Skip to main content

Βασιλάκης: Από την προσγείωση στην… απογείωση, με αποδόσεις +160% στην 3ετία

Επί προσωπικού: Ο επικεφαλής της Aegean και της Autohellas βλέπει την κοινή αξία των εταιρειών να ξεπερνά το 1,7 δισ. ευρώ.

Όταν το 1994 ο πατέρας του, Θεόδωρος, αποφάσιζε να εξαγοράσει την Aegean Aviation, μια εταιρεία για πτήσεις VIP, ο Ευτύχης Βασιλάκης επ’ ουδενί πίστευε ότι τρεις δεκαετίες αργότερα θα είχε στα χέρια του τη μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία της Ελλάδας, αλλά και μία από τις πλέον αξιόπιστες στην Ευρώπη.

Και όμως, σήμερα, η Aegean Airlines, η οποία συνιστά τη διάδοχο εταιρεία της Aegean Aviation, διακινεί 15,7 εκατ. επιβάτες ετησίως, πετυχαίνοντας ρεκόρ τζίρου στα 1,69 δισ. ευρώ και ρεκόρ κερδοφορίας στα 168 εκατ. ευρώ (στοιχεία 2023). Τα περισσότερα από 70 αεροσκάφη της εταιρείας ενώνουν 180 διαφορετικούς προορισμούς σε 49 χώρες, αποτελώντας μία από τις ισχυρότερες περιφερειακές δυνάμεις του κλάδου.

Η Ολυμπιακή, η απώλεια και η mega επένδυση

Από τη δεκαετία του ’90, ο κ. Βασιλάκης αρχίζει να εμπλέκεται ολοένα και ενεργότερα στις επιχειρήσεις του πατέρα του, ενώ η προσωπική «απογείωση» έρχεται στην αυγή της δεκαετίας του 2010, όταν η Aegean προχωρά στην περίπλοκη, αλλά άκρως επωφελή εξαγορά της Ολυμπιακής. Μια διαδικασία που ολοκληρώνεται το 2013, με τις «ευλογίες» της Κομισιόν.

Ευτύχης Βασιλάκης.

Το 2018 είναι μια δύσκολη χρονιά για τον κρητικό επιχειρηματία, καθώς ο πατέρας του και ιδρυτής του Ομίλου, Θεόδωρος, φεύγει από τη ζωή σε ηλικία 78 ετών.

Έτσι, ο Ευτύχης Βασιλάκης αναλαμβάνει την τύχη όλων των εταιρειών, με προεξέχουσα φυσικά την Aegean. Την ίδια χρονιά, δε, πραγματοποιεί μία από τις μεγαλύτερες ιδιωτικές επενδύσεις στην Ελλάδα, προχωρώντας στην αγορά 42 αεροσκαφών Airbus A320neo, συνολικού ύψους 5 δισ. ευρώ.

H πανδημία και η… εκτόξευση

Οι αντιξοότητες φυσικά, δεν λείπουν. Η πανδημία του κορωνοϊού προσγειώνει όλο τον στόλο της αεροπορικής, η οποία αναγκάζεται να προσφύγει σε κρατική βοήθεια 120 εκατ. ευρώ, η οποία αποπληρώνεται μέχρι κεραίας το 2023. Όπως δείχνει και η χρηματιστηριακή της πορεία, η Aegean βγαίνει αισθητά πιο δυνατή απ’ αυτήν την περιπέτεια.

Ο κ. Βασιλάκης βλέπει το δημιούργημα του πατέρα του να πετυχαίνει διαδοχικά ρεκόρ κερδοφορίας και τη μετοχή να απέχει ελάχιστα από τα περσινά ιστορικά υψηλά των 13,7 ευρώ, προσφέροντας αποδόσεις +62% στο 12μηνο και +160% στην 3ετία. Σήμερα, η κεφαλαιοποίηση της Aegean υπολογίζεται σε 1,1 δισ. ευρώ, με τον κ. Βασιλάκη να ελέγχει το 37% του μετοχικού κεφαλαίου.

Από τα έξι ενοικιαζόμενα της Autohellas

Στο χαρτοφυλάκιο του κρητικού επιχειρηματία, φυσικά, υπάρχει και το 60% της Autohellas, την οποία ίδρυσε ο πατέρας του τη δεκαετία του ’60. Ο Θεόδωρος Βασιλάκης ξεκίνησε με μόλις έξι ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα της Hertz.

Σήμερα, υπό τη διοίκηση του Ευτύχη Βασιλάκη, ο στόλος της εισηγμένης εταιρείας, η οποία έχει αποτίμηση σχεδόν 650 εκατ. ευρώ, ανέρχεται σε τουλάχιστον 57.000 οχήματα.

(Τα παραπάνω αποτελούν προϊόν δημοσιογραφικής έρευνας και δεν συνιστούν προτροπή για αγορά, πώληση ή διακράτηση οποιασδήποτε μετοχής)