Από την έντυπη έκδοση
Της Δανάης Αλεξάκη
[email protected]
Στο τέλος του α’ εξαμήνου αναμένεται να ολοκληρωθεί η συμφωνία της πώλησης του κλάδου των τοματικών προϊόντων της Ελαΐς-Unilever Hellas στη Μινέρβα, όπως γνωστοποιήθηκε επίσημα χθες.
Όπως έχει ήδη αναφέρει η «Ν» λίγο πριν από την παραμονή των Χριστουγέννων, η προσφορά που κατέθεσε η Deca Investments -η οποία ελέγχει τη Μινέρβα- κρίθηκε η προτιμητέα στην τελική κούρσα διεκδίκησης στην οποία συμμετείχε και η Μέλισσα Κίκιζας.
Η τελική συμφωνία προβλέπει την πώληση του κλάδου τοματικών προϊόντων, που περιλαμβάνει τα εμπορικά σήματα Pummaro και Pelargos, καθώς και το εργοστάσιο της Γαστούνης. Όπως γνωστοποιήθηκε χθες, με την ολοκλήρωση της διαδικασίας πώλησης, το σύνολο των εργαζομένων του κλάδου τοματικών προϊόντων θα μεταφερθούν στον νέο ιδιοκτήτη.
Να επισημανθεί ότι η εξαγορά της Pummaro από την Deca Investments λαμβάνει χώρα ενάμιση σχεδόν χρόνο μετά την απόκτηση της Μινέρβα Ελαιουργικής, έναντι τιμήματος 41,5 εκατ. ευρώ που πραγματοποιήθηκε τον Αύγουστο του 2019.
Συνεπώς, το ισχυρό εγχώριο σήμα της Pummaro μπαίνει και αυτό στο χαρτοφυλάκιο της Deca Investments, η οποία να υπενθυμιστεί έχει ήδη παρουσία στην παραγωγή, επεξεργασία, τυποποίηση τομάτας και χυμών φρούτων μέσω της Damavand Α.Ε.
Με την εξαγορά της Pummaro ενδυναμώνεται περαιτέρω η Μινέρβα και όπως σχολίασε η γενική διευθύντρια της Μινέρβα Α.Ε. Ελαιουργικών Επιχειρήσεων και Τροφίμων Χρύσα Μπόνου «η απόκτηση του κλάδου τοματικών προϊόντων και του εργοστασίου της Γαστούνης από την Ελαΐς-Unilever αποτελεί μια σημαντική διεύρυνση για τη Μινέρβα και μας δίνει τη δυνατότητα να ενδυναμώσουμε περαιτέρω την παρουσία μας στη συγκεκριμένη αγορά και να εμπλουτίσουμε το χαρτοφυλάκιο των εμπορικών σημάτων και προϊόντων μας. Με ιστορία σχεδόν 120 χρόνων, φιλοδοξούμε να συνεχίσουμε να αναπτυσσόμαστε και να αποτελούμε σημείο αναφοράς για τους καταναλωτές, τους εργαζομένους μας και την ελληνική επιχειρηματική κοινότητα».
Σε ό,τι αφορά την Ελαΐς – Unilever, το deal για την Pummaro έρχεται τρία χρόνια μετά την απόφαση για «πωλητήριο» στις δραστηριότητες του ελαιόλαδου και των μαργαρινών, με αποτέλεσμα η παραγωγική παρουσία του ισχυρού ομίλου να περιορίζεται μόνο στις εγκαταστάσεις στο Ρέντη.
Σύμφωνα με τον γενικό διευθυντή της Ελαΐς-Unilever Hellas Α.Ε, Andrew Kennedy, «έρχεται σε εναρμόνιση με τη διεθνή στρατηγική εστίασης του ομίλου Unilever».
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Ελαΐς-Unilever διατηρεί ένα διευρυμένο χαρτοφυλάκιο προϊόντων που αφορά σε ταχυκίνητα καταναλωτικά προϊόντα διατροφής, προσωπικής υγιεινής και οικιακής καθαριότητας, γεγονός που τη θωρακίζει έναντι των επιπτώσεων της πανδημίας. Η συνολική δυναμική του ομίλου Unilever στην Ελλάδα μεταφράζεται σε τζίρο 404,7 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με τα στοιχεία των ισολογισμών του 2019 και προ φόρων κερδοφορία περί τα 8 εκατ. ευρώ.