Με ρυθμό 5% «έτρεξαν» οι πωλήσεις της H&M

Στα 150,39 εκατ. ανήλθε ο τζίρος από 142,75 εκατ. την περσινή περίοδο
Παρασκευή, 29 Σεπτεμβρίου 2017 14:29
UPD:14:29
REUTERS/PHIL NOBLE

Μετατόπιση της ζήτησης στις online πωλήσεις διαπιστώνει στις διεθνείς αγορές η διοίκηση του ομίλου H&M.

Από την έντυπη έκδοση

Της Σοφίας Εμμανουήλ
semm@naftemporiki.gr

Με ρυθμό περίπου 5% αναπτύχθηκαν οι πωλήσεις της H&M στην Ελλάδα κατά το εννεάμηνο της τρέχουσας χρήσης, «κατεβάζοντας ταχύτητα» έναντι του ρυθμού αύξησης 15% που σημειώθηκε στο κλείσιμο της οικονομικής χρήσης (1/12/2015 έως 30/11/2016), αλλά και έναντι της αύξησης 7% στις συνολικές πωλήσεις του διεθνούς ομίλου προσιτής μόδας. Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε χθες η μητρική εταιρεία, για το διάστημα από 1/12/2016 έως 31/8/2017 το δίκτυο της H&M στην Ελλάδα εμφάνισε πωλήσεις, συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ, ύψους 150,39 εκατ. ευρώ (ή 1,438 δισ. σουηδικές κορόνες - sek) από 142,75 εκατ. ευρώ (ή 1,365 δισ. sek), με αύξηση που κυμαίνεται ανάλογα με το νόμισμα (σουηδικό και τοπικό) 5% ή 2%. Το αποτέλεσμα αντιστοιχεί σε ίδια καταστήματα, καθώς στο εξεταζόμενο διάστημα η εταιρεία ανέπτυξε δύο νέα σημεία πώλησης και έκλεισε άλλα δύο, ενώ στις 31 Αυγούστου λειτουργούσε στη χώρα μας 35 καταστήματα συνολικά.

Ειδικότερα το καλοκαίρι, που συμπίπτει με το τρίτο τρίμηνο της οικονομικής χρήσης 2016/2017 (από 1η Ιουνίου έως 31 Αυγούστου 2017), το ελληνικό παράρτημα της H&M εμφάνισε πωλήσεις, συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ, 55 εκατ. ευρώ (525 εκατ. sek) από 52,3 εκατ. ευρώ (500 εκατ. sek) στο αντίστοιχο διάστημα της προηγούμενης χρήσης, με αύξηση 5% σε sek και 3% σε ευρώ.

Είναι σαφές ότι ο ρυθμός ανάπτυξης της ελληνικής αγοράς είναι σταθερά ανοδικός αλλά έχει «προσγειωθεί» συγκριτικά με τις επιδόσεις των προηγούμενων ετών, οπότε η αλυσίδα H&M εφάρμοζε πιο επιθετικό επενδυτικό πλάνο. Ενδεικτικό είναι ότι στη χρήση 2016 (1/12/2015 έως 30/11/2016) οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 15% στα 200,81 εκατ. ευρώ και το δίκτυο αριθμούσε 35 καταστήματα. Η εταιρεία παραμένει κερδοφόρα και επανατοποθετείται σε στρατηγικά σημεία της αγοράς, ενώ ενισχύει την παρουσία της και στο ηλεκτρονικό εμπόριο.

Σε παγκόσμια κλίμακα ο όμιλος στο εννεάμηνο εμφάνισε πωλήσεις, συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ, στα 18,12 δισ. ευρώ (ή 173,29 εκατ. sek) αυξημένες κατά 7%. Οι πωλήσεις χωρίς ΦΠΑ ανήλθαν σε 15,6 δισ. ευρώ (149,597 εκατ. sek) σημειώνοντας αύξηση 7% ή 4% υπολογιζόμενη στα τοπικά νομίσματα. Τα κέρδη της περιόδου ανήλθαν σε 1,27 δισ. ευρώ (12,191 δισ. sek) από 1,33 δισ. ευρώ (12,722 δισ. sek) στο αντίστοιχο διάστημα της προηγούμενης χρήσης.

Η στρατηγική

Η μικρή επιβράδυνση των κερδών αποδίδεται κυρίως στις ανάγκες προετοιμασίας για τη φθινοπωρινή σεζόν, ενώ υπογραμμίζεται η συνέχιση της κερδοφόρας ανάπτυξης των online πωλήσεων του ομίλου, οι οποίες σε ορισμένες αγορές αντιστοιχούν ήδη στο 25% με 30% των συνολικών πωλήσεων. Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο του σουηδικού ομίλου, Karl-Johan Persson, ο κλάδος του λιανεμπορίου μόδας αναπτύσσεται αλλά ταυτόχρονα βρίσκεται σε περίοδο εκτεταμένων αλλαγών ως αποτέλεσμα των εξελίξεων της ψηφιοποίησης. «Το ανταγωνιστικό τοπίο ανασυγκροτείται, εισέρχονται νέοι παίκτες και η συμπεριφορά και οι προσδοκίες των πελατών αλλάζουν, με όλο και μεγαλύτερο ποσοστό των πωλήσεων να πραγματοποιούνται στο διαδίκτυο» αναφέρει μεταξύ άλλων, τονίζοντας ότι σε ορισμένες αγορές η δυναμική των ηλεκτρονικών πωλήσεων δεν αντιστάθμισε πλήρως την επιβράδυνση των πωλήσεων στα φυσικά καταστήματα. Σημειώνεται επίσης ότι η στρατηγική του ομίλου εστιάζει σε επενδύσεις σε οmni-channel, βελτίωση του e-commerce και διεύρυνση προϊοντικού μίγματος.

Σχολιασμένα