» που άφησε ο πρώην επικεφαλής Αλέξανδρος Δανιηλίδης-ο οποίος από την 1η Νοεμβρίου2024 έχει αναλάβει τον ρόλο του Managing Director G9 Europe της ΗΕΙΝΕΚΕΝ, καλύπτοντας τις χώρες Ελλάδα, Βουλγαρία, Κροατία, Ουγγαρία, Ρουμανία, Σερβία, Σλοβακία, Σλοβενία και Τσεχία- πριμοδοτεί τον νέο γενικό διευθυντή, θέτοντας παράλληλα υψηλότερα τον αναπτυξιακό πήχη για την Ελλάδα.
Θετική ανάπτυξη
Σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις για το πρώτο τρίμηνο του 2025 που δημοσιοποίησε ο όμιλος Heineken χθες, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία «σημείωσε θετική ανάπτυξη, μετριάζοντας τη μείωση του όγκου της μπίρας στη Νοτιοανατολική Ευρώπη σε χαμηλό μονοψήφιο ποσοστό».
Όπως αναφέρει η έκθεση, στην Ευρώπη τα οργανικά καθαρά έσοδα μειώθηκαν κατά 4,9%,ενώ ο όγκος μπίρας μειώθηκε οργανικά κατά 4,7%, επηρεαζόμενος από το καθυστερημένο Πάσχα σε σχέση με το 2024, τις δύσκολες διαπραγματεύσεις με τους πελάτες και το υποτονικό καταναλωτικό περιβάλλον.
Συνολικά ο ενοποιημένος όγκος της δεύτερης μεγαλύτερης ζυθοποιίας στον κόσμο μειώθηκε κατά 2,4% κατά το πρώτο τρίμηνο, καταγράφοντας μικρότερη πτώση από ό,τι ανέμεναν οι αναλυτές.
Τα έσοδα του πρώτου τριμήνου διαμορφώθηκαν σε 7,8 δισ. ευρώ, μειωμένα κατά 4,9%. Σε οργανική βάση τα καθαρά έσοδα αυξήθηκαν κατά 0,9%, με τα καθαρά έσοδα ανά εκατόλιτρο να εμφανίζουν άνοδο κατά 3,3%. Σημειώνεται ότι η Heineken είναι μεταξύ των εμπορικών σημάτων μπίρας που «παλεύουν» με τους δασμούς στις ΗΠΑ και η εταιρεία δήλωσε ότι αναμένει συνεχιζόμενη μακροοικονομική αστάθεια που μπορεί να επηρεάσει τους καταναλωτές, ενώ σημείωσε ότι πάνω από το 95% του συνολικού όγκου της παράγεται τοπικά.
Πάντως, η διοίκηση της ζυθοποιίας δήλωσε ότι οι προοπτικές της για το σύνολο του έτους παραμένουν αμετάβλητες, με αναμενόμενη αύξηση των λειτουργικών κερδών μεταξύ 4% και 8%για το 2025.