Επιμέλεια: Κώστας Δεληγιάννης, Φάνης Ζώης

Κίνητρα και οφέλη για τους καταναλωτές από την απελευθέρωση της αγοράς ρεύματος

Σε πλήρη εξέλιξη το άνοιγμα της λιανικής - Ποιοι παίκτες αναλαμβάνουν δράση
Δευτέρα, 16 Ιουλίου 2018 10:42
UPD:16:49
A- A A+

Ελκυστικά τιμολόγια, οικονομικά κίνητρα για την εμπρόθεσμη πληρωμή των λογαριασμών, προσφορές δωρεάν υπηρεσιών υγείας, δωροεπιταγές από τις μεγαλύτερες αλυσίδες ηλεκτρονικών και ηλεκτρικών ειδών στην Ελλάδα, συμβόλαια που η νυχτερινή χρέωση ισχύει για όλο το 24ωρο. Τα παραπάνω αποτελούν μερικές από τις πλέον απτές αποδείξεις πως η απελευθέρωση της λιανικής αγοράς ρεύματος βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη, «φέρνοντας» μαζί της οικονομικά οφέλη για τους εγχώριους καταναλωτές όλων των κατηγοριών. Αυτήν τη στιγμή στη χώρα μας δραστηριοποιούνται 19 εταιρείες στην προμήθεια ρεύματος, διεκδικώντας ένα ολοένα μεγαλύτερο μερίδιο από έναν ετήσιο τζίρο περίπου 2 δισ. ευρώ, ο οποίος θα προκύψει από τον δρομολογημένο περιορισμό του μεριδίου της ΔΕΗ στο 50% μέχρι το 2020, από περίπου 80% που είναι τώρα. Όπως είναι φυσικό, το βασικότερο «όπλο» που επιστρατεύουν για αυτόν τον σκοπό είναι οι οικονομικότερες χρεώσεις. Έτσι, με τα τιμολόγια που προσφέρουν στους καταναλωτές, εξασφαλίζουν μείωση των ανταγωνιστικών χρεώσεων κατά 20-30% συγκριτικά με τον δεσπόζοντα «παίκτη», ανάλογα με το επίπεδο κατανάλωσης και χωρίς να συνυπολογισθεί η έκπτωση συνέπειας 15%.

Παράλληλα, στη στρατηγική πολλών προμηθευτών ρεύματος κεντρικό ρόλο παίζει η «φυσική παρουσία» στα μεγαλύτερα αστικά κέντρα της χώρας, είτε με τη δημιουργία του δικού τους δικτύου καταστημάτων είτε με τη συνεργασία με μεγάλες αλυσίδες από τον χώρο τηλεπικοινωνιών και άλλους κλάδους του retail. «Φυσική παρουσία» που δεν επιτρέπει μόνο σε κάθε εταιρεία να προωθήσει τις υπηρεσίες και τα προϊόντα της, αλλά έμμεσα συμβάλλει και στην επιτάχυνση της απελευθέρωσης της αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας συνολικά, με την εξοικείωση του καταναλωτικού κοινού στα νέα δεδομένα και τις ευκαιρίες για οικονομία που δημιουργεί ο ανταγωνισμός. 

Αυτές οι ευκαιρίες, είτε αποκλειστικά μέσα από τα τιμολόγια είτε σε συνδυασμό με τις υπόλοιπες προωθητικές ενέργειες κάθε εταιρείας, έχουν αρχίσει να επιφέρουν μείωση του χαρτοφυλακίου πελατών της ΔΕΗ, ως κυρίαρχου προμηθευτή. Βέβαια, το μερίδιό της απέχει ακόμη αισθητά από τον στόχο που έχει τεθεί μέσω της συμφωνίας κυβέρνησης-δανειστών, σύμφωνα με την οποία θα πρέπει να κατέχει το 62,24% στο τέλος της τρέχουσας χρονιάς. Ωστόσο, το ποσοστό που με βάση τα επίσημα στοιχεία του ΛΑΓΗΕ διέθετε τον Μάιο, το οποίο ανερχόταν σε 80,72%, συνιστά μία μείωση περίπου 10 ποσοστιαίων μονάδων (για την ακρίβεια 9,82%) μέσα σε χρονικό διάστημα 2 ετών. 

Μάλιστα, από αυτό το ποσοστό, η πλειονότητά του (για την ακρίβεια το 6,62%) προέρχεται από τη χαμηλή τάση, καθώς στη μέση τάση η ΔΕΗ απώλεσε εντός της διετίας μόλις το 2,61%, αφού η συγκεκριμένη κατηγορία καταναλωτών ήταν από τις πρώτες που έσπευσαν να ωφεληθούν από τον ανταγωνισμό. Ένα στοιχείο που δείχνει πως μπορεί η διείσδυση των εναλλακτικών στα νοικοκυριά και τους μικρούς επαγγελματίες να μην εξελίσσεται με τους ρυθμούς που προβλέπονταν, ωστόσο όμως αργά αλλά σταθερά η παρουσία τους διευρύνεται και σε αυτό το τμήμα της αγοράς. 

Όσον αφορά το πώς επιμερίσθηκε το 19% της συνολικής αγοράς που τον Μάιο δεν ανήκε στο πελατολόγιο της ΔΕΗ, τα μεγαλύτερα μερίδια ανήκαν στους τρεις καθετοποιημένους παρόχους, δηλαδή τους τρεις επιχειρηματικούς ομίλους που εκτός από την προμήθεια ηλεκτρικού ρεύματος συμμετέχουν και στην ηλεκτροπαραγωγή με ιδιόκτητες μονάδες. Έτσι, η Ήρων (του Ομίλου ΓΕΚ Τέρνα, της γαλλικής Engie και της Qatar Petroleum) είχε αποσπάσει τον Μάιο 4,40%, η Protergia (Μυτιληναίος) το 4,01% και η Elpedison (με μητρικές τα Ελληνικά Πετρέλαια, την Edison και την Ελλάκτωρ) το 3,30%. Την πρώτη εξάδα συμπλήρωναν η Watt&Volt (1,56%), η NRG (1,28%) και η Volterra (1,19%), ενώ ακολούθησαν τα ΕΛΤΑ (1,13%) η Green (0,54%) και η ΚΕΝ (0,53%). 

Βέβαια, η παραπάνω διαστρωμάτωση των εναλλακτικών παρόχων κάθε άλλο παρά παγιωμένη θα πρέπει να θεωρείται, καθώς η αγορά ηλεκτρικής ενέργειας βρίσκεται ακόμη σε φάση διαμόρφωσης, κατ’ αρχάς με την πρόσφατη είσοδο νέων «παικτών» με πολύ σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης. Πιο πρόσφατο παράδειγμα η Motor Oil (Ελλάς) του Ομίλου Βαρδινογιάννη, η οποία τον Ιούνιο ανακοίνωσε την εξαγορά του 90% της NRG, σε μία κίνηση που αλλάζει άρδην τα δεδομένα στον χώρο των εναλλακτικών παρόχων ρεύματος, με δεδομένο το «ειδικό βάρος» που έχει η Motor Oil στον διεθνοποιημένο κλάδο διύλισης αργού και εμπορίας προϊόντων πετρελαίου, διαθέτοντας ένα από τα πλέον σύνθετα και ευέλικτα διυλιστήρια παγκοσμίως.  

Το «παρών» στην ηλεκτρική ενέργεια δίνουν από τις αρχές της χρονιάς επίσης η ΖενίΘ (πρώτη ΕΠΑ Θεσσαλονίκης-Θεσσαλίας) και η Αέριο Αττικής, οι οποίες στο πλαίσιο της πλήρους απελευθέρωσης της λιανικής αγοράς φυσικού αερίου, ξεκίνησαν να προσφέρουν συμβόλαια ρεύματος, αλλά και να προμηθεύουν φυσικό αέριο σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις έξω από τις γεωγραφικές περιφέρειες όπου πριν δραστηριοποιούνταν μονοπωλιακά. Λόγω της προέλευσής τους από την αγορά του φυσικού αερίου, η ΖενίΘ και η Αέριο Αττικής δίνουν επίσης ιδιαίτερο βάρος στα «πακέτα» ρεύματος και αερίου. Παράλληλα, συνδυαστικά συμβόλαια και των δύο ενεργειακών προϊόντων προσφέρουν ήδη αρκετοί ακόμη πάροχοι ρεύματος, μία κίνηση στην οποία από το επόμενο φθινόπωρο αναμένεται να προχωρήσουν όλες οι εταιρείες του κλάδου. 

Τα συνδυαστικά συμβόλαια δίνουν την ευκαιρία στους προμηθευτές να προσφέρουν αισθητά πιο ανταγωνιστικές τιμές από αυτές που ισχύουν για κάθε τιμολόγιο ξεχωριστά. Έτσι, όπως συμβαίνει ήδη εδώ και χρόνια σε πολλά κράτη στην Ευρώπη, ένα νοικοκυριό ή μία επιχείρηση μπορεί να καλύπτει όλες τις ενεργειακές ανάγκες του σπιτιού ή του γραφείου από μία μόνο εταιρεία, μέσω φθηνότερων χρεώσεων. Επίσης, εκτός από την οικονομία, ο συνδυασμός των δύο καταναλώσεων σε ένα ενεργειακό προϊόν σημαίνει πως ο καταναλωτής θα μπορεί να παρακολουθεί πιο εύκολα τα λειτουργικά του κόστη. 

Τα παραπάνω πλεονεκτήματα, σύμφωνα με αναλυτές της αγοράς, θα αρχίσουν σταδιακά να δίνουν πολλαπλασιαστική δυναμική στην απελευθέρωση της αγοράς ηλεκτρισμού, όπως εξάλλου συνέβη και σε αρκετές ακόμη χώρες της Ευρώπης, όσο περισσότερο ο ανταγωνισμός στην προμήθεια ηλεκτρικής ενέργειας ερχόταν σε «συγχρονισμό» με τον ανταγωνισμό στην προμήθεια φυσικού αερίου σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις. Επομένως, σύμφωνα με τους ίδιους αναλυτές, οι συνδυαστικές υπηρεσίες θα μπορέσουν να αποτελέσουν το έναυσμα ώστε να «ξεκλειδώσουν» πολύ πιο γρήγορα οι κατηγορίες καταναλωτών της χαμηλής τάσης. 

Παράλληλα πάντως με τον συνδυασμό του ρεύματος και του φυσικού αερίου σε ένα συμβόλαιο, μία ακόμη τάση της αγοράς είναι, εκτός από ενεργειακά προϊόντα, οι εταιρείες να παρέχουν στους πελάτες τους μια πλειάδα από ενεργειακές υπηρεσίες. Μάλιστα, η ποικιλία και η ποιότητα αυτών των υπηρεσιών σταδιακά θα αποκτά ολοένα πιο βαρύνουσα σημασία για την επιλογή προμηθευτή από κάθε καταναλωτή, σε συνδυασμό με το ύψος των τιμολογίων που προσφέρει η εταιρεία. 

Ένας σημαντικός στόχος αυτών των υπηρεσιών θα είναι η εξοικονόμηση ενέργειας, ώστε οι προμηθευτές να μην παρεμβαίνουν μόνο στο κομμάτι της χρέωσης, για να περιορίσουν τα λειτουργικά έξοδα των πελατών. Έτσι, σε αυτό το πλαίσιο, αν π.χ. ένα νοικοκυριό ή μία μικρή επιχείρηση έχει τη δυνατότητα ανά πάσα στιγμή μέσα από μία εφαρμογή στο smartphone του να ελέγξει πόση ηλεκτρική ενέργεια δαπανά, θα μπορεί παρακολουθώντας την κατανάλωσή του να βρει πιο εύκολα τρόπους για να την περιορίσει.

Τέτοιες υπηρεσίες θα γίνουν κανόνας όταν όλες οι παροχές ρεύματος στη χώρα μας θα αποκτήσουν «έξυπνους» μετρητές, οι οποίοι θα αντικαταστήσουν τα σημερινά συμβατικά «ρολόγια» ρεύματος. Ωστόσο, ορισμένες εταιρείες παρέχουν ήδη από τώρα ακόμη και στους οικιακούς πελάτες τους την πρόσβαση σε ενεργειακές πλατφόρμες, ώστε μέσα από επεξηγηματικά γραφήματα να μπορούν να αναλύσουν την ενεργειακή τους κατανάλωση και το κόστος, αλλά και να «εκπαιδευτούν» με απλό και ανταποδοτικό τρόπο σε θέματα ενεργειακής αποδοτικότητας, μέσω παροχής «πράσινων» συμβουλών. 

Άλλοι προμηθευτές διαθέτουν για τους επιχειρηματικούς τους πελάτες υπηρεσίες τηλεμέτρησης της κατανάλωσης σε πραγματικό χρόνο για ολόκληρες εγκαταστάσεις ή για συγκεκριμένα τμήματα της παραγωγής. Μέσω αυτών των υπηρεσιών, πέρα από την ανάλυση της ενεργειακής κατανάλωσης, οι εταιρικοί πελάτες έχουν τη δυνατότητα να λαμβάνουν αυτόματες ειδοποιήσεις όταν τα όρια συγκεκριμένων μετρήσεων υπερβαίνουν τα όρια που θα θέσουν οι ίδιοι. 

Σε ανοδική πορεία το πελατολόγιο της ΖενίΘ και στην Αττική 

Τα πρώτα απτά δείγματα της επιτυχίας της νέας εμπορικής πολιτικής της, δηλαδή της επέκτασής της στην αγορά ρεύματος και της προμήθειας φυσικού αερίου όπου στην Ελλάδα υπάρχουν δίκτυα διανομής, έχει λάβει ήδη η ΖενίΘ. Ενδεικτικό είναι πως η εταιρεία διευρύνει σε σταθερή βάση την πελατειακή της βάση στην Αττική, με συνέπεια να προέρχεται από το Λεκανοπέδιο το 20-25% των καταναλωτών που προμηθεύει με ρεύμα. Παράλληλα με την ενίσχυση του πελατολογίου της στην Αττική, όπως έχει εξαγγείλει ο γενικός διευθυντής της ΖενίΘ, ο Federico Regola, η εταιρεία σχεδιάζει να αποκτήσει σε σύντομο χρονικό διάστημα και φυσική παρουσία στο Λεκανοπέδιο, με τη δημιουργία γραφείων. 

Αποτελώντας μετεξέλιξη της Εταιρείας Παροχής Αερίου (ΕΠΑ) Θεσσαλονίκης-Θεσσαλίας, η ΖενίΘ έχει περιέλθει πλέον κατά 100% στην ιταλική Eni, η οποία εξαγόρασε το 51% που κατείχε η ΔΕΠΑ. Έτσι, με παρακαταθήκη την πελατειακή βάση που είχε «χτίσει» από το 2000 η ΕΠΑ Θεσσαλονίκης-Θεσσαλίας στις δύο Περιφέρειες, ως κορυφαίος πάροχος φυσικού αερίου στην Ελλάδα σε αριθμό συνδέσεων, η εταιρεία προχωρά στα καινούργια επιχειρηματικά της βήματα, υπό τη νέα μετοχική της σύνθεση και τη νέα εμπορική της «ταυτότητα». 

Αφετηρία αυτών των βημάτων ήταν τα «πακέτα» φυσικού αερίου και ηλεκτρικής ενέργειας, καθώς ήταν η πρώτη εταιρεία που λάνσαρε στην Ελλάδα συνδυαστικά συμβόλαια και των δύο ενεργειακών προϊόντων. Μία κίνηση που, όπως αποδεικνύεται από την πορεία της εταιρείας στο χρονικό διάστημα που μεσολάβησε, αποτέλεσε πετυχημένη συνταγή για την περαιτέρω διείσδυσή της. Ενδεικτικό είναι πως στο σύνολο των συμβολαίων που εξυπηρετεί το 70% αφορά τα συνδυαστικά προγράμματα (Dual Energy) ρεύματος και φυσικού αερίου. 

Την ίδια στιγμή, η ΖενίΘ εμπλουτίζει συνεχώς τις παρεχόμενες υπηρεσίες προς τους πελάτες της. Πρόσφατο παράδειγμα το Energy Saving Toolkit, μια εφαρμογή που δίνει τη δυνατότητα στον καταναλωτή να εξοικονομεί ενέργεια και χρήματα σε ετήσια βάση, με βάση τα προγράμματα που χρησιμοποιεί.

Πρόκειται για μια δωρεάν εφαρμογή που φιλοξενείται στην ιστοσελίδα της ZeniΘ και επιτρέπει στους καταναλωτές να συγκρίνουν τα συστήματα θέρμανσης και παραγωγής ζεστού νερού (Smart Home Heating), τα συστήματα φωτισμού (Smart Home Lighting) και τους λαμπτήρες (Lightbulbs Comparison) που χρησιμοποιούν και ποια μπορούν να επιλέξουν εναλλακτικά ανάλογα με τις ανάγκες τους. Έτσι μπορούν να ενημερώνονται για το οικονομικό και ενεργειακό όφελος για το σπίτι τους και να εξοικονομούν επιλέγοντας το πρόγραμμα που τους εξυπηρετεί.

«Έρχεται» εργαλείο σύγκρισης τιμών από τη ΡΑΕ 

Για την αντιπαραβολή των τιμολογίων που προσφέρουν όλοι οι εγχώριοι προμηθευτές, οι καταναλωτές θα μπορούν σύντομα να αξιοποιήσουν ένα ηλεκτρονικό εργαλείο σύγκρισης των τιμών των ενεργειακών προϊόντων, το οποίο ετοιμάζει η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ). Στόχος της ΡΑΕ είναι η πλατφόρμα να είναι έτοιμη εντός της χρονιάς, δίνοντας τη δυνατότητα στους καταναλωτές να αναλύσουν τις χρεώσεις των προμηθευτών ρεύματος και φυσικού αερίου και έτσι να αποκτήσουν εύκολα ξεκάθαρη εικόνα για το ποιες είναι οι πλέον συμφέρουσες από άποψης κόστους. Έτσι, θα συμβάλει στη μεγαλύτερη διαφάνεια των εμπορικών πολιτικών των προμηθευτών ενεργειακών προϊόντων και, κατά συνέπεια, στην ενίσχυση του ανταγωνισμού. 

Μέσω της υπηρεσίας αρχικά θα αναλύονται τα ανταγωνιστικά σκέλη των τιμολογίων, ώστε να μπορούν οι καταναλωτές να κάνουν τη σύγκριση των χρεώσεων που προσφέρουν οι προμηθευτές. Παράλληλα, θα παρουσιάζονται και τα πλήρη κόστη κάθε τιμολογίου, δηλαδή το άθροισμα του ανταγωνιστικού σκέλους και των ρυθμιζόμενων χρεώσεων, ώστε τα νοικοκυριά και οι επιχειρήσεις να έχουν τη δυνατότητα να εκτιμήσουν το συνολικό ποσό του λογαριασμού που θα λάμβαναν, δηλαδή το πλήρες ενεργειακό τους κόστος. 

Ήδη από το 2015 στις προτάσεις της για μια νέα συμφωνία για τους καταναλωτές ενέργειας, η Κομισιόν επισημαίνει μεταξύ άλλων πως μία από τις προκλήσεις για τη σωστή λειτουργία της αγοράς είναι να αντιμετωπισθεί η έλλειψη κατάλληλης ενημέρωσης των καταναλωτών για τα ενεργειακά τους κόστη και την κατανάλωση, όπως επίσης και η δυσκολία που φαίνεται πολλές φορές να αντιμετωπίζουν τα νοικοκυριά και οι επιχειρήσεις στο να εντοπίσουν τις ευκαιρίες στην αγορά. 

Σε αυτό το πλαίσιο, σύμφωνα με την Κομισιόν, τα εργαλεία σύγκρισης τιμών μπορούν να παίξουν κρίσιμο ρόλο, ώστε να παράσχουν ξεκάθαρες πληροφορίες στο καταναλωτικό κοινό και έτσι να το βοηθήσουν να κάνει τις καλύτερες επιλογές για το συμφέρον του. Μάλιστα, οι Βρυξέλλες επισήμαιναν πως η σημασία τους είναι τόσο μεγάλη, που θα πρέπει να έχουν πρόσβαση σε αυτά και όσοι καταναλωτές δεν έχουν σύνδεση στο ίντερνετ, χρησιμοποιώντας γι’ αυτόν τον σκοπό άλλα «κανάλια» πρόσβασης.

Eurostat: Μείωση τιμών 

Απτές ενδείξεις για την επίδραση του εγχώριου ανταγωνισμού στην πτώση των τιμών δίνουν τα στοιχεία της Eurostat για τα οικιακά τιμολόγια ρεύματος κατά το δεύτερο μισό του 2017, σε όλα τα κράτη-μέλη. Έτσι, σύμφωνα με αυτά τα στοιχεία, η Ελλάδα συγκαταλέγεται στις χώρες όπου καταγράφηκαν αισθητές μειώσεις των οικιακών τιμολογίων ρεύματος, καθώς στο συγκεκριμένο χρονικό διάστημα η μέση τιμή της κιλοβατώρας διαμορφώθηκε στα 0,162 ευρώ, παρουσιάζοντας ελάττωση κατά 6% από το β’ μισό του 2016, όταν άγγιζε τα 0,1723 ευρώ ανά κιλοβατώρα. 

Η μείωση για τα ελληνικά νοικοκυριά προήλθε από την πτώση της «καθαρής» τιμής της κιλοβατώρας (δηλαδή χωρίς τις ρυθμιζόμενες χρεώσεις, τα τέλη και τον ΦΠΑ), η οποία διαμορφώθηκε στα 0,109 ευρώ από 0,1185. Κάτι που, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, πρέπει να αποδοθεί στην προσφορά οικονομικότερων χρεώσεων και προσφορών από τους προμηθευτές, για την αύξηση του πελατολογίου τους. Εξάλλου, οι αλλαγές που έχουν γίνει στο μεταξύ στις ρυθμιζόμενες χρεώσεις, όπως στο ΕΤΜΕΑΡ και τις ΥΚΩ, τέθηκαν σε εφαρμογή από την 1η Ιανουαρίου του 2018 και επομένως δεν επηρέασαν την τελικά διαμορφούμενη τιμή έως το τέλος του 2017. 

Αξιοσημείωτο είναι επίσης πως, στο δεύτερο μισό του 2017, σε μόλις τρεις άλλες ευρωπαϊκές χώρες καταγράφηκαν μεγαλύτερες μειώσεις από τη χώρα μας, και συγκεκριμένα στην Ιταλία (-11,1%), την Κροατία (-7,5%) και τη Σλοβακία. Μείωση της τιμής της ηλεκτρικής ενέργειας καταγράφηκε και σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, αν και ήταν πολύ μικρότερη, αγγίζοντας μόλις το 0,2%. Κάτι που οφείλεται στο γεγονός ότι σε αρκετές χώρες οι τιμές πήραν την... ανηφόρα, φτάνοντας ακόμη και σε διψήφια ποσοστιαία αύξηση στην περίπτωση της Κύπρου (12,6%). Αυξήσεις σημειώθηκαν μεταξύ άλλων στη Ρουμανία (7,2%), τη Μάλτα (7,1%), την Εσθονία (6,5%) και τη Βρετανία (5,3%).

«Είσοδος» της Motor Oil στον κλάδο μέσω της NRG 

Σε διπλή «ψήφο εμπιστοσύνης» ερμηνεύεται η εξαγορά του 90% της NRG από τη Motor Oil (Ελλάς) του Ομίλου Βαρδινογιάννη, έναν από τους μεγαλύτερους ενεργειακούς ομίλους τόσο στην Ελλάδα όσο και στην ευρύτερη περιοχή της νοτιοανατολικής Ευρώπης. Έτσι, η συγκεκριμένη κίνηση υποδηλώνει κατ’ αρχάς τις θετικές προοπτικές που «βλέπει» ο Όμιλος στο άνοιγμα της αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας. Παράλληλα, αποτελεί έμπρακτη αναγνώριση της επιχειρηματικής πορείας που έχει διαγράψει από το 2012 η εταιρεία του Ενεργειακού Ομίλου Χανδρή στον τομέα της προμήθειας ρεύματος, πάνω στην οποία η Motor Oil θα «χτίσει» τα επόμενα βήματά της. 

Έτσι, η NRG έχει εξελιχθεί σε μία από τις πλέον εξειδικευμένες εταιρείες εμπορίας ηλεκτρικής ενέργειας τόσο στην Ελλάδα όσο και στις όμορες χώρες. Κάτι που αποτυπώνεται στην ανάπτυξη του κύκλου εργασιών της, ο οποίος τη χρήση 2017 διαμορφώθηκε σε 86 εκατ. ευρώ έναντι 48,5 εκατ. ευρώ το 2016 και 16,5 εκατ. ευρώ το 2015. 

Παράλληλα, έχοντας στον «πυρήνα» της επιχειρηματικής της πολιτικής την ολοκληρωμένη εξυπηρέτηση του Έλληνα καταναλωτή, μέσω παροχής υψηλού επιπέδου υπηρεσιών, η εταιρεία συγκεντρώνει ήδη στο χαρτοφυλάκιό της μεγάλους επιχειρηματικούς ομίλους και μικρομεσαίες επιχειρήσεις, καθώς και ένα σημαντικό μερίδιο οικιακών καταναλωτών. Έτσι, αποτελεί αυτήν τη στιγμή τον τέταρτο μεγαλύτερο εναλλακτικό πάροχο στη χώρα μας, με μερίδιο που τον Μάιο άγγιζε το 1,28%, από το οποίο το 0,83% προερχόταν από τη μέση τάση και το 0,44 από τη χαμηλή. Όπως είναι φυσικό, υπό τη μετοχική της σύνθεση, η εταιρεία διευρύνει κατακόρυφα τις δυνατότητές της για να κάνει πολύ πιο αισθητή την παρουσία της στην αγορά, στην οποία η «είσοδος» του Ομίλου Βαρδινογιάννη δίνει άλλη δυναμική. Ενδεικτικό είναι ότι, όπως έγινε γνωστό λίγες ημέρες μετά την ανακοίνωση της εξαγοράς, αξιοποιώντας τις συνέργειες που θα προκύψουν μετά την εξαγορά της NRG, στην αγορά ηλεκτρικής ενέργειας πρόκειται να δραστηριοποιηθεί και η Coral, θυγατρική επίσης της Motor Oil. 

Η Coral διαθέτει ένα μεγάλο πανελλαδικό δίκτυο από 740 πρατήρια υγρών καυσίμων, ενώ κατέχει μερίδιο αγοράς 23%, δύο στοιχεία που δημιουργούν τις προοπτικές για πετυχημένη προώθηση και άλλων ενεργειακών προϊόντων. Έτσι, η εταιρεία σχεδιάζει να ξεκινήσει από τον Σεπτέμβριο να διαθέτει συμβόλαια φυσικού αερίου, επεκτεινόμενη σε δεύτερη φάση σε συνδυαστικά «πακέτα» φυσικού αερίου και ρεύματος. 

Η κίνηση της Ομίλου Βαρδινογιάννη συνιστά ένα ακόμη βήμα για την ενίσχυση του ενεργειακού του αποτυπώματος, πέρα από τον κλάδο διύλισης πετρελαίου και εμπορίας πετρελαϊκών προϊόντων, όπου διατηρεί πρωταγωνιστικό ρόλο στην ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Σε αυτό το πλαίσιο, μέσω της M&M Gas που έχει συστήσει μαζί με τη Μυτιληναίος, ο Όμιλος δραστηριοποιείται ήδη στην εμπορία και προμήθεια φυσικού αερίου σε μεγάλους καταναλωτές (κυρίως εργοστάσια ηλεκτροπαραγωγής καθώς και βιομηχανίες). Επίσης, έχει ήδη παρουσία στην ηλεκτροπαραγωγή μέσω της συμμετοχής της στην Κόρινθος Power, που έχει συστήσει και πάλι με τη Μυτιληναίος, η οποία διαθέτει μία μονάδα παραγωγής ηλεκτρικού ρεύματος 436,6 MW συνδυασμένου κύκλου με καύσιμο φυσικό αέριο.

Χρησιμοποιήστε τα πλήκτρα ← → για να πλοηγηθείτε
διαβάστε επίσης

    ΑΦΙΕΡΩΜΑ Ενέργεια