Skip to main content

Διεθνής εκστρατεία διαφημιστικού μποϊκοτάζ στο Facebook

Οι διοργανωτές μιας καμπάνιας διαφημιστικού μποϊκοτάζ στο Facebook, η οποία φαίνεται να συγκεντρώνει όλο και περισσότερη υποστήριξη από μια μεγάλη λίστα μεγάλων εταιρειών, ετοιμάζονται να της δώσουν διεθνή διάσταση για να αυξήσουν την πίεση προς την εταιρεία για την απομάκρυνση της ρητορικής μίσους.

Η καμπάνια «Stop Hate for Profit» θα αρχίσει να καλεί μεγάλες εταιρείες στην Ευρώπη να συμμετέχουν στο μποϊκοτάζ, είπε ο Τζιμ Στέγιερ, διευθύνων σύμβουλος της Common Sense Media, σε συνέντευξή του στο Reuters το Σάββατο. Από τότε που άρχισε η καμπάνια, νωρίτερα μέσα στον μήνα, πάνω από 160 εταιρείες, μεταξύ των οποίων η Verizon Communications και η Unilever Plc, έχουν αποφασίσει να σταματήσουν να αγοράζουν διαφημίσεις στη μεγαλύτερη πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης για τον Ιούλιο.

Οι Free Press και Common Sense, μαζί με οργανώσεις για τα δικαιώματα των πολιτών (Color of Change και Anti- Defamation League) άρχισαν την εκστρατεία μετά τον θάνατο του Αφροαμερικανού Τζωρτζ Φλόιντ κατά τη σύλληψή του από αστυνομικό της Μινεάπολις.

«Το επόμενο όριο είναι η παγκόσμια πίεση» είπε ο Στέγιερ, προσθέτοντας πως η καμπάνια ελπίζει να ενθαρρύνει αρμόδιες αρχές ανά την Ευρώπη να υιοθετήσουν σκληρότερη στάση απέναντι στο Facebook. Η Κομισιόν τον Ιούνιο είχε ανακοινώσει νέες κατευθυντήριες γραμμές για εταιρείες τεχνολογίας, μεταξύ των οποίων το Facebook, για την υποβολή μηνιαίων αναφορών ως προς το πώς αντιμετωπίζουν το φαινόμενο της παραπληροφόρησης γαι τον κορονοϊό.

Απαντώντας σε εκκλήσεις για περαιτέρω δράση, το Facebook παραδέχτηκε την Κυριακή πως έχει περισσότερα να κάνει και συνεργάζεται με οργανώσεις για τα δικαιώματα των πολιτών και ειδικούς για την ανάπτυξη περισσότερων εργαλείων για την αντιμετώπιση της ρητορικής μίσους. Το Facebook υποστηρίζει πως οι επενδύσεις του στην τεχνητή νοημοσύνη του επιτρέπουν να βρίσκει το 90% της ρητορικής μίσους πριν οι χρήστες προβούν σε αναφορές.

Όπως αναφέρει το Reuters, η επέκταση της καμπάνιας εκτός των ΗΠΑ θα κόψει μεγαλύτερο μέρος των διαφημιστικών εσόδων του Facebook, μα δεν θεωρείται πως θα έχει μεγάλες οικονομικές επιπτώσεις. Η Unilever, για παράδειγμα, την Παρασκευή δεσμεύτηκε να «παγώσει» τις δαπάνες της στο Facebook όσον αφορά στις ΗΠΑ για το υπόλοιπο έτος. Αυτό ωστόσο αντιστοιχεί μόνο στο 10% των 250 εκατ. δολαρίων που δαπανά στις διαφημίσεις στο Facebook ετησίως, σύμφωνα με τον Ρίτσαρντ Γκρίνιφιλντ της LightShed Partners. Επίσης, ετησίως το Facebook έχει 70% δισ. δολάρια σε πωλήσεις διαφημίσεων και περίπου το 1/4 αυτού προέρχεται από μεγάλες εταιρείες, όπως η Unilever, με τη μεγάλη πλειονότητα των εσόδων του να προέρχεται από μικρές επιχειρήσεις. Ωστόσο, η έκταση του θέματος το έχει πλήξει, καθώς την Παρασκευή μια πτώση 8,3% στην τιμή της μετοχής του διέγραψε 56 δισ. δολάρια σε κεφαλαιοποίηση αγοράς.