Skip to main content

Η αγορά στο κυνήγι του «μποναμά»

Από την έντυπη έκδοση

Της Σοφίας Εμμανουήλ
[email protected]

Με την εμπορική κίνηση στην εορταστική αγορά να διαμορφώνεται σε λίγο υψηλότερα από τα περσινά επίπεδα -τουλάχιστον αυτό φαίνεται από τα προσωρινά στοιχεία του πρώτου 20ημέρου του Δεκεμβρίου- οι επιχειρηματίες του λιανεμπορίου αισιοδοξούν για την έκβαση της τρέχουσας σεζόν και την καταγραφή θετικού προσήμου όταν θα γίνει «ταμείο» στις 31 του μηνός. Η αισιοδοξία τους αυτή ενισχύεται και από το γεγονός ότι ο φετινός Δεκέμβριος περιλαμβάνει μία επιπλέον Κυριακή με ανοιχτά καταστήματα, έναντι του περσινού.

Βέβαια, η επόμενη εβδομάδα είναι αυτή που θα κρίνει το αποτέλεσμα, καθώς ο εμπορικός κόσμος προσβλέπει στο χρήμα που θα μπει στην αγορά από επιδόματα και δώρα που κατατίθενται στους λογαριασμούς των δικαιούχων με σχετική… καθυστέρηση.

Έτσι, παρά τις δυσκολίες που συνεπάγονται οι συσσωρευμένοι λογαριασμοί και οι κοινωνικές υποχρεώσεις αυτών των ημερών, οι Έλληνες καταναλωτές θα δαπανήσουν ό,τι περισσεύει από τον οικογενειακό προϋπολογισμό για να προσφέρουν δώρα και παιχνίδια στα παιδιά, αλλά και να λάβουν την ικανοποίηση των αγορών. Εξάλλου, είναι γνωστό ότι τα ψώνια αποτελούν καταλύτη ακόμη και για το άγχος, αφού προσφέρουν προσωρινή αλλά άμεση ικανοποίηση επιδρώντας εμμέσως στη βιοχημεία του εγκεφάλου.

Οι στολισμένες βιτρίνες, η μουσική και οι εορταστικές εκδηλώσεις στις εμπορικές πιάτσες της πρωτεύουσας, αλλά και των άλλων πόλεων της επικράτειας καλλιεργούν την ευχάριστη διάθεση και ευνοούν τις αυθόρμητες αγορές. Κι εδώ είναι που παίζει ρόλο το merchandising, καθώς, παρά τη ραγδαία ανάπτυξη των πωλήσεων μέσω διαδικτύου, αυτές τις ημέρες η παράδοση θέλει τον καταναλωτή να μπαίνει στα φυσικά καταστήματα προκειμένου να αγοράσει τα χριστουγεννιάτικα δώρα. Οι μεγάλοι παίκτες της αγοράς, όπως π.χ. τα πολυκαταστήματα attica, μετά και την ανάπτυξη του e-shop (atticabeauty.com), βρίσκονται σε συνεχή αλληλεπίδραση με την πελατειακή τους βάση, απολαμβάνοντας ως αποτέλεσμα αύξηση μεριδίων αγοράς και βελτιωμένες οικονομικές επιδόσεις. Πρόγραμμα πιστότητας και προωθητικές ενέργειες σε συνεργασία με συνεργάτες και προμηθευτές αποτελούν βασικά εργαλεία.

Η αλυσίδα notos

H πιστότητα των πελατών είναι ζητούμενο για όλη την αγορά, από τα πολυκαταστήματα notos, Hondos Center μέχρι τις αλυσίδες, τα επώνυμα καταστήματα, ακόμη και τα καταστήματα της γειτονιάς, που εξασφαλίζουν έτσι ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Ενδεικτικά, στην αλυσίδα notos ο Νίκος Γαβαλάκης, διευθυντής Πωλήσεων της notos.com μεταφέρει στη «N» κλίμα αισιοδοξίας για την εμπορική κίνηση των ημερών. Οι πωλήσεις αναπτύσσονται με θετικό ρυθμό τον Δεκέμβριο επιβεβαιώνοντας τα μηνύματα της Black Friday, ενώ όλα τα είδη, από ρούχα και καλλυντικά μέχρι αξεσουάρ, σημειώνουν ζήτηση. Ο κ. Γαβαλάκης συνδέει σ’ έναν βαθμό την αισιόδοξη πρόβλεψη για την έκβαση της τρέχουσας εορταστικής σεζόν με την απόδοση του προγράμματος πιστότητας της εταιρείας (notos more, με πάνω από 100.000 ενεργούς πελάτες), που είναι από τα παλαιότερα στην αγορά και εκτιμά ότι η κίνηση στα καταστήματα θα ενισχυθεί την ερχόμενη εβδομάδα, όπως συμβαίνει παραδοσιακά, ενώ και η πτώση της θερμοκρασίας θα έχει θετικές επιπτώσεις στα είδη από τις χειμερινές συλλογές των brands, τα οποία δεν ευνοήθηκαν τόσο τις προηγούμενες εβδομάδες.

H Attrattivo

Το τελευταίο επισημαίνει και ο Δημήτρης Κωλέττας, Μanaging & Commercial Director της Αttrattivo, που προσθέτει ότι η εορταστική περίοδος φέτος έχει μία επιπλέον Κυριακή με ανοιχτά καταστήματα (φέτος είναι 3 οι Κυριακές από 2 πέρυσι). Συνεκτιμώντας την έντονη κίνηση που παρατηρήθηκε στα καταστήματα την περασμένη Κυριακή -αν και δεν μεταφράστηκε σε αξία πωλήσεων αφού οι περισσότεροι καταναλωτές περιορίστηκαν στη βόλτα και στην έρευνα αγοράς- προβλέπει ότι στο σύνολό της η εορταστική αγορά θα κλείσει στα περσινά ή οριακά υψηλότερα επίπεδα.

H Raxevsky

Συγκρατημένη αισιοδοξία επικρατεί στο επιτελείο της Raxevsky, που το τελευταίο διάστημα έχει συνδέσει την πολιτική της με προγράμματα προσφορών στοχεύοντας στην ενίσχυση της καταναλωτικής ζήτησης ώστε να προωθήσει τη χειμερινή σειρά και κυρίως μπουφάν και βραδινά ρούχα. Ο Βασίλης Βέττας, διευθυντής Marketing και Δημοσίων Σχέσεων της εταιρείας, σημειώνει ότι η σεζόν έχει ξεκινήσει καλά τόσο για τα γυναικεία είδη (Raxevsky) όσο και για τα παιδικά (mini raxevsky). Μεταφέροντας στη «N» τις εκτιμήσεις των μετόχων, προσβλέπει σε τόνωση του ενδιαφέροντος τις επόμενες ημέρες. Καθώς πλησιάζουν τα Χριστούγεννα θα κλιμακώνεται η εμπορική κίνηση για τις αγορές των δώρων πριμοδοτώντας τα καταστήματα παιδικών ρούχων και παιχνιδιών. Έτσι, σύμφωνα με τον κ. Βέττα, αναμένονται καλύτερες επιδόσεις για τα καταστήματα του δικτύου mini raxevsky και κυρίως αυτά της επαρχίας, όπου άλλωστε το δίκτυο έχει μεγαλύτερη έκθεση.