Skip to main content

Συμμετέχουμε στο όραμα να γίνει η Mondelez η μεγαλύτερη snacking εταιρεία στον κόσμο

O Managing Director Mondelēz Greece & Cyprus κ. Κωνσταντίνος Σωτηρόπουλος μιλάει στη «Ν»

Με «όχημα» το προϊοντικό χαρτοφυλάκιο της Chipita Global, η Mondelez Ελλάς ανεβάζει ταχύτητα στον αναπτυξιακό της ρυθμό, συμμετέχοντας ουσιαστικά στο παγκόσμιο όραμα για το 2030 να καταστεί δηλαδή η μητρική Mondelez International η μεγαλύτερη snacking εταιρεία στον κόσμο.

Αναλυτικότερα, όπως αναφέρει μιλώντας στην «Ν» ο Managing Director Mondelēz Greece & Cyprus κ. Κωνσταντίνος Σωτηρόπουλος «Το 2023 είναι μία ιδιαίτερα επιτυχημένη χρονιά κατά την οποία πέραν από την ανάπτυξη του κύκλου εργασιών μας καταφέραμε να κερδίσουμε σημαντικά μερίδια αγοράς σχεδόν στο σύνολο των κατηγοριών που δραστηριοποιούμαστε και να ενδυναμώσουμε περαιτέρω την προτίμηση των καταναλωτών στις μάρκες και τα προϊόντα μας, καθώς και να βελτιώσουμε περαιτέρω τις συνεργασίες με τους πελάτες μας».

Σύμφωνα με τον ίδιο «για την Mondelēz Ελλάδος η απόκτηση της Chipita από τον μητρικό όμιλο αποτέλεσε το εφαλτήριο για την ολοκληρωτική μεταμόρφωση της δραστηριότητάς μας στην Ελληνική αγορά. Η Mondelēz Ελλάδος συμμετέχει ουσιαστικά στο παγκόσμιο οραμά μας για το 2030, δηλαδή να γίνουμε η μεγαλύτερη snacking εταιρεία στον κόσμο όντες εστιασμένοι σε 3 προϊοντικές κατηγορίες, αυτές της σοκολάτας, των μπισκότων και των προϊόντων ζύμης .

Η παρουσία μας πλέον στην Ελληνική αγορά, αριθμεί περισσότερους από 1000 εργαζόμενους και υποστηρίζεται από 3 εργοστάσια παραγωγής, καθώς και από ένα καινούργιο δίκτυο πωλήσεων, το οποίο μας δίνει την δυνατότητα να επισκεπτόμαστε πάνω από 20.000 σημεία πώλησης κάθε μήνα. Ταυτόχρονα, η Ελλάδα αποτελεί την έδρα του Hub της Νότιας Κεντρικής Ευρώπης ενώ στην Αθήνα αναπτύσσεται το κέντρο για την κυβερνοπροστασία των πληροφοριακών υποδομών της εταιρείας σε παγκόσμιο επίπεδο. Επίσης, η Λαμία, όπου έχει ολοκληρωθεί μια καινούργια γραμμή προϊόντων ζύμης, εξελίσσεται σε παγκόσμιο κέντρο R&D για τις προϊοντικές κατηγορίες τις οποίες παραλάβαμε από την Chipita, όπου η καινοτομία θα εξάγεται σε ολόκληρο τον κόσμο».

Αναφερόμενος στην έντονα πληθωριστική συγκυρία ο κ. Σωτηρόπουλος σημειώνει ότι «Η σημαντική αύξηση του κόστους ενέργειας και πρώτων υλών, καθώς και των ιδιαίτερα υψηλών πληθωριστικών τάσεων σε όλα τα κομμάτια της εφοδιαστικής αλυσίδας έχει επηρεάσει σημαντικά το κόστος παραγωγής των προϊόντων μας. Με δεδομένη ως αδιαπραγμάτευτη αξία, την εξαιρετική ποιότητα των προϊόντων μας, κινηθήκαμε σε σταδιακές ανατιμήσεις, καλύπτοντας έτσι ένα μέρος του κόστους αυτού, συνεχίζοντας παράλληλα τις προσφορές. Δυστυχώς δεν υπάρχουν εύκολοι και ειδικά γρήγοροι τρόποι να θωρακιστούν οι εταιρείες από την ενεργειακή κρίση και τον πληθωρισμό των πρώτων υλών».

Ερωτηθείς για τις παρεμβάσεις της Κυβέρνησης για τον περιορισμό του πληθωρισμού στα τρόφιμα αναφέρει «Το σίγουρο είναι ότι παρατηρούμε με ιδιαίτερο ενδιαφέρον και προσοχή τις όποιες εξελίξεις και κινήσεις γίνονται» ενώ εκφράζει επιφυλακτικότητα για τις προβλέψεις που αφορούν την αποκλιμάκωση των τιμών επισημαίνοντας ότι «νομίζω είναι δύσκολο κανείς να κάνει μια ασφαλή πρόβλεψη, καθώς τα τελευταία χρόνια έχουμε εκπλαγεί δυσάρεστα αρκετές φορές».

Σημειώνεται ότι το 2022, σύμφωνα με την οικονομική έκθεση της εταιρείας που δημοσιεύθηκε στο ΓΕΜΗ, η ενσωμάτωση των προϊόντων της Chipita Global στο δεύτερο εξάμηνο του έτους οδήγησε σε αύξηση των πωλήσεων, καθώς και των μικτών και καθαρών κερδών της εταιρείας. Συγκεκριμένα, τα έσοδα της Mondelez Ελλάς διαμορφώθηκαν πέρυσι σε 169,8 εκατ.ευρώ ενισχυμένα κατά 44% έναντι του 2021. Το κόστος πωλήσεων αυξήθηκε κατά 40,8% στα 139,7 εκατ. ευρώ ενώ τα μικτά κέρδη ενισχύθηκαν κατα 61,2% στα 30 εκατ. ευρώ. Τα προ φόρων κέρδη διπλασιάστηκαν στα 6,2 εκατ. ευρώ και τα καθαρά κέρδη κατέγραψαν άνοδο 50% στα 3,3 εκατ. ευρώ έναντι 2,2 εκατ. ευρώ το 2021. Τα καθαρά κέρδη θα διατεθούν ως μέρισμα στους μετόχους.