Skip to main content

HYUNDAI KONA δυνατός παίκτης

Με το εντελώς νέο Kona το οποίο προσφέρεται και με βενζινοκινητήρες και ως υβριδικό αλλά και ως πλήρως ηλεκτρικό η Hyundai επανέρχεται δριμύτερη στην πολύ δημοφιλή και απαιτητική κατηγορία των B-SUV καλύπτοντας τις πιο διαφορετικές απαιτήσεις

ΤΟ ΓΕΓΟΝΟΣ ότι η Hyundai χαρακτηρίζει το Kona δεύτερης γενιάς, που μετρά λίγους μόνο μήνες στην ελληνική αγορά, ως «multiplayer» μόνο τυχαίο δεν είναι. Ξεκινώντας απλά και μόνον από την ποικιλομορφία των συστημάτων κίνησης με τα οποία είναι διαθέσιμο, βλέπουμε ότι οι υποψήφιοι αγοραστές που θα… καλοκοιτάξουν το ολοκαίνουργιο SUV μπορούν να επιλέξουν είτε κάποια από τις δύο ηλεκτρικές εκδόσεις (στάνταρ ή αυξημένης αυτονομίας), είτε κάποια πλήρως υβριδική (HEV), είτε μία έκδοση με κινητήρα εσωτερικής καύσης (ICE-Internal Combustion Engine), είτε ακόμα και να στραφούν προς τις σπορ εκδόσεις «N Line»
Και ήδη, ευθύς εξαρχής, αντιλαμβανόμαστε ότι η κορεατική εταιρεία απαντώντας στις απαιτήσεις του παρόντος Hyundai έχει σταθερά στραμμένο το βλέμμα στο μέλλον.
Είναι δε χαρακτηριστικό ότι κατά τη δημιουργία του ολοκαίνουργιου Kona δόθηκε προτεραιότητα στο ηλεκτρικό μοντέλο, για να φτάσουμε σε ένα «φουτουριστικό» αμάξωμα με συντελεστή οπισθέλκουσας (Cd) μόλις 0,27.
Και αυτό πάλι το γεγονός ήρθε ως φυσική συνέχεια της ανακοίνωσης που είχε κάνει τον Μάρτιο του 2022 η Hyundai σε σχέση με την επιταχυνόμενη στρατηγική εξηλεκτρισμού της γκάμας της, βάσει της οποίας 11 νέα ηλεκτρικά Hyundai πρόκειται να μπουν στην αγορά έως το 2030.

Οι εκδόσεις
Έχουμε λοιπόν δύο εκδόσεις με βενζινοκινητήρες (1.0Τ 120 ps Hybrid 48V και 1.6Τ 198 ps) που συνδυάζονται με χειροκίνητο ή αυτόματο κιβώτιο  ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη 7DCT και μία πλήρως υβριδική 141 ίππων, η οποία βέβαια προσφέρει τη μέγιστη οικονομία (έως 4,5 lt./100 km).
Ενώ θα πρέπει να σημειώσουμε ότι το Hyundai Kona προσφέρεται και σε έκδοση με σύστημα μετάδοσης της κίνησης στους 4 τροχούς – με τον κινητήρα των 198 ίππων.
Γίνεται λοιπόν φανερό ότι η Hyundai δίνει το δικαίωμα της επιλογής με μία γκάμα μοντέλων που διαθέτουν ισχύ από 120 έως σχεδόν 200 ίππους, προσφέροντας τελική ταχύτητα από 180 έως 210 km/h και επιτάχυνση 0-100 km/h από 11,7’’ έως 7,8’’. Και όλα αυτά χωρίς να έχουμε κάνει λόγο για
την αναμενόμενη σπορ έκδοση «N» του μοντέλου. Από την πλευρά του, το νέο ηλεκτρικό, προσθιοκίνητο Kona (2WD) προσφέρει κορυφαία αυτονομία
στην κατηγορία των B-SUV, αφού διαθέτει δυνατότητα κίνησης με μία φόρτιση που φτάνει έως τα 490 χιλιόμετρα στην έκδοση «Long Range» με μπαταρία
65,4 kWh και ηλεκτροκινητήρα 160 kW.
Ενώ η βασική έκδοση «Standard Range» είναι εξοπλισμένη με μπαταρία 48,4 kWh και ηλεκτροκινητήρα με χαμηλότερη ισχύ (114,6 kW), η οποία όμως
σε κάθε περίπτωση είναι υπερεπαρκής για να κινήσει γρήγορα το Kona.
Επιπλέον, ο οδηγός έχει στη διάθεσή του το νέο i-PEDAL -η λειτουργία του επιτρέπει στους οδηγούς να επιταχύνουν ή να επιβραδύνουν χρησιμοποιώντας μόνο το πεντάλ του γκαζιού-, ενώ το έξυπνο σύστημα ανάκτησης ενέργειας προσαρμόζει αυτόματα την ένταση πέδησης, συμβάλλοντας στην αύξηση της αυτονομίας.
Αξίζει δε να σημειωθεί ότι το νέο ηλεκτρικό Kona διαθέτει επίσης τη λειτουργία Vehicle-to-Load (V2L) – οπότε μπορεί να τροφοδοτήσει οποιαδήποτε
συσκευή ή να φορτίσει ηλεκτρικό εξοπλισμό, με εσωτερικές και εξωτερικές πρίζες. Στο εσωτερικό, οι συσκευές μπορούν να συνδεθούν σε μια τυπική
πρίζα στην πίσω κεντρική κονσόλα. Εξωτερικά, οι συσκευές και οι οικιακές συσκευές μπορούν να συνδεθούν χρησιμοποιώντας έναν προσαρμογέα V2L.

Η μεγάλη ανατροπή
Αν τώρα συγκρίνουμε την πρώτη με τη σημερινή, δεύτερη γενιά του Kona, δεν χρειάζεται να ανατρέξουμε στον πίνακα των τεχνικών χαρακτηριστικών
για να διαπιστώσουμε ότι το νέο μοντέλο είναι σημαντικά μεγαλύτερο σε διαστάσεις – κάτι που του επιτρέπει σχεδόν να ανταγωνίζεται μοντέλα της αμέσως επόμενης κατηγορίας, δηλαδή της C-SUV όπου η Hyundai έχει ήδη μια ισχυρή παρουσία: το βραβευμένο ως «Αυτοκίνητο της Χρονιάς για την
Ελλάδα 2022» Hyundai Tucson.
Βλέπετε, στον τομέα των διαστάσεων έχει γίνει μία μεγάλη ανατροπή, καθώς το νέο Kona, έχοντας μήκος 4.350 mm, πλάτος 1.825 mm και ύψος 1.570
mm, είναι σημαντικά μεγαλύτερο (κατά 14,5 ολόκληρα εκατοστά ως προς το μήκος) από το μοντέλο πρώτης γενιάς. Ενώ το αυξημένο κατά 60 mm μεταξόνιο -στα 2.660 mm- είναι σαφές ότι αποτελεί έναν βασικό «υπεύθυνο» για τους θεαματικά αυξημένους χώρους επιβατών.
Ο χώρος αποσκευών προσφέρει όχι μόνο σημαντικά αυξημένη χωρητικότητα (έως και 466 λίτρα με βάση το πρότυπο VDA), αλλά και μεγαλύτερη
ευκολία φόρτωσης. Η φόρτωση, από αποσκευές έως σακούλες με ψώνια, γίνεται ευκολότερη από ποτέ χάρη στην προαιρετική «έξυπνη» ηλεκτροκίνητη
πόρτα του χώρου αποσκευών.
Κατά τ’ άλλα, το ολοκαίνουργιο Kona διατηρεί τον μοντέρνο χαρακτήρα του, υποστηρίζοντας το lifestyle όλων των ηλικιών, ενώ προσφέρει μια σειρά high-tech συστήματα που παρέχουν ασφαλή, «συνδεδεμένη» και άνετη εμπειρία στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Μεταξύ των αναβαθμίσεων λοιπόν που συναντάμε στη δεύτερη γενιά του μοντέλου είναι η διπλή ψηφιακή οθόνη υψηλής ανάλυσης 12,3 ιντσών (πίνακας οργάνων & οθόνη αφής/infotainment), το Digital Key 2 Touch, οι πλήρεις ενημερώσεις/αναβαθμίσεις λογισμικού Over-the-Air (OTA) και το Connected Car Navigation Cockpit (ccNC).
Το ολοκαίνουριο Kona διαθέτει επίσης το εξαιρετικά πλούσιο πακέτο προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού (ADAS) που η Hyundai ονομάζει «SmartSense», στο οποίο περιλαμβάνεται η αυτόνομη οδήγηση Επιπέδου 2, η υποβοήθηση αποφυγής εμπρόσθιας σύγκρουσης (FCA), η οθόνη προβολής τυφλού σημείου (BVM), η απομακρυσμένη έξυπνη υποβοήθηση στάθμευσης (RSPA) και η παρακολούθηση κατάστασης οδηγού (DSM).