Skip to main content

Τα νέα μοντέλα της JLR σε Off Road συνθήκες στη Σπανός ΑΕ

Του Γιάννη Κανουπάκη
[email protected]

Ένα ξεχωριστό event «εντός των τειχών», μας έδωσε την ευκαιρία να θαυμάσουμε εκ του σύνεγγυς δυο πραγματικά «διαμάντια» της σύγχρονης αυτοκίνησης. Όταν η καθαρή έννοια του πολυτελούς premium συνδυάζεται με εξαιρετικές ικανότητες εκτός δρόμου, αλλά και με ηλεκτροκίνηση, τότε πρόκειται για ένα εκρηκτικό, κυριολεκτικά, κοκτέϊλ που όλοι θα επιθυμούσαν να γευτούν, έστω για λίγο… Την Tετάρτη 12 και την Πέμπτη 13 Ιουνίου 2019, η έμπειρη ομάδα της “ATTART OFF ROAD PARK” μας υποδέχθηκε για μία διαφορετική εμπειρία test drive σε μία ειδικά διαμορφωμένη πίστα off road, στις εγκαταστάσεις της Σπανός ΑΕ, στην Αθήνα. Εκεί ήταν το νέο μοντέλο Range Rover Evoque και η Jaguar I PACE, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της μάρκας.

Νέο Range Rover Evoque: Γνήσιο off road με …βραδινό ένδυμα
Tο νέο Range Rover Evoque διακρίνεται σε επίπεδο τεχνολογίας, στυλ, και εκτός δρόμου ικανοτήτων, ωστόσο, ο ανεξάρτητος ευρωπαϊκός οργανισμός EuroNCAP μας πιστοποιεί και την ασφάλεια του. Το βρετανικό SUV λοιπόν κατάφερε να αποσπάσει στις δοκιμές πρόσκρουσης την ύψιστη διάκριση των πέντε αστέρων. Προστασία ενηλίκων, οδηγού-συνοδηγού: 94%. Κατά γενική ομολογία θυμίζει ένα μικρότερο Velar!

Ακόμα ένας κοινός παρονομαστής με το Velar, εντοπίζεται στο εσωτερικό του νέου Evoque, όπου το πρώτο πράγμα που παρατηρείς είναι οι δυο μεγάλες οθόνες αφής 10 ιντσών του συστήματος πολυμέσων Touch Pro Duo. Η πρώτη βρίσκεται τοποθετημένη στο κέντρο του ταμπλό και όταν ενεργοποιείς τον κινητήρα παίρνει μια πιο κάθετη θέση, ενώ ακριβώς από κάτω της, στην κεντρική κονσόλα υπάρχει η δεύτερη οθόνη αφής με έντονη κλίση.

Eμείς, όμως, το μυαλό μας το είχαμε στο «τι κάνει» το εντυπωσιακά πολυτελές τετρακίνητο. H τετρακίνηση είναι ηλεκτρονικά ελεγχόμενη με το Terrain Response 2 να περνά και στο Evoque από τα μεγαλύτερα Range Rover. Βελτιωμένες είναι και οι γωνίες εκτός δρόμου με το υδάτινο πέρασμα στα 600 mm (από 500), η απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος είναι στα 212 mm, ενώ ιδιαίτερη μνεία πρέπει να γίνει στο περιμετρικό σύστημα ελέγχου Ground View. Αυτό που καταλάβαμε με το πρώτο είναι η ακρίβεια στις αντιδράσεις του συστήματος που εξασφαλίζει αποτελεσματική κίνηση και στις πιο δύσκολες συνθήκες. Από εκεί και πέρα, η στιβαρότητα του πλαισίου, η άνεση από την ανάρτηση και οι δυνατότητες των μηχανικών μερών σου δίνουν την αίσθηση πως οδηγείς ένα όχημα παντός εδάφους.

Ηλεκτρική Jaguar i-Pace: Το μέλλον είναι εδώ!
Tο πρώτο αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο της Jaguar, η νέα I-Pace, ήταν το απόλυτο φαβορί που τελικά κέρδισε τον τίτλο «Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2019» στη Νορβηγία, ενώ, κέρδισε και το ειδικό βραβείο EcoBest του διεθνούς δημοσιογραφικού θεσμού AutoBest στον οποίο συμμετέχει και η Ελλάδα. Η ποιότητα, το design, η φιλικότητα προς το περιβάλλον, η αυτονομία και η οδηγική συμπεριφορά της I-Pace ήταν οι βασικοί παράγοντες που την έκαναν να διακριθεί σε κάθε περίπτωση. Η I-Pace επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα εντός 4,8 δευτ., ενώ οι δυο ηλεκτροκινητήρες της (ένας σε κάθε άξονα) αποδίδουν 400 ίππους και 696 Nm ροπής. Η μπαταρία ιόντων λιθίου των 90kWh προσφέρει στη νέα I-Pace αυτονομία 480 χλμ. Με ταχυφορτιστή 100Kw η νέα I-Pace μπορεί να φορτίσει σε ποσοστό 80% εντός 45 λεπτών, ενώ η διαδικασία της φόρτισης της μπορεί να επιτευχτεί σε θερμοκρασίες από -40 έως +40 βαθμούς Κελσίου.

Από την αρχική κατανομή 50%-50% το torque vectoring μπορεί να στείλει έως και το 90% της ροπής στους τροχούς που απαιτείται, εξασφαλίζοντας κορυφαίο κράτημα κυριολεκτικά «με τα τέσσερα», χωρίς να ακυρώνει το λίγο πιο …ατίθασο του πράγματος, όταν πατήσεις δυνατά το γκάζι και νιώσεις την θηριώδη ροπή των ηλεκτροκινητήρων με ελεγχόμενη υποστροφή στις εξόδους των στροφών. Και σε off-road συνθήκες, όμως, το ηλεκτροκίνητο SUV τα πάει περίφημα, με δυνατότητες που ξεπέρασαν κατά πολύ τις προσδοκίες μας στη δοκιμή στις ράμπες της Σπανός ΑΕ.

Λεπτομέρεια: Τα δύο μοτέρ που προσφέρουν 4κίνηση είναι τοποθετημένα στον εμπρός και πίσω άξονα αντίστοιχα, ενώ, για λόγους εξοικονόμησης χώρου και βάρους τα ημιαξόνια περνούν, μέσα από αυτά. Το τεχνικό πακέτο ολοκληρώνεται με την ανάρτηση διπλών ψαλιδιών εμπρός, πολλαπλούς συνδέσμους πίσω και προαιρετικές αερόσουστες με ενεργά αμορτισέρ (και συνολική διαδρομή 90 χλστ.). Στην προκειμένη περίπτωση παίζει καθοριστικό ρόλο η κατ’ επιλογήν ρύθμιση του ύψους του αμαξώματος, ώστε να μπορεί να κινείται με άνεση και εκτός δρόμου. Δεν έχει σημασία ποιος θα το χρειασθεί, σημασία έχει ότι «μπορεί». Δεν βρίσκει από κάτω, στις απότομες αυξομειώσεις του εδάφους, σε σαμαράκια, κατηφορικά γκαράζ, κράσπεδα σε χώρους στάθμευσης, κλπ, γεγονός που αξιολογείται από τον αγοραστή του είδους.

Για περισσότερα, τόσο σε σχέση με τα δύο μοντέλα που δοκιμάσαμε όσο και για τα υπόλοιπα του ομίλου JLR, μπορείτε να ενημερωθείτε στην κάθετη μονάδα της Σπανός ΑΕ.