Skip to main content

«Χαμηλή πτήση» για Χαλκίδα με BMW i8

Του Γιάννη Κανουπάκη

H ΒΜW i8 αποτελεί την εισαγωγή, σε ένα εντελώς νέο κεφάλαιο της αυτοκίνησης. Πρόκειται για ένα supercar, προοίμιο των μελλοντικών του είδους, που, ρίχνει προκλητικά το γάντι σε θηριώδεις κινητήρες και ιπποδυνάμεις, σε «θορυβώδεις» υπογραφές, ιταλικών και άλλων γερμανικών οίκων.

Πουσάροντας την ίδια φιλοσοφία του μικρού και ξεχωριστού i3, σε άλλες …εξωτικές διαστάσεις, από κάθε άποψη, μας διηγείται μια απλή ιστορία: 3κύλινδρος βενζινοκινητήρας 1,5 λτ -ίδιος με εκείνον του ομόσταυλου MINI-,  συνδυασμένος με  ηλεκτρικό μοτέρ με μπαταρία μόλις 7,1 KWh, συνολική απόδοση  362 ίππων, ροπή 55,4 χγμ, επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα σε 4,4 δευτερόλεπτα, κατανάλωση κάτω από 9 λίτρα/100 χλμ, εκπομπές ρύπων CO2 49 γμ/χλμ. Δεν υπάρχει απάντηση, προς το παρόν από τον ανταγωνισμό. Υπάρχει «αφωνία», απέναντι στα παραπάνω δεδομένα, στο σχέδιο και την ουσία της τέλειας κατασκευής.

Έχοντας οδηγήσει, προ μηνών, σε οβάλ πίστα δοκιμών, στη Γερμανία, το πρώτο supercar υβριδικό plug-in στην ιστορία της γερμανικής φίρμας, δώσαμε έμφαση στις τεχνολογικές καινοτομίες του, στην προοπτική της εξέλιξής του, επί τη βάσει της συνδεσιμότητας, στην δικτυωμένη μετακίνηση και στην οικονομικότερη, κατά το δυνατόν, οδήγηση.

Πρόσφατα είχαμε την ευκαιρία να συμβιώσουμε με ένα i8 στα μέρη μας. Κάναμε αρκετή προσπάθεια να ξεχάσουμε ότι αυτοκίνητα του είδους απαιτούν μια …άλλη συμπεριφορά, την προσαρμογή σε έναν άκρως πολιτισμένο τρόπο οδήγησης. Παρασυρθήκαμε, είναι αλήθεια, από τις εκπληκτικές δυνατότητες του αυτοκινήτου, οπότε, «πετάξαμε» (κυριολεκτικά) μέχρι τη Χαλκίδα. Δεν θα αποκαλύψουμε στοιχεία επιδόσεων, διότι θα κοκκινίζαμε, όπως η art προσέγγιση της φωτό μας, στην καλωδιωτή γέφυρα, που, συνδέει τη Στερεά με την Εύβοια. 

Παρατηρώντας τη χαμηλή, φαρδιά, σιλουέτα με τα χαρακτηριστικά διαστημικού concept, όπως αυτά που βλέπουμε σε ταινίες επιστημονικής φαντασίας, το σχεδιασμό της ουράς και των πίσω φώτων ή ακόμη και τις ανοιγόμενες  προς τα ουράνια πόρτες-φτερά, προσέχεις όπως μπαίνεις, ευλαβικά, μέσα σε τούτο το BMW. Από εκεί και πέρα, φοράς τη ζώνη ασφαλείας, θέτεις σε λειτουργία τα συστήματά του και ξεκινάς άμεσα, αλλά, απαλά, χωρίς ήχο, λόγω ηλεκτροκίνησης. Μόλις, όμως θελήσεις δύναμη και πατήσεις το πεντάλ του γκαζιού, τότε ακούς το τεχνητό κροτάλισμα σαν να ήταν ένα άγριο σούπερ σπορ με χιλιάδες κυβικά, και, απογειώνεσαι. Ξαφνικά, φρενάρεις και το έχεις, απόλυτα, υπό τον έλεγχό σου.

Μόλις συνηθίσεις το όλο σκηνικό και αφού κινηθείς στον αστικό κύκλο σαν να είχες ένα οποιοδήποτε σύγχρονο συμβατικό μοντέλο, ήρεμο και φιλικό, μπαίνεις στην Εθνική και αρχίζεις να δίνεις τον τόνο στην «τροχήλατη ορχήστρα», σαν τον καλύτερο μαέστρο. Ακούς μια μουσική πανδαισία, που, μόλις σουρουπώσει, αποκτά και τα κατάλληλα οπτικά εφέ, ειδικά, στο sport mode, με τον πίνακα οργάνων να γίνεται ερυθρός, πιστοποιώντας πως, τώρα, είσαι ένας κυρίαρχος του παιχνιδιού, σε οκτάβες πρωτόγνωρες, με εναλλαγές ταχυτήτων, κατά το δοκούν, σε χρόνους επιστημονικής ακρίβειας. Στην πραγματικότητα, το i8 είναι ο «κυριάρχος» και εσύ, απλώς, ο εκπαιδευμένος χρήστης-εντολέας του, εφόσον έχεις συνδεθεί μαζί του και μιλάς την ίδια γλώσσα. Τρέχει σαν τον άνεμο, κρατάει απίστευτα στις στροφές, επιβραδύνεται με μοναδική αποτελεσματικότητα, δεν σε προδίδει ποτέ, δεν σε κρεμάει, δεν σε αφήνει, ούτε στιγμή, να νιώσεις ανασφάλεια.

Η εμπειρία με αυτό το μοντέλο της βαυαρικής φίρμας δεν συγκρίνεται, ως τώρα, με τίποτε άλλο, από όσα έχουμε γνωρίσει στην ιστορία του αυτοκινήτου. Είναι ένα επίτευγμα, δεν είναι «ένα ακόμη προϊόν» το ΒΜW i8. Το καταλαβαίνεις και από τις αντιδράσεις που προκαλεί στο περιβάλλον που κινείται. Προέρχεται από άλλο κόσμο, γι’ αυτό και σε σταματούν να σε ρωτήσουν οι περαστικοί, οι άλλοι οδηγοί, το φωτογραφίζουν, χαμογελούν ή μένουν με το στόμα ανοιχτό… Και πόσο κοστίζει; Η απάντηση είναι 175.650 ευρώ, αλλά, δεν έχει σημασία. Όλοι το ξεπερνούν γιατί τους συνεπαίρνει η μαγεία του πράγματος.

Έχουμε, περιγράψει, κατά καιρούς, τα τεχνικά χαρακτηριστικά του, λεπτομέρειες που εντυπωσιάζουν και ενδιαφέρουν, περισσότερο, τους ειδικούς. Ασφαλώς, είναι μεγάλο το στοίχημα για την BMW, που, δαπάνησε και συνεχίζει να δαπανά τεράστια κεφάλαια στον τομέα της ηλεκτροκίνησης, της εξοικονόμησης καυσίμων και της προστασίας του περιβάλλοντος. Το feeling, όμως, που δημιουργείται σε όποιον καταφέρνει να «αγγίξει» το όνειρο ενός i8, είναι το υπέρτατο «όπλο» της έναντι των άλλων εταιριών. Κι αυτός θα διαδώσει το «μήνυμα»!