Skip to main content

Λούλης: Ο πρώτος μύλος επί τουρκοκρατίας, το «τιμόνι» σε ηλικία 24 ετών και η «άδικη» μετοχή

Επί προσωπικού: Σε ηλικία 24 ετών ο Νίκος Λούλης ανέλαβε τα ηνία της Νο.1 ελληνικής αλευροβιομηχανίας

Διοικεί μία από τις ελάχιστες εταιρείες τροφίμων, οι οποίες παραμένουν εισηγμένες στο Χρηματιστήριο Αθηνών, αλλά και μια εταιρεία, η οποία το 2023 πέτυχε λειτουργική κερδοφορία 14,1 εκατ. ευρώ (+16% σε ετήσια βάση) και συνολικές πωλήσεις 202 εκατ. ευρώ.

Νίκος Λούλης.

Ο λόγος για τον Νίκο Λούλη, πρόεδρο και βασικό μέτοχο της Μύλοι Λούλη, η οποία σήμερα αποτιμάται από την αγορά σ’ ένα ποσό περίπου 50 εκατ. ευρώ.

Από την τουρκοκρατούμενη Ήπειρο στη Σοφοκλέους

Ο Νίκος Λούλης, ο οποίος γεννήθηκε μόλις το 1986, αποτελεί την 7η γενιά της οικογένειας Λούλη, η οποία έχτισε τον πρώτο μύλο το 1782 στην τουρκοκρατούμενη Αετοράχη Ιωαννίνων.

Οι εθνικές και κοινωνικές εξελίξεις του 18ου και του 19ου αιώνα καθόρισαν σημαντικά τη μετέπειτα πορεία της εύπορης οικογένειας από την Ήπειρο, η οποία το 1927 αποφάσισε να μετατρέψει τη Μύλοι Λούλη σε Ανώνυμη Εταιρεία.

Το 1951 ήρθε η ώρα της Σοφοκλέους, με την αλευροβιομηχανία να περνά το κατώφλι του Χρηματιστηρίου Αθηνών. Ακολούθησαν δεκαετίες οικονομικής και επιχειρηματικής ευμάρειας, με τη βιομηχανία να επεκτείνεται σε Αλβανία, Ρουμανία και Βουλγαρία.

Χρηματιστήριο: Οι μετοχές που έχουν «ανοσία» στη διόρθωση – Ποιες συνεχίζουν σε επίπεδα ρεκόρ

Τα ηνία στην 7η γενιά

Το 2010, η εταιρεία περιέρχεται στα χέρια του 24χρονου (τότε) Νίκου Λούλη, ο οποίος μόλις είχε ολοκληρώσει τις σπουδές του στο εξωτερικό.

Παρά το νεαρό της ηλικίας αλλά και τη βαθιά οικονομική κρίση της χώρας, ο νέος πρόεδρος καταφέρνει να εξελίξει τη Μύλοι Λούλη από μια αμιγώς αλευροβιομηχανία σε έναν ολοκληρωμένο όμιλο πρώτων υλών, κατέχοντας την 1η θέση τόσο στο αλεύρι, όσο και στα προϊόντα αρτοποιίας και ζαχαροπλαστικής.

Και το σημαντικότερο; Το 2013 σύναψε στρατηγική συμμαχία με την Al Dahra από το Άμπου Ντάμπι, η οποία απέκτησε το 20% του μετοχικού κεφαλαίου (2ος βασικότερος μέτοχος).

Με εξαγωγές σε δεκάδες χώρες του εξωτερικού, ο νεαρός επιχειρηματίας διαθέτει τέσσερις σύγχρονες μονάδες παραγωγής, ενώ απευθύνεται στη λιανική με τα brands Μύλοι Αγίου Γεωργίου – Easy Bake και στη χονδρική με τα brands Μύλοι Λούλη – Kaizen – Kenfood.

Ωστόσο, δεν λείπουν και οι προκλήσεις, με τον Νίκο Λούλη να καλείται να προσαρμοστεί σ’ ένα περιβάλλον αυξημένου πληθωρισμού και υψηλής αστάθειας στην αγοράς ενέργειας.

Χρηματιστήριο – Τρόφιμα: Τα 22… exit της κρίσης και η ελπίδα για νέες IPOs

Πάντως, η άμεση έκθεση στις εμπόλεμες Ουκρανία – Ρωσία είναι μηδενική, κάτι το οποίο εξασφαλίζει ένα σημαντικό πλεονέκτημα έναντι των ανταγωνιστών.

Η «αδικία» της μετοχής

Όσον αφορά την πορεία στο Χρηματιστήριο, η μετοχή φαίνεται ότι… αδικεί τον εαυτό της, έχοντας σχεδόν μηδενική μεταβολή μέσα στο 2024 και απέχοντας περίπου 0,8 ευρώ από τα υψηλά 4ετίας των 3,5 ευρώ (2,7 ευρώ η σημερινή τιμή).

Δεν είναι τυχαίο ότι οι δείκτες αποτίμησης P/E (πολλαπλασιαστής κερδοφορίας) και P/BV (λογιστική αξία) κυμαίνονται στα άκρως ελκυστικά επίπεδα των 7,3x και 0,4x, αντίστοιχα.

Χρηματιστήριο: Οι 14+14 εισηγμένες που αξίζουν λιγότερα από 10 εκατ. ευρώ

(Τα παραπάνω αποτελούν προϊόν δημοσιογραφικής έρευνας και δεν συνιστούν προτροπή για αγορά, πώληση ή διακράτηση οποιασδήποτε μετοχής)