Διαφημίσεις από πάνω από 400 brands, μεταξύ των οποίων η Coca-Cola και τα Starbucks, αναμένεται να εξαφανιστούν από το Facebook την Τετάρτη, μετά το «ναυάγιο» της τελευταίας προσπάθειας συνομιλιών για την αποφυγή ενός διαφημιστικού μποϊκοτάζ για τη ρητορική μίσους στο κοινωνικό δίκτυο.
Όπως αναφέρει το Reuters, οργανώσεις για τα δικαιώματα των πολιτών στις ΗΠΑ «στρατολόγησαν» πολυεθνικές για να πιέσουν τον κολοσσό της κοινωνικής δικτύωσης να προβεί σε ενέργειες για το μπλοκάρισμα της ρητορικής μίσους μετά τον θάνατο του Τζορτζ Φλόιντ και εν μέσω ενός κινήματος κατά του ρατσισμού.
Στελέχη του Facebook, μεταξύ των οποίων η Κάρολιν Έβερσον, αντιπρόεδρος global business solutions, και ο Νιλ Ποτς, διευθυντής δημόσιας πολιτικής, είχαν τουλάχιστον δύο συναντήσεις με διαφημιστές την Τρίτη, εν όψει του μποϊκοτάζ, διάρκειας ενός μήνα, ανέφεραν στο Reuters τρεις πηγές που συμμετείχαν στις συνομιλίες. Ωστόσο τα στελέχη δεν παρουσίασαν λεπτομέρειες σχετικά με τον τρόπο αντιμετώπισης της ρητορικής μίσους, ανέφεραν οι πηγές- αντ’αυτού υπέδειξαν πρόσφατες ανακοινώσεις, προκαλώντας τη δυσαρέσκεια των διαφημιστών, που θεωρούν πως αυτά τα σχέδια δεν είναι αρκετά.
«Απλά δεν κινείται» είπε ένα στέλεχος μεγάλης διαφημιστικής για τις συζητήσεις.
Ο διευθύνων σύμβουλος του Facebook, Μαρκ Ζάκερμπεργκ, συμφώνησε να συναντηθεί με τους διοργανωτές του μποϊκοτάζ, είπε εκπρόσωπος αργά την Τρίτη.
Αμερικανικές οργανώσεις γαι τα δικαιώματα των πολιτών άρχισαν την καμπάνια «Stop Hate for Profit» μετά τον θάνατο του Φλόιντ. Οι οργανώσεις παρουσίασαν 10 αιτήματα για το Facebook, μεταξύ των οποίων να επιτρέπεται σε άτομα που έχουν βιώσει παρενόχληση να μιλήσουν με εργαζομένους του Facebook και να επιστρέφονται χρήματα σε brands διαφημίσεις των οποίων εμφανίζονται δίπλα σε προσβλητικό υλικό, που αργότερα απομακρύνεται.
Το Facebook είχε αναφέρει νωρίτερα μέσα στην εβδομάδα πως θα υποβαλλόταν σε έλεγχο των μηχανισμών ελέγχου του ως προς τη ρητορική μίσους. Στελέχη του κοινωνικού δικτύου έχουν απευθυνθεί σε διευθύνοντες συμβούλους, μέλη συμβουλίων και chief marketing officers μεγάλων διαφημιστικών για να τους πείσουν να μη συμμετέχουν στο μποϊκοτάζ, ανέφεραν στο Reuters δύο άτομα ενήμερα για τις συνομιλίες.
Το μποϊκοτάζ θα αποτελέσει δοκιμή ως προς το πώς οι διαφημιστές θα είναι σε θέση να έρθουν σε επαφή με δισεκατομμύρια διαφημιστές χωρίς να βασίζονται στη μεγαλύτερη πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης στον κόσμο, ανέφερε κορυφαίο στέλεχος μεγάλης διαφημιστικής. Για το Facebook το μποϊκοτάζ δεν θεωρείται πως θα έχει μεγάλες οικονομικές επιπτώσεις, καθώς τα κορυφαία 100 brands το 2019 θεωρείται πως έφεραν μόλις το 6% των 70 δισ. ετησίων εσόδων της εταιρείας, σύμφωνα με έρευνα της Morningstar που επικαλείται δεδομένα της Pathmatics. Το Facebook ανέφερε πέρυσι πως οι κορυφαίοι 100 διαφημιστές του αντιστοιχούσαν σε λιγότερο από 20% των συνολικών διαφημιστικών εσόδων. Τα περί μποϊκοτάζ διέγραψαν 56 δισ. δολάρια από την κεφαλαιοποίηση αγοράς του Facebook, κατόπιν πτώσης 8% της μετοχής του την Παρασκευή. Ωστόσο οι μετοχές ανέβηκαν 3% την Τρίτη.