Skip to main content

Boeing: Μια «χαλαρή βίδα» φέρνει πάλι στο επίκεντρο τα 737 MAX

Σύσταση της εταιρείας να πραγματοποιηθούν έλεγχοι

Η Boeing προτρέπει τις αεροπορικές εταιρείες να επιθεωρήσουν τα αεροσκάφη 737 Max για να ελέγξουν αν υπάρχει «χαλαρή βίδα» στο σύστημα ελέγχου του πηδαλίου. Η εταιρεία συνέστησε τις επιθεωρήσεις καθώς «ένας διεθνής αερομεταφορέας» ενώ εκτελούσε συντήρηση ρουτίνας σε έναν μηχανισμό στο σύνδεσμο πηδαλίου-έλεγχου ανακάλυψε ένα μπουλόνι από το οποίο έλειπε ένα παξιμάδι, ανέφερε η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (FAA)  των ΗΠΑ σε ανακοίνωσή της την Πέμπτη.

Παράλληλα, η ίδια η Boeing, βρήκε ένα παρόμοιο μπουλόνι που δεν είχε σφιχτεί σωστά σε αεροπλάνο που δεν έχει ακόμη παραδοθεί.

Σύμφωνα με τη εταιρεία το πρόβλημα επιδιορθώθηκε, αλλά θέλει να διασφαλίσει ότι και τα 1.370 αεροπλάνα 737 Max που βρίσκονται σε υπηρεσία παγκοσμίως έχουν ελεγχθεί για παρόμοια προβλήματα.

Το εν λόγω εξάρτημα είναι  κρίσιμο για την ασφάλεια του αεροσκάφους, και η FAA απαιτεί διπλό έλεγχο.  Η διαδικασία ελέγχου  διαρκεί περίπου δύο ώρες, σ και οι αεροπορικές εταιρείες θα πρέπει να αναφέρουν την πρόοδο των επιθεωρήσεών τους στην ρυθμιστική αρχή.

Το λογισμικό που προκάλεσε δύο δυστυχήματα

Τα προβλήματα μηχανικής και ασφάλειας της Boeing έχουν προκαλέσει μεγάλα προβλήματα στην εταιρεία.

Η συντριβή δύο αεροσκαφών 737 Max που προκάλεσαν τον θάνατο και των 346 ανθρώπων που επέβαιναν στις πτήσεις,  οδήγησε σε 20μηνη καθήλωση του αεροσκάφους. Για τις τραγωδίες είχε κατηγορηθεί το λογισμικο MCAS, που έκανε αυτόματη διόρθωση κλίσης, χωρίς ωστόσο να έχουν εκπαιδευτεί σε αυτό οι πιλότοι.

Το Max επέστρεψε στον αέρα μεταφέροντας επιβάτες στις περισσότερες χώρες του κόσμου, αρχής γενομένης από τα τέλη Δεκεμβρίου του 2020.

«Μη προβλεπόμενη διαδικασία»

Αλλά συνάντησε και άλλα προβλήματα, μεταξύ άλλων τον Απρίλιο, όταν η Boeing δήλωσε ότι ανακάλυψε ένα κατασκευαστικό πρόβλημα σε ορισμένα 737 Max, αφού ένας προμηθευτής της χρησιμοποίησε “μη προβλεπόμενη διαδικασία ” κατά την εγκατάσταση δύο εξαρτημάτων στην πίσω άτρακτο – αν και η Boeing επέμεινε ότι το πρόβλημα δεν αποτελούσε κίνδυνο για την ασφάλεια.

Για τα Max έχουν ζητηθεί αρκετές φορές πρόσθετες επιθεωρήσεις, από τότε που επέστρεψαν στις πτήσεις. Η Boeing λέει ότι αυτό είναι αποτέλεσμα της αυξημένης εστίασής της στην ασφάλεια, αλλά ένα χαμένο παξιμάδι σε ένα κρίσιμο σύστημα δεν μπορεί να εξηγηθεί, σημείωσε ο αναλυτής ασφάλειας του CNN David Soucie.|

naftemporiki.gr