Η τραγωδία στη Μάνδρα κινητοποίησε τη βιομηχανία

Μπαράζ δράσεων ΕΚΕ από εταιρείες και φορείς σε όλη την Ελλάδα
Τετάρτη, 13 Δεκεμβρίου 2017 17:42
UPD:15/12/2017 10:11
Eurokinissi/ΜΠΟΛΑΡΗ ΤΑΤΙΑΝΑ

Με ένα μπαράζ πρωτοβουλιών ενισχύθηκαν οι προσπάθειες της πολιτείας για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της πρόσφατης θεομηνίας στη Μάνδρα και ευρύτερα στην περιοχή της Δυτικής Αττικής. Οι εξελίξεις ανέδειξαν πόσο καταστροφική μπορεί να αποβεί για την κοινωνία και το περιβάλλον η απουσία κοινωνικής υπευθυνότητας των αρμόδιων δημοσίων αρχών, που επέτρεψαν τη δόμηση σε ρέματα και κοίτες ποταμών. Εκεί αναζητούνται άλλωστε οι ευθύνες για την τραγωδία, ενώ αξιοσημείωτο είναι ότι το καταστροφικό γεγονός ανέδειξε και τα αντανακλαστικά της αγοράς. 

Παρακάτω αναφέρουμε ενδεικτικές πρωτοβουλίες:

Με την άμεση δωρεά τσιμέντου και αδρανών υλικών, αλλά και την προσφορά ευρύτερης υλικοτεχνικής βοήθειας, ο όμιλος ΤΙΤΑΝ στήριξε, από την πρώτη στιγμή, τα θύματα των καταστροφικών πλημμυρών. Η εταιρεία διέθεσε στις αρμόδιες αρχές ποσότητες τσιμέντου και αδρανών υλικών, προκειμένου να αντιμετωπιστούν επείγουσες επισκευαστικές ανάγκες σε υποδομές δημοσίου συμφέροντος, ενώ διέθεσε και ειδικά μηχανήματα για τη διάνοιξη των δρόμων και την απομάκρυνση των φερτών υλικών. Επίσης εργαζόμενοι του ομίλου συνεισφέρουν εθελοντικά στην αντιμετώπιση των αναγκών των κατοίκων της πληγείσας περιοχής.

Με 500.000 ευρώ σε τρόφιμα η ΑΒ Βασιλόπουλος δεσμεύθηκε να στηρίξει έως το τέλος του έτους τα νοικοκυριά που έχουν πληγεί από τις πλημμύρες. Παράλληλα, προχώρησε στην υλοποίηση ολοκληρωμένου προγράμματος στήριξης των εργαζομένων στις εγκαταστάσεις της στη Μάνδρα και ιδιαίτερα όσων κατοικούν στην περιοχή. Ας σημειωθεί ότι η ΑΒ Βασιλόπουλος δραστηριοποιείται περισσότερα από 22 χρόνια στη Μάνδρα Αττικής με ένα Κέντρο Διανομής που περιλαμβάνει τρεις από τις μεγαλύτερες αποθήκες του δικτύου της πανελλαδικά και απασχολεί περισσότερους από 400 κατοίκους της περιοχής.

Εκπτώσεις 20% σε όλα τα προϊόντα της από τις 20 έως τις 22 Νοεμβρίου στα καταστήματα των πληγεισών περιοχών: κατάστημα Ελευσίνας (Εθνικής Αντιστάσεως, Πλάτωνος 1 Αριστοτέλους), Ασπρόπυργου (Φυλής και Θρασυβούλου 1) και Μεγάρων (42ο χλμ. Παλαιάς Οδού Αθηνών - Κορίνθου) ανακοίνωσε η Lidl Ελλάς, που έλαβε και επιπλέον μέτρα για να διευκολύνει και να στηρίξει τους συμπολίτες μας. Για το λόγο αυτό, σε συνεννόηση με τις δημοτικές αρχές Μάνδρας και Μεγαρέων προώθησε ποσότητες εμφιαλωμένου νερού για την κάλυψη άμεσων αναγκών.

Ας σημειωθεί ότι πολλές εταιρείες που διατηρούν παρουσία στην περιοχή υπέστησαν ζημιές, ενώ αναλαμβάνουν και οι ίδιες πρωτοβουλίες υποστήριξης των εκατοντάδων εργαζομένων τους αλλά και της τοπικής κοινωνίας και οικονομίας. Ανάμεσά τους η Johnson & Johnson Hellas, η Praktiker HELLAS, που από την πρώτη στιγμή του συμβάντος βρέθηκε σε επικοινωνία με τον δήμο και τοπικές ΜΚΟ για τη διάθεση θερμαντικών, εργαλείων και εξοπλισμού αποκατάστασης των ζημιών, ενώ σχεδιάζει περαιτέρω δράσεις σε κτιριακές εγκαταστάσεων στην περιοχή που έχουν υποστεί ζημιές. 

Οι εργαζόμενοι και η διοίκηση του Ομίλου ΕΛ.ΠΕ. δεσμεύθηκαν από την πρώτη στιγμή να σταθούν δίπλα στους πληγέντες με κάθε διαθέσιμο μέσο. Σε πρώτη φάση ο όμιλος διέθεσε αυτοκίνητα από τα Διυλιστήρια Ασπροπύργου και Ελευσίνας για τις μεταφορές κατοίκων και αγαθών στις πληγείσες περιοχές. Επίσης, χορηγήθηκε ποσότητα καυσίμων για την κίνηση των μηχανημάτων του Δήμου Μάνδρας -Ειδυλλίας, ενώ για την αντιμετώπιση των πρώτων αναγκών διανεμήθηκαν νερό, τρόφιμα και κλινοσκεπάσματα. Σημειώνεται ότι κλιμάκιο της ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ συναντήθηκε άμεσα με τους αρμόδιους φορείς της πολιτείας, με αντικείμενο επιπλέον δράσεις. 

Η κινητοποίηση του επιχειρηματικού κόσμου επεκτάθηκε και επιχειρήσεις από όλη την επικράτεια έσπευσαν να προσφέρουν βοήθεια.

Έτσι, το Φυσικό Μεταλλικό Νερό «Θεόνη» σε συνεργασία με τον Δήμο Μουζακίου Καρδίτσας απέστειλε εμφιαλωμένο νερό για να καλύψει τις πρώτες ανάγκες των κατοίκων, ενώ η εταιρεία Κωτσόβολος διέθεσε πάνω από 100 θερμαντικά σώματα μέσω της δράσης «Όλοι μαζί μπορούμε» του ΣΚΑΪ. Η εταιρεία πρόσφερε επίσης πάνω από 200 ψυγεία, πλυντήρια, κουζίνες και 200 μικροσυσκευές (όπως φούρνοι μικροκυμάτων, βραστήρες, ηλεκτρικές σκούπες, καφετιέρες κ.ά.) για τη διάθεσή τους σε οικογένειες με δυσκολία αντικατάστασής τους. 

Επίσης η Αθηναϊκή Ζυθοποιία, έχοντας λάβει γνώση του οξύτατου προβλήματος υδροδότησης στις περιοχές της Δυτικής Αττικής, παρέδωσε 5.000 λίτρα εμφιαλωμένο νερό ΙΟΛΗ στον Δήμο Νέας Περάμου, για να διανεμηθούν στους κατοίκους που έχουν ανάγκη. Πρόκειται μια κίνηση που αποτελεί ένα πρώτο βήμα ανταπόκρισης στις ανάγκες των πληγέντων. Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία εξετάζει περαιτέρω δράσεις και ανακοίνωσε ότι βρίσκεται στη διάθεση της πολιτείας για οποιασδήποτε περαιτέρω ενίσχυση χρειαστεί στην αντιμετώπιση των έκτακτων συνθηκών που βιώνουν οι κάτοικοι της Δυτικής Αττικής.

Η Mondelez και οι άνθρωποί της στάθηκαν επίσης δίπλα στους κατοίκους της Μάνδρας Αττικής προσφέροντας την έμπρακτη στήριξή τους. Ειδικότερα, η εταιρεία προσέφερε στον Δήμο Μάνδρας ποσότητες σοκολάτας Lacta και Υγείας Παυλίδη, προκειμένου να διανεμηθούν στους πληγέντες. Επιπλέον, οι εργαζόμενοι σε μια δράση εθελοντικού χαρακτήρα συγκέντρωσαν είδη καθαρισμού για τους κατοίκους της Μάνδρας. Όπως επισημαίνουν στελέχη της εταιρείας, η προσωπική συνεισφορά των εργαζομένων, στο πλαίσιο εθελοντικών δράσεων -τόσο μέσω της συγκέντρωσης υλικών αγαθών όσο και μέσω εθελοντικής εργασίας- αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της φιλοσοφίας της Mondelez.

Από την πλευρά της η MISKO προσέφερε έναν τόνο ζυμαρικών. Όπως σημείωνε η εταιρεία σε ανακοίνωσή της, σε συνεργασία με τον Δήμο Μάνδρας-Ειδυλλίας, στέκεται και θα σταθεί αρωγός μέχρι την αποκατάσταση των ζημιών. Με ευαισθησία και ευθύνη, η Misko βρίσκεται πάντα στην πρώτη γραμμή βοηθείας, προσπαθώντας να ανακουφίσει με τον δικό της τρόπο τους πληγέντες.

Πρωτοβουλία συγκέντρωσης τροφίμων και ειδών πρώτης ανάγκης για τους πληγέντες στον Δήμο Μάνδρας ανέλαβε η εταιρεία πληροφορικής Data Communication.

Σε συνεργασία με το «Όλοι Μαζί Μπορούμε» η διοίκηση και οι εργαζόμενοι της Data Communication συγκέντρωσαν έπειτα από το κάλεσμα της εταιρείας τρόφιμα και είδη καθημερινής ανάγκης, προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι άμεσες ανάγκες από τα σοβαρότατα προβλήματα εξαιτίας της κακοκαιρίας που έπληξε την περιοχή. 

Τα είδη που συγκεντρώθηκαν παραδόθηκαν από εκπροσώπους της εταιρείας την Παρασκευή 24 Νοεμβρίου στο Μαρούσι στην πλατεία ΗΣΑΠ, σημείο που είχε ορίσει το «Όλοι Μαζί Μπορούμε» και μεταφέρθηκαν από εκεί στη Μάνδρα.

35 εταιρείες

Επίσης με μια συντονισμένη κινητοποίηση τα μέλη της πρωτοβουλίας Ελλα-Δικα Μας βρέθηκαν κοντά στους πληγέντες από την πρόσφατη κακοκαιρία κατοίκους της δυτικής Αττικής αναδεικνύοντας ταυτόχρονα τη δυναμική που έχει αποκτήσει η εθελοντική αυτή κίνηση, της ένωσης των δυνάμεων επιχειρήσεων που αναπτύσσουν παραγωγή στην Ελλάδα. Σύμφωνα με τον Άγι Πιστιόλα (φωτογραφία), διευθυντή Marketing και Εξαγωγών της Agrino και πρόεδρο της πρωτοβουλίας Ελλα-Δικα Μας, στην περίπτωση των συνεπειών της ισχυρής βροχόπτωσης στη Μάνδρα «κινητοποιήθηκαν άμεσα όλα τα μέλη της πρωτοβουλίας και εστάλησαν και στέλνονται ακόμα σημαντικές ποσότητες άμεσων προς χρήση προϊόντων ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ στις περιοχές Μάνδρας και Νέας Περάμου για τη στήριξη των πληγέντων συνανθρώπων μας».

Ειδικότερα, τα μέλη-επιχειρήσεις του Ελλα-Δικα Μας συγκέντρωσαν και προσέφεραν μέχρι στιγμής τα εξής προϊόντα ώστε οι πληγέντες να καλύψουν ορισμένες από τις πρώτες, άμεσες ανάγκες τους: 20.000 μπουκάλια νερό 1,5L, 22.000 τεμάχια προσωπικής υγιεινής, 1.944 τεμάχια λεμονάδα 250ml, 110 κιβώτια τοματικά, 120 κιβώτια κατεψυγμένα ζυμαρικά, 1.200 κιβώτια ζυμαρικά Σπαγγέτι, 240 κιβώτια αλεύρι, 1.300 τεμάχια αρτοποιήματα, 2 παλέτες χαρτικά και 120 κιβώτια φιάλες υγραερίου.

Η στήριξη της κοινωνίας αποτελεί προτεραιότητα της συνεργασίας των ελληνικών επιχειρήσεων Ελλα-Δικα Μας, η οποία, στο πλαίσιο της αποστολής της για την προώθηση και ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας, θέτει στο επίκεντρο των δράσεών της πρωτοβουλίες που έχουν ως στόχο την υποστήριξη των ευπαθών κοινωνικών ομάδων και τη διεύρυνση υποστηρικτικών κοινωνικών δομών.

Σήμερα στην πρωτοβουλία Ελλα-Δικα Μας συμμετέχουν οι εταιρείες: Agrino, ΕΨΑ, Νιτσιάκος, Λουξ, Καλαμάτα Παπαδημητρίου, Ζαγόρι, ΜΕΓΑ, Ήλιος, Νήσος, ΑΓΑΝ, Βίκος, Αναψυκτικά Φλώρινας Δινάκη, Brava, ΕΖΑ, Eυβοϊκή Zύμη, Ποτοποιία Βαρβαγιάννη, SKAG, Κύκνος, Hellas Frost, Petrou Nuts, ΠΑΚΟ, Captain’s, Βιολάντα, Κτήμα Γεροβασιλείου, Endless-Ευρωχαρτική, The Writing Fields, Ελληνικά Εκλεκτά Έλαια, Aυγά Βλαχάκη, Χαϊτογλου, Galenica, Camper-Gaz, Μανδρέκας, Χρυσά Αυγά, Cretan Olive Mill.

Δυναμικό «παρών» στο πλευρό των δοκιμαζόμενων κατοίκων της Μάνδρας Αττικής δήλωσε η εταιρεία ΓΙΩΤΗΣ, με προσφορά περισσότερων από 50.000 μερίδων σε βασικά προϊόντα διατροφής και 3 τόνους αλεύρι.

Έμφαση δόθηκε σε βρεφικά προϊόντα, όπως γάλα Sanilac και κρέμες Φαρίν Λακτέ ΓΙΩΤΗΣ. Επίσης, χορηγήθηκαν προϊόντα βασικής διατροφής για όλη την οικογένεια, όπως Άνθος Αραβοσίτου, Πουρές και Αλεύρι για Όλες τις Χρήσεις. Tη συμπαράστασή του στους πληγέντες δήλωσε εκ μέρους της εταιρείας ο Μάριος Παπαθανασίου, εμπορικός διευθυντής της ΓΙΩΤΗΣ Α.Ε. τονίζοντας τη δέσμευση της ΓΙΩΤΗΣ από την ίδρυσή της μέχρι σήμερα για κοινωνική συνεισφορά, ευαισθησία και στήριξη των παιδιών και της οικογένειας.

Κοινωνικό Πλυντήριο

Χαρακτηριστική ήταν στην περιοχή της Μάνδρας και η παρουσία του «Κοινωνικού Πλυντηρίου» του Skip, από την Unilever Hellas. Οι κάτοικοι μετέφεραν ρούχα λασπωμένα και βαριά από τα νερά στο Κοινωνικό Πλυντήριο, το οποίο από την πρώτη στιγμή βρέθηκε κοντά στους πληγέντες. Μέσα από το μηχανισμό που στήθηκε δόθηκε η δυνατότητα στους ιδιαίτερα επιβαρυμένους συμπολίτες μας να παραλάβουν καθαρά και στεγνά τα ρούχα τους την επόμενη ημέρα, για να μπορέσουν να διατηρήσουν στοιχειωδώς την ποιότητα ζωής τους, που έχει πληγεί ανεπανόρθωτα. Η έλλειψη νερού και ρεύματος σε πολλές γειτονιές της Μάνδρας επί σειρά ημερών και η καθημερινή επαφή με τις λάσπες κατέστησε ζωτικής σημασίας την υπηρεσία του Κοινωνικού Πλυντηρίου, στην Κεντρική Πλατεία της Μάνδρας. 

Πολλοί εκπαιδευτικοί οργανισμοί και σύλλογοι νέων πρόσφεραν επίσης στήριξη, με ενδεικτική την πρωτοβουλία του ΙΕΚ ΔΕΛΤΑ Αθήνας, με σπουδαστές, καθηγητές και διοικητικό προσωπικό να ενώνουν τις δυνάμεις τους με σκοπό να στηρίξουν τους πληγέντες κατοίκους. Οι άνθρωποι του ΙΕΚ συγκεντρώνουν τρόφιμα, ζεστά ρούχα και παιχνίδια στην οδό Ιπποκράτους 22 και τα προσφέρουν στους συνανθρώπους μας στον Δήμο Μάνδρας.

Λαμβάνοντας υπόψη τις έκτακτες ανάγκες των κατοίκων της περιοχής, η ACS, εταιρεία του Ομίλου Quest, ανέλαβε τη δωρεάν αποστολή συγκεκριμένων ειδών ανάγκης από τα καταστήματα ΑCS όλης της χώρας. Συγκεκριμένα από τη Δευτέρα 27/11/17 έως και την Παρασκευή 15/12/17 η εταιρεία καλεί τους πολίτες σε όλη την Ελλάδα να συγκεντρώσουν συγκεκριμένα τρόφιμα και είδη πρώτης ανάγκης για τους πλημμυροπαθείς και να τα παραδίδουν στα καταστήματα της ACS πανελλαδικά. Η ACS θα τα μεταφέρει δωρεάν και με ασφάλεια στο Κέντρο Logistics (διαχείρισης) της Περιφέρειας Αττικής. Βάσει των αναγκών, τα απαιτούμενα είδη προς συγκέντρωση είναι: Α’ Κατηγορία: Γαλότσες, Κουβέρτες, Β’ Κατηγορία: Εμφιαλωμένα Νερά, Τρόφιμα που διατηρούνται εκτός ψυγείου και κατά προτίμηση να είναι άμεσης κατανάλωσης (κονσέρβες, συσκευασμένα μπισκότα, φρυγανιές κ.λπ.), γάλατα μακράς διάρκειας, τα οποία διατηρούνται εκτός ψυγείου, π.χ. Εβαπορέ) και Γ` Κατηγορία: Σκούπες, φαράσια, φτυάρια.

Η τεχνολογία 

Οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας προσέφεραν επιπλέον παροχές ανακοινώνοντας ειδικά προγράμματα για τη στήριξη των συνδρομητών τους στις πληγείσες περιοχές. Ενδεικτικά σημειώνεται ότι η Cosmote ανακοίνωσε ειδικά πακέτα παροχών για τους συνδρομητές της σε Μάνδρα, Νέα Πέραμο, Μέγαρα Αττικής και στο νησί της Σύμης που κηρύχθηκαν σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης λόγω των έντονων καιρικών φαινομένων. Επίσης, η εταιρεία ανέστειλε κάθε διαδικασία για -οριστική ή προσωρινή- φραγή για όλες τις συνδέσεις σταθερής, κινητής και τηλεόρασης στις επίμαχες περιοχές.

Επίσης η WIND σταμάτησε τη διαδικασία φραγής εισερχομένων-εξερχομένων κλήσεων στις συνδέσεις συμβολαίου όλο τον Νοέμβριο.

Επιπλέον, η WIND Ελλάς ενημέρωσε ότι από την πρώτη στιγμή το Εθνικό Κέντρο Διαχείρισης Δικτύου έχει θέσει υπό 24ωρη παρακολούθηση την περιοχή της Δυτικής Αττικής για άμεση αποκατάσταση τυχόν τεχνικών θεμάτων, με στόχο την απρόσκοπτη λειτουργία των υποδομών κινητής, σταθερής και Internet, κάτω από εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες.

Η Cyta μηδένισε τους λογαριασμούς σταθερής και κινητής συμβολαίου με ημερομηνία έκδοσης 01.12.2017, ανέστειλε τις διαδικασίες φραγής υπηρεσιών σταθερής και κινητής συμβολαίου μέχρι και τις 31.12.2017, για όλους τους οικιακούς και επιχειρηματικούς πελάτες. 

Επίσης η Nova δεσμεύθηκε να παράσχει κάθε, σχετική με τις υπηρεσίες της, δυνατή βοήθεια και διευκόλυνση προς τους συνδρομητές της που ζουν στις πληγείσες περιοχές. Μάλιστα σε πρώτη φάση μέχρι την Κυριακή 17 Δεκεμβρίου 2017 παύει κάθε διαδικασία φραγής, προσωρινής ή οριστικής, για όλες τις υπηρεσίες της (internet, σταθερή τηλεφωνία, συνδρομητική TV) για τις περιοχές της Μάνδρας, της Νέας Περάμου, των Μεγάρων και της Σύμης.

Επίσης ως ελάχιστο δείγμα έμπρακτης συμπαράστασης στους κατοίκους που επλήγησαν, η διοίκηση της ΔΕΗ Α.Ε. αποφάσισε να προχωρήσει σε ρυθμίσεις για την εξόφληση των οφειλών τους και να ανασταλούν οι διακοπές της ηλεκτροδότησης στoυς δοκιμαζόμενους δήμους μέχρι το τέλος του 2017.

Οι τράπεζες

Με αφορμή την κακή συγκυρία έδειξαν το κοινωνικό τους πρόσωπο και οι τράπεζες. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι η Alpha Bank, προκειμένου να συμβάλει στην άμεση αντιμετώπιση των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι πληγέντες από τις πρόσφατες πλημμύρες στη Δυτική Αττική, προσφέρει καθημερινά 300 μερίδες ζεστού φαγητού στο Κοινωνικό Παντοπωλείο του Δήμου Μάνδρας, καθώς και περίπου 4.000 τεμάχια τροφίμων μακράς διαρκείας και είδη ρουχισμού.

Για τη διευκόλυνση της αποπληρωμής στεγαστικών, καταναλωτικών δανείων και καρτών, η τράπεζα παρέχει επίσης τη δυνατότητα άτοκης αναστολής πληρωμών για δύο μήνες σε πελάτες της που είναι κάτοικοι των περιοχών Μάνδρας, Μεγάρων, Μαγούλας και Νέας Περάμου. Οι πελάτες μπορούν να κάνουν χρήση αυτής της δυνατότητας κατόπιν αιτήσεως στα καταστήματα συνεργασίας τους, έως την 31.1.2018.

Επιπλέον, προκειμένου να συμβάλει κατά το δυνατόν στην αποκατάσταση των συναλλαγών με κάρτες στις πληγείσες περιοχές, η τράπεζα θα προβεί στην αντικατάσταση των κατεστραμμένων τερματικών στις επιχειρήσεις πελάτες της που έχουν υποστεί ζημίες από τις πλημμύρες, ενώ θα αναλάβει και τυχόν δαπάνες για την τεχνική υποστήριξη ή το ενοίκιο του νέου τερματικού για τους επόμενους έξι μήνες.

Η Tράπεζα Πειραιώς, με αίσθημα ευθύνης, ανταποκρίνεται στις ανάγκες των πελατών της σε Μάνδρα και Νέα Πέραμο Αττικής, καθώς και στη Σύμη. Το δίκτυο καταστημάτων της βρέθηκε στη διάθεση ιδιωτών, επαγγελματιών και επιχειρήσεων στις πληγείσες περιοχές, έτοιμο να παράσχει ενημέρωση και συνδρομή.

Σε αναστολή των ενεργειών είσπραξης των απαιτήσεών της προχώρησε η Eurobank, σε ένδειξη συμπαράστασης προς τους πληγέντες από τις πρόσφατες καταστροφικές πλημμύρες στις περιοχές Μάνδρας και Νέας Περάμου.

Υπηρεσίες Υγείας

Ο δρ. Γεώργιος Σταματίου, πρόεδρος Διοικητικού Συμβουλίου Ομίλου ΙΑΣΩ, η Χριστίνα Ταμπουρέα, εμπορική διευθύντρια του Ομίλου ΙΑΣΩ και η Νάνσυ Χριστοπούλου, product manager του Ομίλου ΙΑΣΩ επισκέφτηκαν το Δημαρχείο της Μάνδρας και συζήτησαν τα προβλήματα υγείας των κατοίκων 

Ο δρ. Γεώργιος Σταματίου δεσμεύθηκε ότι η οικογένεια του ΙΑΣΩ και του ΙΑΣΩ Παίδων γίνεται αρωγός και είναι κοντά στους συνανθρώπους μας που δοκιμάζονται. Μάλιστα το ΙΑΣΩ αναλαμβάνει δωρεάν όλους τους τοκετούς για τους πληγέντες και το ΙΑΣΩ Παίδων προσφέρει δωρεάν εξετάσεις από παιδιάτρους σε όλα τα παιδιά της Μάνδρας.

Ο αθλητισμός

Δυναμικό «παρών» στην τοπική κοινωνία έδωσαν αθλητικοί σύλλογοι και ΠΑΕ. Ενδεικτική είναι η κινητοποίηση του κόσμου του Ολυμπιακού. 

Με εντολή του ηγέτη του Ολυμπιακού Βαγγέλη Μαρινάκη η ΠΑΕ συγκέντρωσε μεγάλη ποσότητα τροφίμων, νερού, ειδών καθημερινής ανάγκης, προκειμένου να τα διαθέσει άμεσα στον Δήμο Μάνδρας-Ειδυλλίας. 

Ο μηχανισμός της ομάδας αντέδρασε άμεσα και όλα αυτά τα είδη πρώτης ανάγκης διανεμήθηκαν άμεσα στους ανθρώπους οι οποίοι επλήγησαν από τις φονικές πλημμύρες των προηγούμενων ημερών.  Η αντιπροσωπεία των «ερυθρολεύκων», με επικεφαλής τον διευθύνοντα σύμβουλο της Καραϊσκάκης ΑΕ Βασίλη Βασιλειάδη, καθώς και στελέχη από το Προπονητικό Κέντρο του Ολυμπιακού, την Καραϊσκάκης ΑΕ και την ΠΑΕ Ολυμπιακός βρέθηκαν από την πρώτη ημέρα στον τόπο της καταστροφής, επισκέφθηκαν το Δημαρχείο Μάνδρας-Ειδυλλίας και παρέδωσαν το υλικό, ώστε να διανεμηθεί στους πληγέντες κατοίκους της περιοχής. Είναι επίσης σημαντικό ότι η ΠΑΕ Ολυμπιακός άνοιξε τις αποθήκες του Προπονητικού Κέντρου στον Ρέντη προκειμένου να προσθέσει στην «ερυθρόλευκη» βοήθεια, προς τους κατοίκους της Μάνδρας Αττικής, ιματισμό και υποδήματα. Δεδομένης της συνεχιζόμενης βροχόπτωσης, του δυνατού ανέμου και της πτώσης της θερμοκρασίας, η προσφορά από την ΠΑΕ Ολυμπιακός ρούχων και υποδημάτων αποδείχθηκε εξίσου σημαντική για συνανθρώπους μας. 

Τη συμπαράστασή της στους πληγέντες από τις πρόσφατες φονικές πλημμύρες κατοίκους της Μάνδρας έδειξε και η οικογένεια του Ατρόμητου. Ο πρόεδρος της «κυανόλευκης» ΠΑΕ Βασίλης Μπέτσης, μαζί με τους Ρισβάνη, Γιαννιώτη, Χατζηησαΐα και τον γυμναστή Σωτήρη Ρούσση, συναντήθηκαν πριν από λίγες ημέρες με εκπροσώπους του Δήμου Μάνδρας, ενώ παρών ήταν και ο δήμαρχος Περιστερίου Ανδρέας Παχατουρίδης. Μάλιστα οι εισπράξεις από το πρόσφατο παιχνίδι με τον Παναθηναϊκό θα διατεθούν υπέρ των πλημμυροπαθών. 

Την έμπρακτη στήριξή της στους πληγέντες κατοίκους του Δήμου Μάνδρας από τις καταστροφικές πλημμύρες προσέφερε η Stoiximan.gr Basket League με τη συνδρομή των 14 ΚΑΕ/μελών του ΕΣΑΚΕ, του Μεγάλου Χορηγού του Πρωταθλήματος, Stoiximan και τις εταιρείες-χορηγούς των ομάδων.

Έπειτα από απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του ΕΣΑΚΕ, οι 14 ομάδες της Stoiximan.gr Basket League 2017-18 κινητοποιήθηκαν άμεσα και έστειλαν τόνους πόσιμου νερού στον Δήμο Μάνδρας. Στην ενέργεια αυτή συμμετείχαν οι εταιρείες Coca Cola Company, ΒΙΚΟΣ, Ζαγόρι, Λουξ Μαρλαφέκας ΑΒΕΕ, ΔΙΡΦΥΣ. ΜΑΝΟΥΚΑΡΑΚΗΣ Α.Ε., Π.Ι.Κ. ΑΒΕΕ «ΚΑΛΟ ΝΕΡΟ», Κρίνος, Θεώνη ΚΑΙ ΒΑΠ. Π. ΚΟΥΓΙΟΣ.

Η αλληλεγγύη και η στήριξη προς τους κατοίκους της Μάνδρας κορυφώθηκε στον αγώνα ΛΑΥΡΙΟ MEGABOLT - ΑΕΚ της 7ης αγωνιστικής της Stoiximan.gr Basket League, όπου πλήθος κόσμου συγκέντρωσε πόσιμο νερό, ανταποκρινόμενο στο κάλεσμα.

Οι φορείς

Αναγνωρίζοντας τις υπεράνθρωπες προσπάθειες που καταβάλλουν οι κάτοικοι, ο κρατικός μηχανισμός, η Τοπική Αυτοδιοίκηση και οι εθελοντές η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος (ΕΑΕΕ) στέκεται δίπλα τους για τη γρήγορη αποκατάσταση της ζωής στην περιοχή της Δυτικής Αττικής.

Καθώς οι ασφαλιστικές εταιρίες είναι από τους πρώτους αποδέκτες και διαχειριστές των επιπτώσεων τόσο σοβαρών καιρικών φαινομένων, η Ένωση κάλεσε όλα τα μέλη να συμβάλουν καθοριστικά στην επιστροφή στην ομαλότητα πολιτών και επιχειρήσεων που έχουν πληγεί. 

Η ΕΑΕΕ και τα μέλη της ενεργούν με κύριο γνώμονα την ευαισθησία και κατανόηση απέναντι στους πληγέντες ασφαλισμένους τους, επιταχύνοντας τις διαδικασίες και διευκολύνοντάς τους όπου είναι εφικτό. Επιπλέον η ΕΑΕΕ ανέλαβε πρωτοβουλία για τη συγκέντρωση πόρων που θα διατεθούν στους Δήμους Μάνδρας και Νέας Περάμου, ανάλογα με τις ανάγκες των κατοίκων και των τοπικών αρχών.

Με αυτόν τον τρόπο η Ένωση, ως εκπρόσωπος του κλάδου και στο πλαίσιο της ευθύνης της απέναντι στη κοινωνία όταν αυτή δοκιμάζεται, θα συμβάλει επιπλέον στην προσπάθεια για άμεση αποκατάσταση της περιοχής, αλλά κυρίως στη γρήγορη επιστροφή των κατοίκων στην κανονικότητα της καθημερινότητάς τους.

Βοήθεια στους κατοίκους της Μάνδρας προσέφεραν δεκάδες εθελοντικές οργανώσεις, μέχρι και οι Έλληνες Πρόσκοποι που τέθηκαν στη διάθεση των τοπικών φορέων, καθώς και άλλοι δήμοι συγκεντρώνοντας είδη πρώτης ανάγκης και ανταποκρινόμενοι στις εκκλήσεις της τοπικής κοινωνίας. 

Το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών, ανταποκρινόμενο στο αίτημα των δημάρχων των πληγέντων περιοχών για παροχή βοήθειας, απέστειλε φορτηγά με τρόφιμα και νερά ως μία πρώτη ενίσχυση προς τους ανθρώπους της περιοχής.

Είναι ενδεικτικό επίσης ότι η Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ), μετά την εκτίμηση των συνεπειών της απώλειας ζωών και των ανυπολόγιστων καταστροφών από τις θεομηνίες ζήτησε μέτρα για να διασωθούν οι τοπικές επιχειρήσεις και αγορές. Μάλιστα με σκοπό να συμβάλει στην επίλυση των προβλημάτων απέστειλε επιστολή στον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα και στα αρμόδια υπουργεία Οικονομικών, Οικονομίας, Ανάπτυξης, αναφέροντας μεταξύ άλλων: «…Πολλές από τις επιχειρήσεις μέλη μας έχουν ήδη χάσει την εξοπλισμό τους και θα βρεθούν αντιμέτωπες με σημαντικά έξοδα που δεν είχαν προϋπολογίσει.

Παράλληλα, η αναμενόμενη καθίζηση της κίνησης των τοπικών αγορών, σε συνδυασμό με τις καταστροφές των δημόσιων και ιδιωτικών υποδομών, θα θέσουν σε αμφιβολία ακόμη και την συνέχιση της λειτουργίας πολλών επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται τοπικά». Στο πλαίσιο αυτό, η ΕΣΕΕ ζήτησε για ένα εξάμηνο αναστολή καταβολής ΦΠΑ, ΕΝΦΙΑ, τρεχουσών εισφορών και υποχρεώσεων για τις πληγείσες επιχειρήσεις. Ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ Βασίλης Κορκίδης δήλωσε σχετικά: «Είναι συγκλονιστικό να χάνονται με τέτοιο τρόπο ανθρώπινες ζωές εν έτει 2017. Οι εικόνες καταστροφής από τη θεομηνία θλίβουν κάθε Έλληνα πολίτη. Είναι απαραίτητο να δράσουμε όλοι συντονισμένα για να μην επαναληφθούν τέτοιες σκηνές. Ο εμπορικός κόσμος της χώρας δηλώνει διαθέσιμος να συνδράμει προς την κατεύθυνση αυτή με όλες του τις δυνάμεις».

Τους επιχειρηματίες-μέλη του που επλήγησαν από τη σφοδρή κακοκαιρία στην Περιφέρεια της Δυτικής Αττικής και κυρίως στις περιοχές της Μάνδρας, της Νέας Περάμου, της Ελευσίνας και την ευρύτερη των Μεγάρων, κάλεσε το Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Αθήνας να επικοινωνήσουν με τις Υπηρεσίες του, για να δηλώσουν τα στοιχεία τους, ώστε το επιμελητήριο να φροντίσει άμεσα και σε συνεργασία με συναρμόδιους φορείς, για πραγματογνωμοσύνη και καταγραφή των ζημιών που υπέστησαν. 

Χρησιμοποιήστε τα πλήκτρα ← → για να πλοηγηθείτε
διαβάστε επίσης

    ΑΦΙΕΡΩΜΑ Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη